• MissMa­nic
    Äldre 11 Apr 09:38
    155445 visningar
    792 svar
    792
    155445

    Vi som gifter oss i Maj 2014

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Har ni börjat köpa något än eller hur gör ni? Vad ligger er budget på och det roliga, har ni bestämt var ni ska åka på smekmånad?

    Vi har kommit ganska långt, alla som ska bjudas är färdiga, vittnen är klara, min klänning är inte inköpt men ska köpas så snart som möjligt, men jag köper skorna först då affären byter skomodeller rätt ofta så vill jag vara säker på att jag kommer få den modell jag vill ha.
    Brudbuketten kommer vara vit/rosa liljor med 2 vita rosor och lite grönt i.

    Så med tanke på hur långt vi kommit så skulle vi kunnat gifta oss nu i maj om det inte vore för pengarna. Vi har satt en maxbudget på 10.000 då vår ekonomi är rätt stram och vi kommer ha ett typ knytis eller vad man ska kalla det, alternativt beställa från catering men att gästarna får betala för maten själva.

    Bröllopet blir borgerligt och kommer troligtvis att ske på Borås arena då vi båda är hängivna Elfsborgssupportrar så vårat färgtema vad gäller dukning och tårta kommer att gå i gul/svart! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 09:40
    Jo jag glömde, smekmånaden blir en weekend till Prag eller Wien

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014
  • Äldre 24 Oct 19:54
    sofiecallmer skrev 2013-10-24 14:39:39 följande:
    Nej precis! Ja om de bara hade svarat när man ringer eller ringt upp mär man lämnat meddelande Hållt på i över en vecka nu...Tröttar lite på just den församlingen, så krångligt kan de väl ändå inte vara å boka en tid för en vigsel...?
    Så himla roligt att läsa er funderingar. Vi är nu lyckligt gift sedan 31 augusti. Glad

    Jag rinde, mailade och till och med åkte till församlingen, men 10 dagar innan vigsel fick vi veta vem som viger och om våra idé på vigselprogram var godkänt och träffa prästen.

    Men lugn bara lugn! Jag är en människa med kontrollbehov och tycker inte om överraskningar, endå gick detta bra för oss. Jag fokuserade på alla andra bitar istället. Glad
  • Äldre 24 Oct 21:44

    Jag bokade förresten en frisör nu också (tror jag kompenserar för att jag inte kan boka vigselförättaren)

    Hon tar 700 kr/timme och ligger precis bakom hotellet där jag ska klä på mig. Känns bra! Trodde aldrig jag skulle komma undan så billigt!

    Vi kollade lite på hur inbjudningskorten ska se ut. Men vad skriver man i egentligen?? Hur mycket info ska man ha i kortet?

  • Äldre 25 Oct 06:21
    sofiecallmer skrev 2013-10-23 18:54:06 följande:
    Måste bara ställa frågan här då alla är i samma sits (vi gifter oss i maj). Vi planerar att gifta oss i kyrkan och bli vigda av en präst. Men när vi sen ska boka kyrka OCH präst så får jag veta att de inte schemalagt vem av prästerna som är i tjänst, vilket innebär att om det är en församling där det finns flera präster å man endast känner att en av dessa präserna passar för oss och får vår vigsel...Så kan de bli en av de andra prästerna som är i tjänst just på vår vigseldag och vi kan inget göra...Man vill ju boka kyrka och präst omgående så de inte blir fullbokat å när vi vill ha de...Hur gör man om man får veta man får en präst som man inte vill dka viga oss???

    Jag har bett om att få en präst som har döpt mig och mina syskon, kusiner, min mamma och hennes syskon etc.. Vi känner till honom väl och jag fick själv ringa och fråga honom eftersom han har gått i pension.


    Han svarade mig såhär nu när han är lite äldre ;) Om gud vill att jag lever då, så viger jag självklart er! :)


    Bara hoppas på det! :)


    24:e maj kl 15
  • Äldre 26 Oct 10:09

    I veckan bokade vi bröllopsresan! Vi ska bara njuta och ta det lugnt i två veckor på Gran Canaria. Vi har bokat ett blue couples-hotell med Fritidsresor där man måste vara minst 16 år för att bo. Har varit där innan och de serverar galet god mat och läget är fantastiskt. Ser fram emot det såååå mycket!

  • amerik­a
    Äldre 26 Oct 12:23
    Caledonia: vad ska du pyssla med de sista tre månaderna när du redan betat av allt??!! *skrattar* Så härligt med din entusiasm, den smittar!

    xMariax: men fy, vilken hemsk expedit! Det bemötandet är snudd på en anmälan till Diskrimineringsombudsmannen!
    24 maj 2014
  • amerik­a
    Äldre 26 Oct 12:28

    Hos oss vilar planeringen för tillfället. Jag har hysteriskt mycket att göra på jobbet, jobbar övertid 10-15 timmar/vecka och har ingen ork över till nåt annat än soffhäng!

    Hade sett fram emot att gå och titta på en bröllopsmässa i ett köpcentrum i min stad, men det blev inställt pga för få utställare. Oktober är väl inte riktigt rätt tid. Så då gick luften ur litegranna för jag hade gärna boostat m nån slags inspiration.

    Om några veckor kommer fästmannens ena syster för att stanna ett tag och hälsa på oss och då ska vi gå igenom gästlistan m henne, vilka vi "bör" bjuda från deras släkt osv. Sen är det bara att fixa själva inbjudnigskorten, men det är ju en rolig del av det hela! Glad


    24 maj 2014
  • Äldre 26 Oct 14:00

    Haha Amerika, jag har tänkt detsamma ;) men det blir nog mycket planering kring frisyrer, dekorationer och annat bestyr. Hoppas jag ;)

  • xMaria­x
    Äldre 26 Oct 16:37
    Caledonia skrev 2013-10-26 10:09:25 följande:
    I veckan bokade vi bröllopsresan! Vi ska bara njuta och ta det lugnt i två veckor på Gran Canaria. Vi har bokat ett blue couples-hotell med Fritidsresor där man måste vara minst 16 år för att bo. Har varit där innan och de serverar galet god mat och läget är fantastiskt. Ser fram emot det såååå mycket!
    Härligt!
    24 Maj 2014
  • xMaria­x
    Äldre 26 Oct 17:00
    amerika skrev 2013-10-26 12:23:18 följande:
    xMariax: men fy, vilken hemsk expedit! Det bemötandet är snudd på en anmälan till Diskrimineringsombudsmannen!
    Jo, jag väljer dock att strunta i det pga att hon är invandrare.. Det hördes att hon fick kämpa med språket så jag väljer att tro att hon bara uttryckte sig dåligt pga brist på andra ord.. :/ Jag hoppas att det är så iaf och jag kan tänka mig att hon redan har svårt att få kunder med det bemötandet, så ja.. Jag vet inte, jag vill väl kanske inte göra det värre..
    24 Maj 2014
  • Äldre 27 Oct 09:00

    Värdparet är nu bestämt och därmed kan vi skicka ut inbjudningarna :)

Svar på tråden Vi som gifter oss i Maj 2014