• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • jessi85

Jag hoppas det kommer bli en mysig och lugn möhippa, eller jag festar gärna loss men vill inte hoppa bungyjump, göra ansträngande grejer eller klä ut mig på stan. Skulle helst bara vilja äta och dricka gott och sen gå ut och dansa.

• meandmylove

Jag är hell ugn över min hippa! Vi gifter oss i Helsingborg men vi bor i Göteborg så de enda jag kan tänka mig hoppar med mig är mina två systrar (tärnor, också boende i gbg). Dessutom kommer jag vara stor i v 32 med en liten 1,5 åring hemma som är ganska mammig. Jag gissar på en härlig dag på någon uteservering med alkoholfria drinkar, och sen God middag tilsammans.

• Power of Love
    Jennie1414 skrev 2014-02-19 10:18:00 följande:

Hur känner ni andra inför er möhippa?

Jag vet att de håller på att planerar. Jag såg idag på facebook att två av kompisarna hade lagt till varandra som vänner trots att de inte alls känner varandra. Gissar på att de väntar till april/maj med möhippan men vad de kommer hitta på kan jag inte ens gissa. De flesta bor i Örebro så gissar att möhippan kommer bli där eller i närheten, bor ju själv i Karlskoga. Men sen har jag ju alla mina vänner som kommer utifrån. Undrar hur de kommer lösa den biten. Gillar inte alls att inte ha nån koll. Men att de fixar en möhippa som jag kommer gilla är jag övertygad om. Glad
  • junibruden89

Jag längtar och ser fram emot den som sjutton jag vet att mina systrar håller i den och hoppas på en heldag och jag hoppas jag får dricka alkohol så blir det lättare jag blir med all sannolikhet utklädd :) för mig blir det en barnledig dag då oxå vilket känns som lyx :) tror att det kommer och ske typ andra helgen i maj men vi får se ;) det blir roligt att se om jag och min m2b lyckas hålla det hemligt för varandra vilket vi har tänkt och vi måste veta få den andre måste ta hand om sonen :)

• Milli

Usch jag är också sjukt nervös för möhippan ;) har iaf skickat en lista till tärnor med vilka jag umgås mest med här i Värmland och gärna vill ha med om de går. Alla tre tärnor bor mellan 20-40 mil bort så vi ses ju inte lika ofta längre.. Men de känner mig väldigt bra så jag hoppas de blir bra ;)

• MsThezzizen

Jag ska inte ha några tärnor, endast mina barn som näbbar. Så vi får se om ngn vänlig själ vill göra ngt roligt med mig innan bröllopet. Får jag en möhippa blir det en överraskning , annars lugnt och skönt ..

Jag börjar få ångest då jag nog inte får tag på mina liljekonvaljer som jag tänkt. Det är nog garanterat överblommat nu när vintern är så mild...  

• meandmylove

Msthezzizen, vill du bara ha liljekonvaljer eller kan du tänka dig annan blomma? När jag sökte på wedding lilly of the valley på etsy så kom det upp någon bukett och något hårarrangemang, kanske kan du ha blommorna på annat sätt än just i handen om de inte finns tillgängliga då?

• junibruden89

Msthezzizen jag tänkte exakt samma sak känns ju lite onödigt att beställa hos floristen då det är ganska dyrt :(

• klili

Tack för er svar! verkar som vissa har redan skickat och några ska börja skicka... vi tänkte börja skicka i mars, vi gifter oss i augusti som jag inten juni brud men lånar trådet ändå :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet