• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Pia88

    Jag har blivit hippad.

    Piknik.. klädshopping, glass.. Mini-golf och mat med dom bästa vännerna <3

    Dagen blev inte som planerad med ändå alldeles som den skulle...
    *underbart*

  • swdnchick
    Pia88 skrev 2014-05-24 22:24:25 följande:

    Jag har blivit hippad.

    Piknik.. klädshopping, glass.. Mini-golf och mat med dom bästa vännerna <3

    Dagen blev inte som planerad med ändå alldeles som den skulle...

    *underbart*


    Oj va roligt med hippa. :)

    Igår köpte vi kostymen till min blivande make. En mörkblå kostym med väst. :) Vi hittade den på Hedströms Herr i Göteborg. Så om någon annan är på jakt efter kostym kan jag verkligen rekommendera dem. De hade jättebra utbud och bra kunnig personal. :)

    Det känns så himla skönt att fått köpt kostymen till honom. Nu är det bara skorna som fattas.

    Vi ska åka på husvagnssemester i två veckor nu i slutet av maj och början av juni. :) Så det blir ett två veckor långt avbrott från Bröllopstorget. :/ Jag kallar vår semester för en pre-honeymoon för vi ska inte åka iväg efter bröllopet.
  • WesternCape

    Tjena!

    Nu börjar jag känna mig lite stressad.. Klänningen är på väg från kina (i tyskland i skrivande stund). Vigselringen är under konstruktion (klar på onsdag). Så nästa helg borde jag veta om klänningen och ringen är en hit eller miss! Nervöst!!!!

    Hur har ni gjort med sånger under vigseln. Har ni anlitat någon solist eller liknande?
    Vad fick ni betala? 

  • Nutten
    WesternCape skrev 2014-05-25 22:20:05 följande:

    Hur har ni gjort med sånger under vigseln. Har ni anlitat någon solist eller liknande?
    Vad fick ni betala? 


    Jag har då turen att ha musikaliska syskon och då min lillasyster har vanan inne av att sjunga på bröllop så ställer hon gladeligen upp. Det blir extra roligt, plus att hon gör det gratis.

    Här har det bara hänt lite på bröllopsplanerandet. Mina örhängen ska hämtas ut på fredag och den dagen är det även provsminkning inbokat. Jag var på inpassning av klänningen förra veckan, men velar fortfarande över om jag ska eller inte ska ha underkjol till. Funderar också på hur jag ska göra med skorna. De jag tycker är allra finast var inte alls roliga att ha på sig när det var varmt ute och jag var stressad -fötterna blev alldeles för svullna så skorna blev väldigt trånga framtill. Jag har ett annat par som jag tänkte byta till där det inte blir samma problem, men de är å andra sidan inte fullt så snygga och med 1 cm lägre klack. Jag kanske måste ha dem under vigseln trots allt? För är det varmt och jag är stressad och måste stå stilla i de där första paret så kommer det bli väldigt obehagligt. Så som det var under inpassningen.


    Cateringfirman är bokad och tilltuggen till brudskålen har vi delegerat till blivande makens pappa. Å tårtan är äntligen bestämd! Blir storasyster som gör den och vi har kommit fram till vanlig tårtbotten med rabarberkompott på och sedan hallonmousse. Vit choklad runt sidorna och rabarbergelé + bär i rätt färgtema ovanpå. Jag tror den kommer bli hur god som helst.
    Jag har inte haft någon tur med mina förfrågningar till diverse olika florister, så jag jagar vidare där. Har åtminstone löst frågan om hur bordsdekorationerna ska se ut och de kan jag fixa själv dagen innan. Bara sätta blommorna i kylen över natten. Utöver det ska det snart inhandlas lite saker till dukningen.


    Kvar på listan över sådant som behöver fixas relativt snart är väst och manschettknappar till min blivande. Fin skjorta, skor, slips och näsduk är redan ordnat. Det är skönt när bitar börjar falla på plats. Vill helst slippa stressa med allt i sista sekund!

  • Blivande frugann
    Pia88 skrev 2014-05-21 09:00:23 följande:

    Tips för att gå in skorna?.. Silkes skor som i nuläget skaver både i hälen och längre mot tårna...

    Vad tror ni är bättre.. Stay-ups eller strumpbyxor?.. Ändå mitten på juli då vi har vårt bröllop..


    Jag fick tips av sömmerskan att ha cykelbyxor i bomull istället. Hittade "mamelucker" i siden på Twilfit! Väldigt sköna och reglerar värmen bättre än nylon. Inte det snyggaste, men jag gillar inte strumpbyxor och stayup.
  • haps

    Hej hörrni! 
    Nu har jag kommit liiiite längre i min bröllopsplanering=) 

    Har fått hem klänningen och jag är nöjd :) har beställt en underkjol till den nu också så väntar på att den ska komma.

    Har även pratat med de som ska göra maten och bokat in en träff med dem för att bestämma mera och kolla in lokalen.

    Har skickat ut inbjudningskort.

    Bokat hotell till bröllopsnatten, minisvit med champagne och godis- & fruktbricka :)

    Bokat fotograf.

    Fick även hem en brudbukett i tyg som jag beställt! Men är väldigt tveksam... är det "okej" att ha en brudbukett i tyg eller ser det väldigt fejkat ut? Själva buketten är egentligen fin men jag är tveksam på ifall alla kommer tänka att det är fult med tygbukett. Så vad tycker ni? Ärligt? 

  • Fluff
    haps skrev 2014-05-26 19:40:53 följande:

    Fick även hem en brudbukett i tyg som jag beställt! Men är väldigt tveksam... är det "okej" att ha en brudbukett i tyg eller ser det väldigt fejkat ut? Själva buketten är egentligen fin men jag är tveksam på ifall alla kommer tänka att det är fult med tygbukett. Så vad tycker ni? Ärligt? 


    Jag tyckte det var ganska smart, det blir ju även enklare att spara den.
    Allt är en smaksak, är du nöjd så ska du strunta i va andra tycker och ha den :)
  • Fluff

    Nu har jag kommit ännu en bit.

    Har varit lite dålig att följa upp här i tråden, har varit så mycket som hänt senaste tiden.

    Klänningen är klar och hänger hemma hos mamma, och jag är supernöjd! :D

    Vi har fått svar från alla som kommer, så jag har knåpat ihop en tillfällig bordsplacering. Jag spikar den i slutet av Juni, för det kan ev. komma nått sent avhopp.

    Svit till bröllopsnatt bokad.

    Prästen har jag pratat med och bokat tid för samtal.

    Jag funderar nu bara på vad man ska ge de som hjälper oss med bröllopet.
    Vi funderade på att boka en relax nån kväll innan, kan det bli uppskattat tro?

  • a ring on my finger
    haps skrev 2014-05-26 19:40:53 följande:

    Hej hörrni! 
    Nu har jag kommit liiiite längre i min bröllopsplanering=) 

    Har fått hem klänningen och jag är nöjd :) har beställt en underkjol till den nu också så väntar på att den ska komma.

    Har även pratat med de som ska göra maten och bokat in en träff med dem för att bestämma mera och kolla in lokalen.

    Har skickat ut inbjudningskort.

    Bokat hotell till bröllopsnatten, minisvit med champagne och godis- & fruktbricka :)

    Bokat fotograf.

    Fick även hem en brudbukett i tyg som jag beställt! Men är väldigt tveksam... är det "okej" att ha en brudbukett i tyg eller ser det väldigt fejkat ut? Själva buketten är egentligen fin men jag är tveksam på ifall alla kommer tänka att det är fult med tygbukett. Så vad tycker ni? Ärligt? 


    Jag personligen har lite svårt för tygblommor men jag tycker man ser det mer och mer även i bröllopssammanhang.

    Jag skulle dock inte reagera på om någon hade valt att ha en brudbukett av tyg.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?