• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Kakbakaren
    haps skrev 2014-05-26 19:40:53 följande:

Fick även hem en brudbukett i tyg som jag beställt! Men är väldigt tveksam... är det "okej" att ha en brudbukett i tyg eller ser det väldigt fejkat ut? Själva buketten är egentligen fin men jag är tveksam på ifall alla kommer tänka att det är fult med tygbukett. Så vad tycker ni? Ärligt? 

Jag tycker det är okej. Hade först själv tänkt ha en men det blev billigare med riktiga blommor än den i tyg jag hade kollat på så det blev med vanliga blommor i alla fall. Är ju som sagt praktiskt också eftersom den inte kommer att vissna och går bra att spara :)

Om jag skulle gå på bröllop där bruden har en bukett av tyg skulle jag nog inte tänka desto mer på det heller. Om du tycker att buketten är fin tycker jag absolut att du ska köra på den :)
  • haps
    Kakbakaren skrev 2014-05-27 17:56:32 följande:
    Jag tycker det är okej. Hade först själv tänkt ha en men det blev billigare med riktiga blommor än den i tyg jag hade kollat på så det blev med vanliga blommor i alla fall. Är ju som sagt praktiskt också eftersom den inte kommer att vissna och går bra att spara :)

Om jag skulle gå på bröllop där bruden har en bukett av tyg skulle jag nog inte tänka desto mer på det heller. Om du tycker att buketten är fin tycker jag absolut att du ska köra på den :)
    Tack för alla svar om tygblommorna!

Jag tycker att buketten är fin men jag har nog ändå bestämt mig för att köpa en med riktiga blommor. Ställer jag tygbuketten i en blomkruka så kan jag ha den som dekoration i kyrkan eller på middagen istället kom jag på :)
  • Lindatamminen

hej!!

gud tiden springer iväg! 59 dagar kvar för min del:)

har det mesta fixat men så är det ju alla småfix kvar.

nästa vecka hämtar jag min klänning men vet inte var jag ska hänga den så inte min m2b ser den..... funderar hänga den i sovrummet och hänvisa mannen till bäddsoffan i vardagsrummet:P

beställde alla blommor i går och tyskland resa inbokad.

väntar fortfarande på att alla ska svara så jag också kan påbörja bordsplaceringen....

sitter just nu och klipper ut placeringskorten..

puhhh... nerverna börjar komma och stressen smyger på:)

• Julibrud2014

Hej! Här har hänt en hel del! Själv har jag haft en liten paus från bröllopsplanerandet och ägnat mig åt husgrunden i stället men att helt koppla bort bröllopet har ju inte gått, känner mig inte så väldigt stressad över något specifikt men nog känns det att det börjar närma sig.

Nästa vecka har jag tid till sömmerskan och ska korta ärmarna på min bolero och ta ut klänningen lite i midjan. Har inte lyckats gå ner som jag hoppades. Nu är det bara att hålla tummarna för att det funkar att göra som jag planerat med klänningen.

Nästa vecka är det också provsmakning av tårtan och träff med floristen.

• Lindatamminen

en fråga.
    är det nån som vet vad man ska ha med när man träffar prästen?
    ska träffa han redan på onsdag:)

• a ring on my finger

Nu har vi provsmakat vår mat och den var mycket bra, kanske t.o.m över förväntan! Provsmakade viner till så nu har vi koll på vilken druva vi ska ha till de olika rätterna. Inom ett par veckor blir det en Tyskalandsresa för inköp av vin, öl och sprit.

En av de absolut svåraste sakerna under planeringen tycker jag är att beräkna hur mycket alkohol man behöver köpa. Hellre för mycket än för lite men samtidigt vill man ju inte slänga ut hur mycket pengar som helst i "onödan".

Fr.o.m denna veckan kommer vi att sitta med bröllopsdetaljerna i princip varje kväll. Även om man har koll på det stora så känns det som att det hela tiden dyker upp småsaker. Allt från servetter som ska köpas till hur vi ska ta oss till vigseln osv.

• CJ5

Var på min fantastiska möhippa i helgen! HHEEEEELT underbar!!!!

• Fluff
    Lindatamminen skrev 2014-06-02 09:03:23 följande:

en fråga.
    är det nån som vet vad man ska ha med när man träffar prästen?
    ska träffa han redan på onsdag:)

Hindersprövning och legitimation sa våran präst att vi ska ha med när vi träffar henne på torsdag.
  • Fluff
    a ring on my finger skrev 2014-06-02 09:41:09 följande:

Nu har vi provsmakat vår mat och den var mycket bra, kanske t.o.m över förväntan! Provsmakade viner till så nu har vi koll på vilken druva vi ska ha till de olika rätterna. Inom ett par veckor blir det en Tyskalandsresa för inköp av vin, öl och sprit.

En av de absolut svåraste sakerna under planeringen tycker jag är att beräkna hur mycket alkohol man behöver köpa. Hellre för mycket än för lite men samtidigt vill man ju inte slänga ut hur mycket pengar som helst i "onödan".

Fr.o.m denna veckan kommer vi att sitta med bröllopsdetaljerna i princip varje kväll. Även om man har koll på det stora så känns det som att det hela tiden dyker upp småsaker. Allt från servetter som ska köpas till hur vi ska ta oss till vigseln osv.

Va kul att ni blir nöjda med maten och att ni fått inspiration till drycker.
    Hur många rätter ska ni ha? Man räknar väl 1 glas per mål/person och 4-5 glas/flaska beroende på hur stora glasen är och hur mycket man fyller på.
    Ska ni bjud på dryck hela kvällen? Hur har ni tänkt?
    Blir det en massa över så har ni ett fullt barskåp :)

Jag och min blivande tillsammans med tärnor och bestmans ska försöka träffas upp vid kyrkan iaf 30 min innan för lite fotografering och hinna gömma oss innan alla kommer. Jag kommer ha min mor som kör från frissan till kyrkan och blivande har sin far eller bestmans som kör honom.
  • Fluff
    CJ5 skrev 2014-06-02 10:48:04 följande:

Var på min fantastiska möhippa i helgen! HHEEEEELT underbar!!!!

Va kul! Va hade dom planerat? Va gjorde ni? Vill du dela med dig? :)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?