• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Lindatamminen
    Carolinekahlstrom skrev 2014-03-25 15:17:30 följande:

    Hej! Vi gifter oss 26 juli och skickade inbjudningarna igår! När tänker ni fixa med hindersprövningen? Det är ju i tidigaste laget just nu, men typ nästa månad? Känns skönt att ha det gjort, men samtidigt så vill man ju inte slarva bort papperen ;) man vet ju aldrig.


    det är vårt datum med:) vi ska precis ut med våra i nästa vecka:)

    hindersprövningen väntar vi med typ till i mitten av april...

    var gifter du dej??? vi gifter oss på österlen i skåne:)   
  • Lindatamminen
    Blivande frugann skrev 2014-03-24 14:57:05 följande:
    Om frågan hade kommit hade vi tagit upp det. Men det verkade då som om det var självklart, för honom. Så vi får försöka smyga in lite fint att inbjudningarna är personliga. 
    jo iofs är det sant... gör ni inbjudan själva kan ni ju skriva "du" är välkommen;)
     
  • Jennyares

    Hej! Ser att den här tråden har varit igång länge :) Ska gifta mig den 12 juli i Roslagen utanför stockholm, längtar! Det börjar närma sig :)

  • Carolinekahlstrom

    Det var många som frågat efter inbjudningarna och många som gärna vill kunna planera när de ska ha semester osv. På jobben brukar de planera ganska snart med allas semesterar så det kändes rätt lägligt att skicka dem nu. Även fast de flesta vet datumet så får jag och sambon gång på gång frågan "vilket datum var det nudå?!". Två månader skulle jag nog aldrig kunna vänta. Det tycker jag är försent när det är sommar. Men det är jag det :) alla gör som dom vill såklart.

  • Kakbakaren
    fruLjunggren skrev 2014-03-25 15:36:41 följande:
    Oj,vi gifter oss samma datum och jag har inte ens börjat med våra inbjudningskort :p Tänkte skicka ut dom om 2 månader typ. Nu blev jag stressad haha.
    Hindersprövningen är ju bara giltig i 4 månader så lite till bör du nog vänta :) 
    Vi gifter oss också samma dag och jag har gjort två inbjudningskort, bara 26 kvar nu då! Och jag har bara gjort "skalet", vad vi ska ha för text och informationskort osv. är inte riktigt på klart. Först hade vi tänkt skicka ut dem i början av april men det är ganska snart, haha, så tror det blir mer mot slutet av april eller början av maj i stället :D
  • Fluff

    Jag har redan beställt hindersprövningen och namnbytarblankett, vi gifter oss 7/7.
    Inbjudningarna är klara, tänkte posta dom efter helgen då vi ska försöka passa in att det är 3 månader kvar när de kommer ut.
    Provade klänningen i helgen och träffade sömmerksan, känner mig så nöjd! :D
    Nu är det skorna som ska börjas gå in :)

  • Kakbakaren

    På måndag kväll kom äntligen min klänning :D (skrev ett långt inlägg om den i kinaklänningstråden för den som är intresserad) men summa summarun är jag väldigt nöjd!

    Skorna har jag beställt från zalando och igår hämtade jag ut dem, jag hade beställt 2 par men det etta ska jag skicka tillbaka och det andra paret var jättebekväma så jag tror det får bli de :) De såg dock ganska "vanliga" ut så jag funderar ifall jag skulle köpa någon typ av strass och limma på för att få upp känslan lite :D inte för att någon kommer att se mina skor eftersom jag har så lång klänning men det känns bättre i mitt huvud ;)

  • Kakbakaren
    Pia88: Jag läste lite i början av tråden och såg vad som skedde för ett år sedan (verkar som att de flesta som var aktiva där i början har bytt datum eller liknande, eller så orkar de helt enkelt inte vara aktiva här längre?). Känns helt sjukt att man redan satt och planerade för över ett år sedan! Har ju nog varit en och annan gång vi också eventuellt tänkt skjuta fram bröllopet men nu börjar så mycket vara bokat och betalat redan att det börjar bli lite sent ;) Det var egentligen först vid jul den "riktiga" planeringen kom igång för vår del.

    Hur som helst, det jag hittade där på någon av de första sidorna var att ni hade försökt komma på en vers om att ni önskade er bidrag till möbler. Önskar ni er fortfarande det? Det känns som att vi har det mesta vi behöver i övrigt men flera av våra möbler håller på att ge upp och är mer eller mindre begagnade men med ett bröllop på kommande om några månader är uppgradering av dem inte vad man vill sätta pengar på just nu. Därför funderar jag på ifall vi också skulle önska oss bidrag till möbler i bröllopspresent men vet inte riktigt hur man ska göra det på ett snyggt sätt. Hmm, svårt!
  • Pia88
    Kakbakaren skrev 2014-03-26 20:23:57 följande:
    Pia88: Jag läste lite i början av tråden och såg vad som skedde för ett år sedan (verkar som att de flesta som var aktiva där i början har bytt datum eller liknande, eller så orkar de helt enkelt inte vara aktiva här längre?). Känns helt sjukt att man redan satt och planerade för över ett år sedan! Har ju nog varit en och annan gång vi också eventuellt tänkt skjuta fram bröllopet men nu börjar så mycket vara bokat och betalat redan att det börjar bli lite sent ;) Det var egentligen först vid jul den "riktiga" planeringen kom igång för vår del.

    Hur som helst, det jag hittade där på någon av de första sidorna var att ni hade försökt komma på en vers om att ni önskade er bidrag till möbler. Önskar ni er fortfarande det? Det känns som att vi har det mesta vi behöver i övrigt men flera av våra möbler håller på att ge upp och är mer eller mindre begagnade men med ett bröllop på kommande om några månader är uppgradering av dem inte vad man vill sätta pengar på just nu. Därför funderar jag på ifall vi också skulle önska oss bidrag till möbler i bröllopspresent men vet inte riktigt hur man ska göra det på ett snyggt sätt. Hmm, svårt!
    Ja, egentligen helt sjuk att man planerade så för fullt redan då.. Mycket som har hänt sen dess..

    Tja.. Möbler.. Inte lika mycket möbler i nuläget som presentkort till olika ställen.. Eller ett rent penga bidrag.. Jag knåpa, med lite hjälp av Chicita om jag inte minns fel, ihop ett rim om vad vi önskar oss och satte det sen på info kortet... Med en tilläggskommentar om vart vi vill ha riktat våra presentkort..

    -----

    Istället för ett fat och en kopp


    Fyll gärna våran kassa opp


    Mallorca, vitrin, parkett och tapet


    Sånt som vi behöver, Ni vet


    Vår högsta önskan är att Ni kyrkan kommer fylla
    För det är Er närvaro som Vår dag kan förgylla




    ©      För Er som ändå vill komma ihåg oss med en gåva så önskar vi oss presentkort till KPO eller till inredningsaffären Zinna, Storgatan 29, Karleby


    ------


    Zinna finns för övrigt både online och på facebook... ja kan nästan lungt säga att 95% av våra gäster vet att vi ska bygga hus.. så KPO borde inte komma som nån stor överraskning...



    Så.. islut änden blir det nog inte så mycket möbler i direkt gåva.. men ett bidrag till en matgrupp eller ett terass möblemang hoppas jag att vi får ihop.. stolarna vi har spanat kostar 99?/st :p

  • a ring on my finger

    Vi gifter också oss den 26/7 och planerar att skicka ut inbjudningarna om en månad då det är tre månader kvar precis.
    Vi skickade ut Save The Date digitalt för runt 2 månader sedan så alla vet redan vilket datum det är.

    Hindersprövning kommer vi att beställa nu inom kort för det ville vigselförättaren ha när vi bokar in honom.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?