• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • LinaNordstrom
    Kittwn skrev 2014-04-06 19:35:28 följande:

    I går blev jag möhippad! Har varit lite ledsen för att vi inte skulle få till någon i Grekland eftersom dom kommer bara två dagar innan och de har varit massa strul. Och jag hade verkligen inte minsta tanke på att dom skulle fixa något här! men tydligen har mina två närmsta vänner, min sambo och hela min familj vetat om de här och planerat i två månader!

    Var och fikade med min dotter och föräldrar i går morse. Så hoppar mina tärnor fram med en tiara/slöja och säger "Från och med nu är du kidnappad! Nu är de möhippa". Min mamma tar dottern och vi sticker iväg.

    Först fick jag shoppa skor, party outfit och biniki. Sen skulle jag hem och packa en väska för övernattning. Mamma skulle ha dottern i närheten helatiden och hon hade fixat all packning till henne.

    Sen körde vi och körde hade ingen aning om vart vi skulle. Men vi kom fram till ett spa hotell. Där hade dom bokat en timmes super härlig massage för mig. Sen kom jag upp till vår svit (tre sovrum, bastu och massa grejer) där dom gjort i ordning med ballonger, grialnder, vin och mitt favorit godis.

    Så gick vi ner till spat igen och drack bubbel och badade någon timme. Fixade i ordnign oss för middagen med dom nya kläderna. Åt fantastisk god mat och hade sååå kul och trevligt! Sen slutade vi med att dansa någon timme på hotellets nattklubb!

    Hade SÅ ROLIGT, har inte varit ute sen jag blev gravid (två år) så de var verkligen behövligt. Dom hade fixat allt så bra och jag behövde inte oroa mig en sekund för dotter då hon bodde en trappa ner och mamma uppdaterade oss hela tiden. Känner mig fortfarande helt uppskruvad av lycka :D


    Å det låter som en toppendag/kväll
  • Kittwn
    Micaelan skrev 2014-04-04 15:15:00 följande:

    Det har gått trögt för mig ett tag, svårt att bestämma mig angående dekorationer, in-syning av klänning ligger på is under lite viktnedgång, veliga tärnor, renovering i hemmet osv. Men idag fick jag äntligen pricka av något på To do-listan!

    Jag köpte mina skor. Handgjorda från Etsy. Både de med klackhöjden på bilden samt ett par likadana fast i ballerina version för att skona fötterna framåt natten. De är handgjorda. Det gick på 1250kr totalt med frakt och allt. Helt okej för två par handgjorda skor. Jag är lycklig. så skönt att få något gjort!


     
    De är samma som jag har! Platta beställde jag. Jätte jättenöjd! 
  • Micaelan
    Kittwn skrev 2014-04-06 21:39:39 följande:

     

    De är samma som jag har! Platta beställde jag. Jätte jättenöjd! 


    Åh, skönt att höra från någon som sett dem i verkligheten! Jag tror de blir toppen!

    Och sicken härlig möhippa du verkar haft, perfekt. :)
  • Maries31

    Tack för tipset! Nu har även jag beställt den, gör sig nog bättre på förberedelsefotona än en gammal skjorta :)


    Caisa skrev 2014-04-03 13:38:57 följande:

    Ååh nu hittade jag denna morgonrock hos Ellos. Nedsatt till 139kr! Hoppas att den är lika fin i verkligheten. Beställd! :)


  • Milli
    Kittwn skrev 2014-04-06 19:35:28 följande:

    I går blev jag möhippad! Har varit lite ledsen för att vi inte skulle få till någon i Grekland eftersom dom kommer bara två dagar innan och de har varit massa strul. Och jag hade verkligen inte minsta tanke på att dom skulle fixa något här! men tydligen har mina två närmsta vänner, min sambo och hela min familj vetat om de här och planerat i två månader!

    Var och fikade med min dotter och föräldrar i går morse. Så hoppar mina tärnor fram med en tiara/slöja och säger "Från och med nu är du kidnappad! Nu är de möhippa". Min mamma tar dottern och vi sticker iväg.

    Först fick jag shoppa skor, party outfit och biniki. Sen skulle jag hem och packa en väska för övernattning. Mamma skulle ha dottern i närheten helatiden och hon hade fixat all packning till henne.

    Sen körde vi och körde hade ingen aning om vart vi skulle. Men vi kom fram till ett spa hotell. Där hade dom bokat en timmes super härlig massage för mig. Sen kom jag upp till vår svit (tre sovrum, bastu och massa grejer) där dom gjort i ordning med ballonger, grialnder, vin och mitt favorit godis.

    Så gick vi ner till spat igen och drack bubbel och badade någon timme. Fixade i ordnign oss för middagen med dom nya kläderna. Åt fantastisk god mat och hade sååå kul och trevligt! Sen slutade vi med att dansa någon timme på hotellets nattklubb!

    Hade SÅ ROLIGT, har inte varit ute sen jag blev gravid (två år) så de var verkligen behövligt. Dom hade fixat allt så bra och jag behövde inte oroa mig en sekund för dotter då hon bodde en trappa ner och mamma uppdaterade oss hela tiden. Känner mig fortfarande helt uppskruvad av lycka :D


    Åh vad roligt, låter som en härlig dag :) 
    Jobbigt de där att inte veta något tycker ja..! Men jag misstänker att jag kommer att bli möhippad den 25e maj. Fast de är bara för att jag såg att gubben fått fb mail och så vände han bort telefon när han skulle läsa (han är typ aldrig inne på fb).. Och strax därefter fråga han om jag var ledig den dagen och inget mer. Sen fråga han någon vecka efter igen och sa att han skulle på bilmarknad då (han är ofta på sådana men jag kan inte minnas att de varit i maj tidigare då de oftast är juli, aug och sept. Har ju hans lösenord till allt så skulle kunna kolla men tänker att jag inte vill veta också.. Mamma däremot var väldigt lurig och sa att hon var inblandad iaf så min tanke nu är kanske att hon ska ha barnen och att vi ska ut på var sitt håll samma dag? Men de är bara misstankar ;)
  • meandmylove

    Köpte idag ett bröllops-fotoalbum för 50 kr (75% rabatt) på Åhléns city Nordstan Göteborg, det fanns hur många som helst, kanske i fler butiker än just i Gbg! Ett tips!

  • Milli
    Imsevimse skrev 2014-04-06 15:14:28 följande:

    Usch, förra helgen rev vi ut en stor bit papper och gjorde en mindmap över vad vi har kvar att göra inför den stora dagen. Jag visste att det var en hel del kvar, men både jag och sambon ryggade tillbaka lite över alla punkter vi kom fram till. Det som känns lite mest akut är sambons kläder och maten. Sambon vill gärna beställa skräddarsytt från någon hemsida men verkar inte riktigt vara införstådd med att sånt kan ta lång tid, samt att risken för att det kanske blir fel och inte hinner rättas till är ganska stor. Ibland får jag lust att själv helt sonika gå in på närmsta Dressman, köpa något där och säga:"Se här, det här ska du bära!" =P
    Inbjudningarna blev klara i helgen iallafall, vårt värdpar har hittat på något hyss som de ville lägga in info om i kuverten innan de klistrades igen, och som vi inte fick se. Kuverten ska skickas imorgon men det kliar ordentligt i fingrarna av nyfikenhet nu när de ligger här i hallen och väntar på leverans till brevlådan!
    Vårt tema är second hand, lantligt, hemmagjort/gjort med kärlek, vitt, lila och spets. Inbjudningarna är därför inte jättevackra eller perfekt gjorda, men vi blev rätt nöjda ändå (kortet på bilden är en prototyp och därför ser därför lite bubbligt ut och har en del veck). Vi ville gärna smycka kuvertet med något, men tyckte att det var sjukt dyrt att köpa färdiga kuvert med motiv. Därför ritade jag upp en bild för hand på ett kuvert och sedan scannade vi in det i datorn, för att sedan skriva ut det på vanliga vita c6-kuvert. Inspiration till bilden har jag dock hämtat från ett färdigt motiv. Materialet till själva inbjudningarna är golvpapp och ett oblekt papper som båda fanns hemma och skräpade i en garderob. Tårtpappret köptes på Tradera. Allt som allt kostade våra inbjudningar med tillhörande kuvert ca 60 kr, men desto mer i tid, svordomar och tårar. Hade jag vetat hur lång tid det skulle ta hade vi beställt färdiga kort på en gång. Inte värt allt klippande, klistrande och otaliga försök att få ett papper som inte är tänkt för skrivare att ligga rätt.
     


    Vilka fina kort, gillade verkligen kuvertet!! :) Förstår att de måste vara jobbigt att inte veta vad de är för lapp dom lagt ner, spännande också :) 
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-04-06 19:35:28 följande:

    I går blev jag möhippad! 


    Låter som en toppendag! 

    Jag vet att min möhippa blir i slutet av maj, råkade se det på fb när jag lånade sambos dator. Nu verkar det dessutom att de planerar svensexan samma dag, vilket är perfekt enligt mig. Fästmannen är borta under veckorna och jag vill gärna hinna träffa honom på helgerna. På detta sätt försvinner ju bara en dag/helg istället för två helger. =) 
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-04-06 19:35:28 följande:

    I går blev jag möhippad! 


    Låter som en toppendag! 

    Jag vet att min möhippa blir i slutet av maj, råkade se det på fb när jag lånade sambos dator. Nu verkar det dessutom att de planerar svensexan samma dag, vilket är perfekt enligt mig. Fästmannen är borta under veckorna och jag vill gärna hinna träffa honom på helgerna. På detta sätt försvinner ju bara en dag/helg istället för två helger. =) 
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet