• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Mia85
    Sara1991 skrev 2014-02-09 00:39:15 följande:
    Mia85: Hej :) Åh tack , vad kul att höra :) Oj, helt omöjligt att svara på . Då det finns oändligt massa rossorter :) Det bästa är att åka till din lokala florist och kolla på deras rosor och även höra med dem om vilka favoriter dem har och vilka dem brukar ta in . Beror helt på storlek och modell på bukett och även vilken storlek på ros man väljer. Brukar behövas ca 20-30 rosor :) vilken årstid kommer ni att gifta er ?:)
    vi ska gifta oss i slutet av augusti. Vilka blommor passar bäst ihop med rosor? Passar nejlikor bra ihop med dem? :)
  • a ring on my finger
    SandraElisabet skrev 2014-02-12 20:42:56 följande:
    Vi ska också ha grönt, mint, persika och korall. Solig Fina färger! Lammöra (tror jag att det heter) blir fint mintiga i färgen.
    Ja eller hur. Somrigt och fint Solig

    Tack för tipset, ska kolla upp lammöra.
  • SarahGustav

    Hej!

    Vi hade tänkt ha en sånhär dekoration på vårat bröllop:



    Tror du att rosorna håller sig fina även om man gör i ordning dekorationen redan dagen innan?
    Eller tror du rosorna blir fula om dom ligger i vatten så länge?

  • milla87

    Hej!
    Jag gifter mig 2 augusti i Västerås och vill inte lägga mer än 500 kronor på en bukett. Jag har inget behov av att spara den, men jag vill ha en fin bukett i lila tema. Jag känner inte att jag behöver ha en klassisk brudbukett utan funderar på om man kan ha något sånt här och binda ett sidenband runt? Bilden kommer från interfloras hemsida. Vad tror du? Tack för hjälpen!
    Skimrande blå

  • Sara1991
    a ring on my finger skrev 2014-02-12 13:54:06 följande:
    Vi ha ha temafärg mint och persika på vårt bröllop och jag vill att detta tas upp lite i buketten också.
    Har sett ett par buketter med grönt som är lite mer "mint" och inte så grönt.
    Kan du hjälpa mig med några namn här? (behöver inte vara just de på bilden, men den tyden av färg)
    Om du har tips på några snygga blommor som är lite persikafärg eller liknande får du gärna skriva det också
    Bröllopset ska vara i slutet av Juli och jag vill ha en lite vildvuxen bukett.


    Hej :)


    Nåt grönt i färgen mintgrönt har jag tyvärr aldrig sätt . De närmaste är lammöron som du har på bilden ( men dem är mer åt de grå hållet ) . Sedan finns ju eucalyptus som är jättevackert men också den är grå i färgen . Så någon riktigt mintgrön kommer du tyvärr inte att hitta då mintgrönt inte är en naturlig färg . Fina persikofärgade blommor är : rosor, nejlikor, gerbera och germini. Sedan så finns alstromeria och santini i en färg som mer liknar aprikos/ creme. :)

  • Sara1991
    Mia85 skrev 2014-02-12 20:56:49 följande:
    vi ska gifta oss i slutet av augusti. Vilka blommor passar bäst ihop med rosor? Passar nejlikor bra ihop med dem? :)

    hej :) Rosor passar ihop med det mesta, vilka blommor man sätter i brukar man bestämma utifrån vilken form och känsla man vill ha på buketten. Så prata med din lokala florist så kan ni tillsammans gå igenom dina tankar och önskemål :)


     

  • Sara1991
    SarahGustav skrev 2014-02-13 13:17:27 följande:
    Hej!

    Vi hade tänkt ha en sånhär dekoration på vårat bröllop:


    Tror du att rosorna håller sig fina även om man gör i ordning dekorationen redan dagen innan?
    Eller tror du rosorna blir fula om dom ligger i vatten så länge?


    hej :) Tror inte att de ska vara någon fara att göra dekorationerna dagen innan. Har inte tidigare gjort denna typ av dekorationer men de bör inte vara någon fara :)
  • Sara1991
    milla87 skrev 2014-02-16 14:18:24 följande:
    Hej!
    Jag gifter mig 2 augusti i Västerås och vill inte lägga mer än 500 kronor på en bukett. Jag har inget behov av att spara den, men jag vill ha en fin bukett i lila tema. Jag känner inte att jag behöver ha en klassisk brudbukett utan funderar på om man kan ha något sånt här och binda ett sidenband runt? Bilden kommer från interfloras hemsida. Vad tror du? Tack för hjälpen!
    Skimrande blå
    Hej :) Inga problem alls . Gå in till din lokala florist ,ta gärna med dig denna bild. Visa upp bilden och förklara vad du tänkt dig så ska du se att dem fixar nåt jättefint till dig :)
  • emma167

    Hej! Håller på lite med budget och tänkte kolla med dig vad du anser är rimligt pris för en brudbukett, två näbbuketter och en corsage med vita kallor. På ett ungefär

  • MammaMaj

    Hej


    När är säsongen för akleja? Vi har bröllop i slutet av maj och jag skulle så gärna ha akleja i buketten.

Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)