a ring on my finger skrev 2014-06-02 09:41:09 följande:
Nu har vi provsmakat vår mat och den var mycket bra, kanske t.o.m över förväntan! Provsmakade viner till så nu har vi koll på vilken druva vi ska ha till de olika rätterna. Inom ett par veckor blir det en Tyskalandsresa för inköp av vin, öl och sprit.
En av de absolut svåraste sakerna under planeringen tycker jag är att beräkna hur mycket alkohol man behöver köpa. Hellre för mycket än för lite men samtidigt vill man ju inte slänga ut hur mycket pengar som helst i "onödan".
Fr.o.m denna veckan kommer vi att sitta med bröllopsdetaljerna i princip varje kväll. Även om man har koll på det stora så känns det som att det hela tiden dyker upp småsaker. Allt från servetter som ska köpas till hur vi ska ta oss till vigseln osv.
Va kul att ni blir nöjda med maten och att ni fått inspiration till drycker.
Hur många rätter ska ni ha? Man räknar väl 1 glas per mål/person och 4-5 glas/flaska beroende på hur stora glasen är och hur mycket man fyller på.
Ska ni bjud på dryck hela kvällen? Hur har ni tänkt?
Blir det en massa över så har ni ett fullt barskåp :)
Jag och min blivande tillsammans med tärnor och bestmans ska försöka träffas upp vid kyrkan iaf 30 min innan för lite fotografering och hinna gömma oss innan alla kommer. Jag kommer ha min mor som kör från frissan till kyrkan och blivande har sin far eller bestmans som kör honom.