• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

    Musiken är svår!! Vi ska gifta oss borgerligt och behöver ungt pampigt att gå in till ceremonin till. Vi ska vara utomhus... Några förslag?? Jag funderade lite på " visa vid vindens ängar " men jag vet inte....

  • Power of Love
    widuse skrev 2014-02-23 17:37:19 följande:
    Musiken är svår!! Vi ska gifta oss borgerligt och behöver ungt pampigt att gå in till ceremonin till. Vi ska vara utomhus... Några förslag?? Jag funderade lite på " visa vid vindens ängar " men jag vet inte....
    Till ingångsmusik till cermonin funderar jag på (har inte riktigt fått svar från fästmannen vad han tycker ännu) om Trains låt "Marry me" som ingångsmusik. Jag  tycker den är mycket passande. Flört





    Sen under cermonin har vi två låtar som vi funderar på
     Kent - Utan dina andetag (fästmannens val)

    Marit Larsen - Coming Home (mitt val)




    Men om vi ska ha båda eller en av dem får vi se. Svägerskan ska sjunga en låt iaf så hon får även vara med att bestämma. Hon kanske har förslag på nån ännu bättre. Sen har jag en kompis som sagt att hon vill sjunga på vigseln men jag vet inte om hon kommer kunna komma då hon jobbar som skådespelare i utlandet. Har hon nån teater uppsättning så är det ju omöjligt för henne att åka på ett bröllop i ett annat land. Så vi får se hur det bli. Glad
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-02-23 15:00:22 följande:
    Sitter och funderar över vårna "entré" musik till festen. Någon låt som passa bröllop men ändå är lite upptempo. Jag är verkligen sämst på musik, är de någon som har något tips?
    Hur hade ni tänkt er entrén? Kommer gästerna redan sitta till bords eller hur är det tänkt? Frågar för jag är nyfiken om upplägget. Jag har bara varit på bröllop där man stått ute och väntat på brudparet och då har de inte haft nån musik. I samband med detta har det hurrats och skålats för brudparet. 

     
  • Kittwn
    Power of Love skrev 2014-02-23 18:22:51 följande:
    Hur hade ni tänkt er entrén? Kommer gästerna redan sitta till bords eller hur är det tänkt? Frågar för jag är nyfiken om upplägget. Jag har bara varit på bröllop där man stått ute och väntat på brudparet och då har de inte haft nån musik. I samband med detta har det hurrats och skålats för brudparet. 

     
    Det är ju som sagt ett grekiskt bröllop och där med väldigt annorlunda än ett Svenskt. Det kommer vara ute, gästerna sitter och äter när vi kommer in (endel står på bordet när dom kommer, annat kommer in under kvällen). Vi kommer komma in (till en låt som jag nu försöker klura ut vilken det skall bli) och gå upp på secen.

    Där kommer vi dansa första dansen, sen kommer det in champagne(här skär de flesta tårta) och vi skålar med varandra och ut mot gästerna, sen sätter vi oss och vi får se ett bildspel från vi var bebisar fram till idag under den lilla tiden får vi äta och sen börjar dansen.
  • Power of Love

    va snällt att du förklarade, har ju lite dåligt koll på andra traditioner än de svenska. Glad

    Kanske inte vad du tänkt dig men den enda jag kom på just för stunde då våra hade denna till entrélåt till vigseln  och den ju lite up-tempo 




    Annars kan du kanske kolla youtube vad andra har haft för att få lite inspiration? 
     

  • Kittwn

    De vore ju lite svårt att ha koll på allas traditoner ;) 

    Hade faktiskt tänkt på den innan, men de kändes inte så bra när jag läste hela texten (hur mycket skall man bry sig om sånt?) framförallt denna biten
    "If we wake up and you wanna break up that's cool.
    No, I won't blame you;
    It was fun girl." 

    känns lite sådär att börja firandet med :P Men något åt de håller. Vill ju komma in liksom "whoho här är vi nu skall vi fira" inte skrida in som i kyrkan om ni förstår. Sen är de en bit att gå så de blir konstigt om man måste gå långsamt för att matcha tempot. Men de flesta kärlekslåtar är ju ganska långsama.

    skall se om jag kan hitta något om jag söker lite 

  • adegren77

    Om jag skulle gifta mig i kyrkan skulle jag vilja ha sången från "Trolltid i tomteskogen" (för att jag verkligen älskade den filmen när jag var liten). Ni vet: Solen går upp, inga moln och vinden svag. Vi gör oss klara för en bröllopsdag. Luften fylls av färger, ifrån öst till väst. Vi gör oss klara, för en bröllopsfest. Nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllop, bullerbång bröllop, håll igång bröllop, ding-idong bröllop. Bullerbång/håll igång/dagen lång bröllopsfest! Den är så söt tycker jag 😊

  • tess
    adegren77 skrev 2014-02-24 21:32:52 följande:
    Om jag skulle gifta mig i kyrkan skulle jag vilja ha sången från "Trolltid i tomteskogen" (för att jag verkligen älskade den filmen när jag var liten). Ni vet: Solen går upp, inga moln och vinden svag. Vi gör oss klara för en bröllopsdag. Luften fylls av färger, ifrån öst till väst. Vi gör oss klara, för en bröllopsfest. Nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllopsfest. Tårtan står färdig i tomtens hus. Man jobbar ja det vill jag lova. Nu ska vi väcka varenda mus. Ingen får ligga o sova. För nu ska det bli ett bröllop. Vi gör oss klara för ett bröllop. Det blir en la-di-la-da dagen lång bröllop, bullerbång bröllop, håll igång bröllop, ding-idong bröllop. Bullerbång/håll igång/dagen lång bröllopsfest! Den är så söt tycker jag 😊
    Ha, ha.... underbart med låt från Trolltider. Den var verkligen bra! 
  • Caisa

    Nu har jag helt bestämt mig för ring, och det blir denna. Schalins Norrsken Virvla i rött guld. Funderar dock på om jag ska köra 14k eller 18k guld, samt måste bestämma oss för gravyr, så den är inte beställt ännu. Men denna blir det iallafall. Förlovningsringen kommer jag att flytta till högra handen när vi gifter oss. Glad




     



     

  • meandmylove

    Caisa, så vacker ring!! Min vigselring ligger hemma, redo för gravyr i maj. Vad ska ni skriva? I våra förlovingsringar står motsatt för och efternamn. I vigselringen tänkte jag bara skriva datum. Typ 14-06-14, min kille som inte kommer ha vigselring lägger till datumet i sin förlovningsring (som ju blir en vigselring). Haha så invecklat att förklara!!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet