• ellolysa

    Gifta oss utomlands med våra två barn! (inga gäster) Någon som har tips?

    Först hade vi tänkt ha ett mindre bröllop här hemma och sedan resa bort men nu har vi till 99% bestämt oss för att istället gifta oss utomlands och ha med oss våra två barn, 3 och 6 år. Finns det någon här som har gjort det och har några tips på resmål/plats för vigsel/boende osv osv. tas detta tacksamt emot!!

  • Svar på tråden Gifta oss utomlands med våra två barn! (inga gäster) Någon som har tips?
  • annapia

    Hej! Jag reser snart till Palma och viger mig på tu man hand med min stora kärlek. Det har fungerat mycket bra med all planering hemifrån. En utmärkkt plats då det finns boende mm för alla typer av familjer och önskemål. Rekomenderar dig att ta dig tid att läsa en mycket lång tråd som heter: Bröllop 2012 Mallorca Alcudia. Där får du massor med tips och idéer. Hör av dig om jag kan hjälpa dig med att få svar på några frågor.

  • ellolysa
    annapia skrev 2013-04-14 18:42:28 följande:
    Hej! Jag reser snart till Palma och viger mig på tu man hand med min stora kärlek. Det har fungerat mycket bra med all planering hemifrån. En utmärkkt plats då det finns boende mm för alla typer av familjer och önskemål. Rekomenderar dig att ta dig tid att läsa en mycket lång tråd som heter: Bröllop 2012 Mallorca Alcudia. Där får du massor med tips och idéer. Hör av dig om jag kan hjälpa dig med att få svar på några frågor.
    Tack för ditt svar! Vad roligt, grattis på förhand, ska kolla igenom tråden! Om det skulle bli aktuellt med Mallorca hör jag gärna av mig till dig igen. 
  • pulmonate

    Hej!
    I allmänhet kan ni få mycket användbar info kring formaliteterna på svenska ambassadens hemsida i de olika länderna ni är intresserade av. Gifter ni er i Svenska kyrkan utomlands är det precis som att gifta sig i Sverige. Själv gifte vi oss i Italien på italienska i ett borgerligt bröllop. På Castello Scaligero i Malcesine (Garda Sjön) ordnar de det mesta för en. De säger vilka papper de behöver. www.malcesinepiu.org/lake-garda/What-to-visitWedding-at-Malcesine.html
    Ett vackert ställe att gifta sig på och väldigt barnvänligt i området. Sjön är väldigt fin att bada i med riktiga stränder.

    Ett annat tips är att ha ett snabbt borgerligt bröllop i Sverige och sen bara göra ett symboliskt bröllop utomlands. Det underlättar i alla fall pappersmässigt.


  • ellolysa
    pulmonate skrev 2013-04-27 19:52:48 följande:
    Hej!
    I allmänhet kan ni få mycket användbar info kring formaliteterna på svenska ambassadens hemsida i de olika länderna ni är intresserade av. Gifter ni er i Svenska kyrkan utomlands är det precis som att gifta sig i Sverige. Själv gifte vi oss i Italien på italienska i ett borgerligt bröllop. På Castello Scaligero i Malcesine (Garda Sjön) ordnar de det mesta för en. De säger vilka papper de behöver. www.malcesinepiu.org/lake-garda/What-to-visit...
    Ett vackert ställe att gifta sig på och väldigt barnvänligt i området. Sjön är väldigt fin att bada i med riktiga stränder.

    Ett annat tips är att ha ett snabbt borgerligt bröllop i Sverige och sen bara göra ett symboliskt bröllop utomlands. Det underlättar i alla fall pappersmässigt.
    Tack för tipset! :) Ska kolla upp detta, dock lutar det just nu åt Mallorca men inte helt spikat ännu!
  • ellolysa
    annapia skrev 2013-04-14 18:42:28 följande:
    Hej! Jag reser snart till Palma och viger mig på tu man hand med min stora kärlek. Det har fungerat mycket bra med all planering hemifrån. En utmärkkt plats då det finns boende mm för alla typer av familjer och önskemål. Rekomenderar dig att ta dig tid att läsa en mycket lång tråd som heter: Bröllop 2012 Mallorca Alcudia. Där får du massor med tips och idéer. Hör av dig om jag kan hjälpa dig med att få svar på några frågor.
    Hej igen! Nu gissar jag på att du är gift sedan vi hördes sist;)? Hoppas allt gått bra! Faktum är att det verkar som att det skulle kunna bli vigsel för vår del på Mallorca också Har preliminärbokat hotell och kollar upp lite saker och ting nu kring det praktiska. Jag inboxar dig utifal att du inte ser detta!
  • annapia
    ellolysa skrev 2013-04-29 12:42:41 följande:
    Hej igen! Nu gissar jag på att du är gift sedan vi hördes sist;)? Hoppas allt gått bra! Faktum är att det verkar som att det skulle kunna bli vigsel för vår del på Mallorca också Har preliminärbokat hotell och kollar upp lite saker och ting nu kring det praktiska. Jag inboxar dig utifal att du inte ser detta!
    Vad kul!!! Det kommer att bli jättebra. När ska ni gifta er? Vi är inte gifta än men det är så nära nu. Viger oss i mitten på maj. Jag läser ditt brev och svarar på det via inboxen.
Svar på tråden Gifta oss utomlands med våra två barn! (inga gäster) Någon som har tips?