• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Csve

    Jag har köpt en klänning idag!!!! Gick in för att titta lite bara, 20 min senare kommer jag ut med en klänning! Första kläningen jag provade!

  • Milli

    Grattis till graviditeten havsklippan, så roligt :) Förstår att de blir lite annat att tänka på mitt i planeringen men de fixar du :) Är de första barnet?

    csve: Åh vad snabbt du hitta en klänning, vad roligt att den delen är klar :)

    Själv har jag idag beställt 2 olika sorters slöjor, får se vilken jag väljer när jag provat dom. Har även beställt 500 rosblad till som ska ligga i de små korgarna som mina barn (näbbar) ska bära, köpte 200 för en månad sen men de såg så lite ut ;) Beställde också en till slips till mannen för jag kan inte bestämma mig om han ska ha den i samma färg som västen eller den andra för att fånga alla våra temafärger. Har också beställt en väska till mig, ännu mer blommor till dekoration av borden.



    Beställde även en sån här skylt som ska stå på honnörsbordet men med vårat efternamn samt fjärillar i rosa. Våra färger är ju vit, rosa och silver..


    Beställde också 10 meter tyll som ska hängas på hönnörsborden..


    10 av dessa salt och pepparkar är på väg till mig :)

    Känns som jag har allt klart till själva dukningen nu (tom servetter), de enda är presentasken som jag fortfarande inte bestämt vilken modell jag ska köpa än. Mannen säger dock inte mycket om man frågar han om råd så därför är de lite svårare.. Annars har jag också kollat efter tiara och skor men de är ju en hel djungel...! Tur de inte är direkt bråttom men de är kul att pricka av så mycket som möjligt.. Snart vet jag inte vad jag ska handla mer ;) 
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-08-25 21:27:42 följande:
    LinaNordstrom skrev 2013-08-25 09:39:43 följande: Milli skrev 2013-08-25 08:52:34 följande: Okej men du har sett någon storlekslista så att de verkligen är den storleken du ska ha? För av den säljaren jag köpte klänningen av så stod de att kina/asien klänningar i regel är 2 storlekar mindre än europeiska storlekar och när jag mätte måtten så blev jag tvungen att beställa en storlek 40 fast att jag ska ha 36. Har aldrig beställt något i så stor storlek men när jag mätte så var de den storleken som var närmast..950är ju också ett jättebra pris, frakten brukar väl inte vara så dyr (på min så ingick den) och tull slapp jag. Men tror ändå inte den blir så himla mycket när klänningen bara kostar 1000kr..Har inte kollat på skor på riktigt än, har sökt lite på ebay men de är nog lättare att gå i en affär. vill ha fin skor men inte med hög klack för de kan jag inte gå i ;) LinaNordstrom skrev 2013-08-24 19:41:25 följande: LinaNordstrom skrev 2013-08-23 20:33:22 följande: Milli skrev 2013-08-23 19:55:04 följande: åh, den var ju också jättefin! har du hittat den utomlands! och vad kostar den? Jo den fanns på Ebay, sys i Kina. Tyvärr så verkar dom inte sy upp just den här utan det var bara fasta storlekar och minsta 36 fast jag behöver 34. Mailade säljaren och dom syr upp! Ska nog slå till på den, har beställt skorna jag ska ha och när dom kommer ska vi börja måtta. Den kostar 950:- och då tillkommer väl frakt, tull och sånt.  LinaNordstrom skrev 2013-08-23 20:33:22 följande: Milli skrev 2013-08-23 19:55:04 följande: åh, den var ju också jättefin! har du hittat den utomlands! och vad kostar den? Jo den fanns på Ebay, sys i Kina. Tyvärr så verkar dom inte sy upp just den här utan det var bara fasta storlekar och minsta 36 fast jag behöver 34. Jag hittade på rea på www.brandos.se, 249:- kostade mina med 5cm klack lagomt högt tycker jag.Tänkte ändå att det är bäst med måttsytt eftersom jag är så kort, minsta storleken är typ 2dm för lång för mig. Ja 5cm är mer lagomt :) Får kolla in den sidan :) Hur lång är du? jag är också kort, bara 153cm så jag hade också tänkt måttbeställa ifrån början men jag får väl sy upp den själv (är van att sy upp alla byxor jag köper) eller lämna in den till någon som kan. Får se hur den passar i övrigt.. :)
    jag är 158 så lite längre än dig då ;) man kan ju sy upp sen också men klänningen jag vill ha har en spetskant och jag är inge vidare på att sy ;)
  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-08-26 14:21:54 följande:
    Jag har köpt en klänning idag!!!! Gick in för att titta lite bara, 20 min senare kommer jag ut med en klänning! Första kläningen jag provade!
    bildbevis!
  • Csve

    Ignorera omgivningen och att jag praktiskt taget bara slängt på min klänningen..
    Den behövs tas in lite, men mina förhoppningar är att de måste sy in hela klänningen nästa år!
    Klänningen har egentligen ett axelband som knyts uppe på högra axeln men det ska bort, här har jag bara petat ner det. Den har ett litet tunt släp, men har tyvärr ingen bra bild på det.



    Här är en detaljbild.

  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-08-26 20:07:00 följande:
    Ignorera omgivningen och att jag praktiskt taget bara slängt på min klänningen.. Den behövs tas in lite, men mina förhoppningar är att de måste sy in hela klänningen nästa år! Klänningen har egentligen ett axelband som knyts uppe på högra axeln men det ska bort, här har jag bara petat ner det. Den har ett litet tunt släp, men har tyvärr ingen bra bild på det. Här är en detaljbild.



    Fiiin! Jag gillar glittret! Frå man fråga vad den kosta? Vad är det för märke? 
  • Csve
    LinaNordstrom skrev 2013-08-26 20:36:29 följande:
    Fiiin! Jag gillar glittret! Frå man fråga vad den kosta? Vad är det för märke? 
    Det är en aspera.
    Nypris 8000:-, jag gav 4000:-
  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-08-26 20:39:20 följande:
    Det är en aspera.
    Nypris 8000:-, jag gav 4000:-
    Aha vilket fynd!
  • Csve
    LinaNordstrom skrev 2013-08-26 21:06:57 följande:
    Aha vilket fynd!
    Ja =) Hade ju iof en gräns på max 3000:-, vet inte vad som hände där riktigt!
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet