• Sara1991

    Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)

    Jag jobbar som florist i Stockholm och hjälper er gärna med alla era frågor , funderingar eller om ni bara Vill ha någon att bolla idéer med :)

  • Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)
  • Sara1991
    Madicken skrev 2013-05-30 19:59:41 följande:
    Åh det är sååå fint, vill ha det i min bukett!
    Om du skulle gissa, vad skulle en bukett liknande bild 2 kosta? Vill ha rosor och typ 2-3 liljor fast en rund bukett?
    Visst är dem fina :) Den andra är också min favorit :) Har du tänkt dig en i hållare som den på bilden ? eller en handbunden ?:)
  • Sara1991
    Madicken skrev 2013-05-30 22:03:59 följande:
    Hållare? vaaa? Jag vet inte alls...
    En hållare är ett platshandtag som de sitter fast en oasisboll i . Den används främst till droppformade buketter för att ge blommorna vattenförsörjning och för att få till den hängande formen. Man kan även göra en rund bukett i en hållare och kan då få en rundare mer klotform på buketten. När man gör en handbunden bukett så kan man inte få riktigt samma runda form eftersom inga blommor kan komma ut i en 90 graders vinkel . Så de är lite en smaksak :) men handbunden är de vanligaste :)
  • blivande brud

    Hej!


    Tacksam om du kunde svara på lite funderingar som jag har :)
    Hur många olika sorters blommor är det vanligt att ha i en brudbukett? Kan det se rörigt ut med för många olika? Hur ska man tänka ang. storlek på blommorna, är det finast med olika storlekar eller ska de vara ungefär lika stora/små?


    Jag vill ha en rosa/vit rundbunden bukett och funderar på om rosor, liljekonvalj, hortensia och nejlikor skulle vara fint, vad tror du? Vad skulle en medelstor bukett kosta ungefär?


    Som tärnbuketter funderar jag på enbart liljekonvalj, vad tror du en sådan skulle kosta?


    Jag gifter mig den 7 juni nästa år, finns det chans att liljekonvaljen går att plocka då?

  • Sara1991

    Hej ! Oj Vad svåra frågor . Allt när de gäller färg och form handlar enbart om tycke och smak . Alla florister jobbar väldigt olika och har olika estetik så när de gäller sådana frågor så avböjer Jag från att svara. Jag skulle föreslå att du bokar in ett möte med din florist , det är precis sådana här funderingar och frågor som man går igenom på en konsultation . Hon / han kommer kunna komma med massa bra tips och idéer och tillsammans komma fram till din drömbukett :) Att plocka liljekonvaljer 7 juni vilt är tyvärr för sent . Beror så klart på våren , hos mig blommar dem just nu och iår är våren sen . Så troligen är de lite sent :)

  • Madicken
    Sara1991 skrev 2013-05-30 22:43:54 följande:
    En hållare är ett platshandtag som de sitter fast en oasisboll i . Den används främst till droppformade buketter för att ge blommorna vattenförsörjning och för att få till den hängande formen. Man kan även göra en rund bukett i en hållare och kan då få en rundare mer klotform på buketten. När man gör en handbunden bukett så kan man inte få riktigt samma runda form eftersom inga blommor kan komma ut i en 90 graders vinkel . Så de är lite en smaksak :) men handbunden är de vanligaste :)
    Jaha, ne j ag vill ha handbunden då faktiskt!
  • Chicita
    Madicken skrev 2013-05-31 12:53:29 följande:
    Jaha, ne j ag vill ha handbunden då faktiskt!
    Det här är ju en handbunden bukett.


    Tvåan, som du gillade bäst är antagligen bunden i en hållare (bara så ni är inne på samma sak Glad )
    Jag föredrar dom här handbundna, det är mest liv i dom och dom känns mer "äkta" tycker jag Solig 
  • Madicken

    Ja precis chicita! Det är fint, och känns mer rätt för mig.


    Kommer inte ha så stor bukett, lite rosor, kanske lite brudslöja eller nåt annat och nån lilja! Det är ju ett år kvar så jag har tid att fundera! Men handbunden, helt klart. Tack för att ni rett ut detta med mig!!

  • Chariot

    Hej! Kul att du fixat en sån här tråd och hjälper till Solig

    Vad finns det för (billigare) varianter (buketter) om jag vill ha röda "sammets" rosor? {#emotions_dlg.flower}
    Tack på förhand
    /Kram Josefine


    Mamma till Alexander
  • HannaM

    Hej.
    Är ute efter en rund bukett enbart med olika vita blommor den 17 augusti.
    Har du några förslag och gärna bilder? 


    Karlskronamamman
Svar på tråden Jag hjälper er med frågor och funderingar kring blommor :)