• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Csve
    MajKlas2014 skrev 2013-08-26 21:30:03 följande:
    Superfin klänning! Du passar jättebra i den. O vilket superpris! :)
    Tack snälla!
  • Milli
    Millan skrev 2013-08-26 21:56:06 följande:
    Milli- vart har du hittat salt/pepparkaren någon stans? De är ju super söta!
    På ebay :) Köper typ allt där :) Älskar ebay!! Kollade på en svensk bröllopshemsida igår som säljer grejer, bland annat 200 rosblad för 135kr (plus frakt) och jag betala 14kr för exakt lika många inkl frakt ;) De sålde även brudnäbbskorgar för 400kr styck (plus frakt) och jag köpte 2 stycken på ebay för 80kr inkl frakt. Jag har sparat massvis av pengar genom att handla på ebay..
  • Milli

    Fick äntligen min klänning idag efter massa leveransstrul och den varit inom olika butiker efter vägen.. Wihoooe!! Men jag vet inte riktigt vad jag tycker, den såg inte ut riktigt som på bilen så jag känner mig lite halvbesviken. Samtidigt var den ju så himla billig så jag kanske bara ska leva med de..? 

  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-08-27 10:28:58 följande:
    Fick äntligen min klänning idag efter massa leveransstrul och den varit inom olika butiker efter vägen.. Wihoooe!! Men jag vet inte riktigt vad jag tycker, den såg inte ut riktigt som på bilen så jag känner mig lite halvbesviken. Samtidigt var den ju så himla billig så jag kanske bara ska leva med de..? 
    Passade den då? 
  • Csve
    Milli skrev 2013-08-27 10:28:58 följande:
    Fick äntligen min klänning idag efter massa leveransstrul och den varit inom olika butiker efter vägen.. Wihoooe!! Men jag vet inte riktigt vad jag tycker, den såg inte ut riktigt som på bilen så jag känner mig lite halvbesviken. Samtidigt var den ju så himla billig så jag kanske bara ska leva med de..? 
    Visa bild så vi kan jämföra! Var det mycket som "felade"?
  • MajKlas2014
    Milli skrev 2013-08-27 10:28:58 följande:
    Fick äntligen min klänning idag efter massa leveransstrul och den varit inom olika butiker efter vägen.. Wihoooe!! Men jag vet inte riktigt vad jag tycker, den såg inte ut riktigt som på bilen så jag känner mig lite halvbesviken. Samtidigt var den ju så himla billig så jag kanske bara ska leva med de..? 
    Vad tråkigt att du blev besviken. Funderar med på att beställa en klänning men vet inte om jag vågar, man vet ju aldrig vad man får men är ju sååå mycket billigare. Lägg upp en bild så vi får se! :)
  • Junibrud2014

    Efter en helg full av matlagning då jag stod för all mat på min pappas 60-års kalas med ca 60 gäster så har jag ändrat mig helt angående att fixa buffé själv. Men jag har inte heller lust eller pengar att pröjsa minst 15 000:- på catering, så jag och sambon bestämde oss för att vi köper smörgåstårtor från en cateringfirma (landar på under 3000 och gör en egen efterrätt (tänker mig pannacotta med hallon i portionsglas) och köper in bröllopstårtan!

    På fredag ska vi smaka på fyra olika varianter av deras smörgåstårtor (de gjorde ett undantag, annars kan man bara köpa hela tårtor men de gör bakelser så vi kan testa). :) 

  • Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-08-27 16:42:27 följande:
    Passade den då? 
    Csve skrev 2013-08-27 19:18:27 följande:
    Visa bild så vi kan jämföra! Var det mycket som "felade"?
    MajKlas2014 skrev 2013-08-27 22:32:00 följande:
    Vad tråkigt att du blev besviken. Funderar med på att beställa en klänning men vet inte om jag vågar, man vet ju aldrig vad man får men är ju sååå mycket billigare. Lägg upp en bild så vi får se! :)
    Svarar alla här: Igår på morgonen när jag fick den så prova jag bara klänningen (utan underkjol) och den såg så livlös ut och man såg inte det där tydliga Vét som man gör på bilden, när man leta hitta man de dock men de är väldigt långt ner.. Provade dock klänningen när mannen kom med underkjol och de var stor skillnad på den med och utan! :) Den passa (har inte knytit den utan bara hållt ihop den) men jag kan inte riktigt säga varför jag inte gilla den, den är väl fin men var finare på bild, så är den väldigt skrynklig. Hur får man bort de? Antar att man inte stryker en sån klänning.. Mannen däremot tyckte klänningen var jättefin och att den var mycket finare än vad han hade trott så han tycker att jag ska ha den.. Får se om jag kanske kan ta en bild senare..
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet