Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)
detta är jättesvårt att svara på , och jag har tidigare aldrig varit med om det. Det är upp till varje florist att bestämma hur dem vill göra med detta. Det är svårt att veta vart man drar gränsen, går man med på detta så finns ju risken att folk köper billigare blommor på hötorget och kommer till en florist och vill få en proffsbunden bukett väldigt billigt. Därför skulle jag personligen göra bedömningen att säga nej till detta . Men hör med din lokala florist :)
I butiken där jag jobbar så brukar vi räkna droppformade buketter från ca 1500 kr . Då orkideer och rosor är väldigt exklusiva blommor så kommer troligen buketten få ett lite högre pris . Priset beror också väldigt mkt på storleken. Hör med din lokala florist om vilka priser dem räknar på :)
Sara1991Om man nu mot förmodan inte skulle ha möjlighet att få in Lila rosor till just den dagen man behöver detta, finns det någon chans att man kan pynta rosorna med lila glitter? Hur är det då enklast att fästa glittret? Med vatten eller med ett lim avsett för blommor?
Har du några bra tips på bra blommor till ett bröllop i slutet på augusti, gärna i rött vitt och även lite blått. Och det ska gärna gå att torka efter sen. Vet inte vad det kostar att konservera en bukett. :-S
Julibrud14: Hej :) finns tyvärr inga naturligt svarta blommor utan då enbart färgade .
Nettis1985: om du är ute i god tid och beställer så är de inga problem att få tag på lila rosor. Som jag sa tidigare så är det inte så ovanligt utan ganska enkelt att få tag på . För att få fast glitter så använder man sig av limspray . Jag är tveksam till om du kommer med glittrets hjälp kunna få fram en tydlig lila färg , de brukar mest bli glittrigt och ingen tydlig färg . Men prova kan man alltid :)
Vastrahult: Hej :) Att torka blommor är ingenting som ligger i min expertis . Att torka och konservera blommor är ingenting som man idag sysslar med som florist. Så vitt jag vet så finns det ingen som fortfarande sysslar med detta , då modet med att torka sin bukett helt dött ut i princip. Blommor som jag vet går att torka är rosor , limoniun, brudslöja och hortensia:)