• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • iso
    Jonnas skrev 2014-05-13 14:22:38 följande:

    Tack Iso och Kittwn ! Så spännande att hämta ut ringarna. Lägga gärna upp bilder (om ni vill såklart) är kul att se. Finns ju så många fina. Skulle vilja ha en på varje finger .


    kan du berätta lite mer om dem, vad har du valt för material och stenar?

    jag ska hämta mina den 23e... ska försöka få upp en bild då :). håller med dig om att man borde ha en på varje finger, så fint!
  • Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 14:49:33 följande:
    kan du berätta lite mer om dem, vad har du valt för material och stenar?

    jag ska hämta mina den 23e... ska försöka få upp en bild då :). håller med dig om att man borde ha en på varje finger, så fint!
    Det är vitguldsringar (ej rhodinerade på bilden) med briljantslipade diamanter. 12 stycken på förlovningsringen och 10 stycken små på vigselringen med en 0,30 i mitten. D-F VS stenar.

    Åh vad kul, då längtar du till den 23e antar jag ? Ja gör det!
  • iso
    Jonnas skrev 2014-05-13 17:12:57 följande:
    Det är vitguldsringar (ej rhodinerade på bilden) med briljantslipade diamanter. 12 stycken på förlovningsringen och 10 stycken små på vigselringen med en 0,30 i mitten. D-F VS stenar.

    Åh vad kul, då längtar du till den 23e antar jag ? Ja gör det!
    jättefina! kul att det är nån mer än jag som väljer diamanter. :)

    själv har jag  en alliansring (13 stenar) som förlovningsring med princesslipade diamanter. vigselringen ska vara lite smalare i skenan och kommer att ha en ganska stor lite rektangulär cushionslipad diamant (modifierad briljant).

    LÄNGTAR ihjäl mig sen jag beställde i vintras. kvalitén på stenarna är ungefär som dina (det skiljer ett steg i färg mellan den stora och de små för min del, men det syns nog inte när det är såpass nära i nivå). 
  • Jonnas
    iso skrev 2014-05-13 17:41:46 följande:
    jättefina! kul att det är nån mer än jag som väljer diamanter. :)

    själv har jag  en alliansring (13 stenar) som förlovningsring med princesslipade diamanter. vigselringen ska vara lite smalare i skenan och kommer att ha en ganska stor lite rektangulär cushionslipad diamant (modifierad briljant).

    LÄNGTAR ihjäl mig sen jag beställde i vintras. kvalitén på stenarna är ungefär som dina (det skiljer ett steg i färg mellan den stora och de små för min del, men det syns nog inte när det är såpass nära i nivå). 
    Dina ringar låter superfiiina! Vilken spännande kombination och kul med något annat än dom runda. Blev jättenyfiken på att se dem .

    Nej det är säkert ingen skillnad. Kul att du också valt lite bättre kvalité, många väljer ju större stenar med sämre kvalité, för min del blev det mindre mittensten och bättre kvalité (sen har jag små händer och smala fingrar, hade inte varit snyggt med för stor mittensten heller.
  • Caisa

    Idag kom sambons nya ring. Jag hade nästan ångest när vi tog fram den för att testa, men den passar! Vilken lättnad! Inget napp på den för stora ringen som jag försökt sälja. Jajja :)


    7 juni 2014
  • Jonnas
    Caisa skrev 2014-05-13 18:13:08 följande:

    Idag kom sambons nya ring. Jag hade nästan ångest när vi tog fram den för att testa, men den passar! Vilken lättnad! Inget napp på den för stora ringen som jag försökt sälja. Jajja :)


    Vad skönt . Hoppas någon nappar på den "gamla".
  • aalexis

    Skulle aldrig dela upp alla utan självklart sätter vi dem med respektive också. Vad jag menade är att det kan vara roligt för mina kusiner att sitta med hans kusiner då alla är jämngamla och de lite äldre vid ett annat bord. Då finns möjligheten att lära känna någon ny även under middagen.

  • meandmylove

    Hur kommer ni göra entré på festen?

    Vi kommer ha mingel på innergården inväntar på vår ankomst (kanske 30 min så alla hinner samla sig) sen kommer vi in genom portarna. Men ska man ha någon speciell musik? Ska toastmastern uppmärksamma vår ankomst? Tänkte då att alla skulle vara försedda med bubbel så vi har brudskål precis när vi kommit. Hur gör ni?

  • iso
    meandmylove skrev 2014-05-13 19:41:11 följande:

    Hur kommer ni göra entré på festen?

    Vi kommer ha mingel på innergården inväntar på vår ankomst (kanske 30 min så alla hinner samla sig) sen kommer vi in genom portarna. Men ska man ha någon speciell musik? Ska toastmastern uppmärksamma vår ankomst? Tänkte då att alla skulle vara försedda med bubbel så vi har brudskål precis när vi kommit. Hur gör ni?


    våra toastmasters kommer vara beredda så att alla har ett glas redo när vi kommer dit. hoppas alla gäster kommer i tid också :)
  • meandmylove

    ISO, det får man ju förutsätta! Ja det tänkte vi också. Men ska ni ha någon speciell musik? Eller ska toastmastern typ säga att här kommer brudparet? Annars kommer ju ingen märka att man kommer haha

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet