• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lindatamminen

    ååå nu händer det grejer igen på planerings sidan:)

    beställde precis brudtärneklänningarna och min ring är bestämd och snart köpt:)

    och skorna går jag in förtillfället:)

    det är ju snart juli eller hur??:)       

  • Lexieli


    Min ring är färdig!
    Schalins River  Rhen med 0,15 ct diamant i mitten och sex st 0,03 ct diamanter. Skenan i vitt guld och fattningen i rött. 
  • Lihoo
    Lexieli skrev 2014-04-02 07:48:47 följande:

    Min ring är färdig!

    Schalins River  Rhen med 0,15 ct diamant i mitten och sex st 0,03 ct diamanter. Skenan i vitt guld och fattningen i rött. 


    Vad fin den blev! Gillar att våra ringar har samma uppbyggnad från grunden men endå så olika pga skenorna. De har sina egen charm
  • Pia88

    Är det nån som vågat sig på att beställa från JJ´s house?.. (minns inte om det kommit upp tidigare)..

    Börjar kännas som alternativet till brudtärnan är på mindre sidan.. Går det snabbt med leveranser och sånt? Vi har ju ca 3 månader på oss ännu.. Men tror vi måste bestämma oss ganska snart iaf..

  • Kakbakaren
    Pia88 skrev 2014-04-02 13:22:33 följande:

    Är det nån som vågat sig på att beställa från JJ´s house?.. (minns inte om det kommit upp tidigare)..

    Börjar kännas som alternativet till brudtärnan är på mindre sidan.. Går det snabbt med leveranser och sånt? Vi har ju ca 3 månader på oss ännu.. Men tror vi måste bestämma oss ganska snart iaf..


    Joo jag beställde min brudklänning från JJsHouse (är jättenöjd!) och om någon vecka ska vi skicka iväg beställningen på tärnklänningarna bara de kan bestämma sig för vilken de vill ha :D

    Jag har faktiskt kollat i andra butiker på stan och på inhemska sidor på nätet men vi har inte hittat något intressant i rätt färg (och till ett vettigt pris) medan utbudet på JJsHouse är huuur stort som helst och till rimliga priser enligt mig.

    Efter att jag lagt in min beställning tog det 3 veckor innan klänningen kom men man kan räkna med 4 enligt deras hemsida. Jag betalade via paypal och fick betala momsavgift vilket jag var beredd på och hade räknat med. Jag kan i alla fall rekommendera att beställa därifrån utifrån min erfarenhet!
  • Jennyares
    Julibrud2014 skrev 2014-03-29 18:00:46 följande:

    Ni som skickat in hindersprövningen. Hur länge tog det för er att få tillbaka den? Vi skickade in för två veckor sedan till Sverige men har inte fått något ännu.

    Vi köpte min ring idag. Blir denna som finns nedan förutom att skenan kommer att vara i guld istället för i vittguld. Infattningen blir i vittguld. Är riktigt nöjd med valet. Dessutom hade de rea på ringen så vi fick den betydligt billigare än vi räknat med.


    Vilken fin ring! Får man fråga vilka som säljer den?
  • Julibrud2014
    Jennyares skrev 2014-04-03 08:56:06 följande:
    Vilken fin ring! Får man fråga vilka som säljer den?
    Vi har köpt ringen i en butik i Finland. Märket är Kohinoor och säljs i de flesta guldsmedsbutiker här vi bor, men jag vet att de även går att köpa via nätet. Vet inte hur om Kohinoor har återförsäljare i Sverige. Modellen som jag valde heter "margit" men "margit" finns i olika utförande.
  • Pia88

    Igår blev blommorna beställda =) i buketten och corsagerna blir det rosor och på borden blir det hortensia =)

  • hopelessbelle

    Hej alla blivande brudar! Jag ska också gifta mig i juli och undrar över hur ni har tänkt med jacka/bolero/sjal/kofta osv? Man hoppas ju på bra väder men det kan lika gärna regna och vara kallt. Vet inte hur jag ska göra och vad som blir snyggast till bröllopsklänningen. Man vill ju inte gå och frysa hela dagen...

  • Julibrud2014
    hopelessbelle skrev 2014-04-05 01:47:57 följande:

    Hej alla blivande brudar! Jag ska också gifta mig i juli och undrar över hur ni har tänkt med jacka/bolero/sjal/kofta osv? Man hoppas ju på bra väder men det kan lika gärna regna och vara kallt. Vet inte hur jag ska göra och vad som blir snyggast till bröllopsklänningen. Man vill ju inte gå och frysa hela dagen...


    Jag har en bolero till min klänning men det är en tunn spetsbolero som är knäppt i ryggen och som jag tänkt korta ner ärmarna på så att det blir kortärm, så den lär inte hjälpa så mycket om det är kallt.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?