• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • fruLjunggren

    Hoppar in här :)


    Aaah, va långt alla verkar ha kommit!


    Det enda som jag var tidigt ute med var klänningen..och sen hittade jag en till.. Så nu har jag två..och beslutsångast haha. Den ena är verkligen precis min smak, men den andra passar min kroppsform mycket bättre. Tur att jag har några månader på mej att bestämma mej. Så jobbigt att inte kunna rådfråga sambon som jag alltid pratar med annars.

  • Fluff
    fruLjunggren skrev 2014-02-18 14:03:26 följande:

    Hoppar in här :)


    Aaah, va långt alla verkar ha kommit!


    Det enda som jag var tidigt ute med var klänningen..och sen hittade jag en till.. Så nu har jag två..och beslutsångast haha. Den ena är verkligen precis min smak, men den andra passar min kroppsform mycket bättre. Tur att jag har några månader på mej att bestämma mej. Så jobbigt att inte kunna rådfråga sambon som jag alltid pratar med annars.


    Men det är väl klart att du kan rådfråga din blivnade :)
    Jag tycker ju att du ska välja den du känner dig mest bekväm i, där du har känslan att "den här ska jag ha" .
    När jag provade min klänning jag köpte, fick jag den känslan den va inte riktigt allt jag hade funderat att jag ville ha - nästan inget av de - men den kändes rätt. Sen att jag hade min blivande med som log och nickade plus min mor som sa att "Åååh va vacker du är" stärkte min känsla att "den här ska jag ha" Skrattande

    Har du gjort något av "allt" de andra eller är det "bara" klänningen som är klar?
  • Fluff
    Pia88 skrev 2014-02-18 13:51:44 följande:
    Vi kommer ha enkla vita färdig vikta kort som bas för inbjudningarna.. På dem kommber vi klistra ett grönt "nät" och på nätet en rosa kartong med silverstämpel av ihopkedjade hjärtan... har inga bilder men kan sätta in hit sen då jag har tagit av det färdiga resultatet Glad

    Ringen blir troligtvis en ganska enkel...

    Här är en bild på förlovningsringen och en "ditåt" bild på vigselringen.. Sambon har en enkel rundad guld ring till förlovning.. Kommer bara ha en ring... Två färgad diamantslipan förlovningsring...
    Jätte fina ringar !

    Min sambo har en slät ring, en ganska bred. han vill bara ha en så vi ska bara gravera in vigseldatumet så är han klar :) Jag kommer ha något liknande som du la upp fast vill ha stenar runt halva ringen "bara".
  • fruLjunggren
    Fluff skrev 2014-02-18 15:10:32 följande:
    Men det är väl klart att du kan rådfråga din blivnade :)
    Jag tycker ju att du ska välja den du känner dig mest bekväm i, där du har känslan att "den här ska jag ha" .
    När jag provade min klänning jag köpte, fick jag den känslan den va inte riktigt allt jag hade funderat att jag ville ha - nästan inget av de - men den kändes rätt. Sen att jag hade min blivande med som log och nickade plus min mor som sa att "Åååh va vacker du är" stärkte min känsla att "den här ska jag ha" Skrattande

    Har du gjort något av "allt" de andra eller är det "bara" klänningen som är klar?

    Njaaa, varken jag eller han vill att han ska se mej i klänningen innan det är dags.


    Jorå, en bit har vi kommit iaf. Kyrka och lokal är bokat, jag har klart för mej hur dukningen ska se ut och jag har börjat pyssla lite med inbjudningar och placeringskort (eftersom jag ska göra dom själv).Hår och smink är bokat. Nästa grej är väl att se ut och beställa ringar. Haha, när jag skriver det så ser jag att jag kanske inte är så himla efter iaf :p


    Tips på vart man kan hitta prisvärda ringar?

  • fruLjunggren

    Ok, tack! Då ska jag kika där :)


    virrefo skrev 2014-02-19 09:13:37 följande:
    fru ljungren jag kan rekommendera jempguld när det gäller prisvärda ringar
  • Fluff
    fruLjunggren skrev 2014-02-19 07:30:32 följande:
    Tips på vart man kan hitta prisvärda ringar?
    Om du vet vad du vill ha så skulle jag nästan rekommendera dig att gå till en liten guldsmed du har i närheten.
    De kan hjälpa dig bäst med det. Då kan du få prisinformationer direkt ifrån dom med va det är för typ av ring du önskar, kanske tom att dom gör en special till dig, som ibland tom kan bli mer prisvärt än att beställa.
  • Kalejdoskop

    "Min" frisör som jag bokat hår och smink hos ringde igår och sa att hon slutar på den frisersalongen i mars, och kan därmed inte göra min frisyr :( De andra på salongen hade redan bruduppsättningar den dagen dessutom. Hon skulle ringa runt och höra sig för hos frisörer hon rekommenderar, men läget känns smått hopplöst så här 5 månader innan :( Eller vad tror ni? Vad hade ni gjort? Tilläggas bör att jag inte bott på den orten på 12 år och känner inte till några fler ställen, och inte kommer vara på plats förrän veckan innan.

  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-20 10:52:06 följande:
    "Min" frisör som jag bokat hår och smink hos ringde igår och sa att hon slutar på den frisersalongen i mars, och kan därmed inte göra min frisyr :( De andra på salongen hade redan bruduppsättningar den dagen dessutom. Hon skulle ringa runt och höra sig för hos frisörer hon rekommenderar, men läget känns smått hopplöst så här 5 månader innan :( Eller vad tror ni? Vad hade ni gjort? Tilläggas bör att jag inte bott på den orten på 12 år och känner inte till några fler ställen, och inte kommer vara på plats förrän veckan innan.
    Nej va jobbigt!
    Får hoppas att din frisör hittar någon som hon kan rekommendera!

    Men kan du inte fråga henne om hon kan tänka sig att hjälpa dig ändå? Flyttar hon inte från byn så finns det ju en chans att hon kanske har möjligheten att hjälpa dig fast hon inte jobbar kvar på salongen.

    *Håller tummarna*
  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-20 11:23:12 följande:
    Nej va jobbigt!
    Får hoppas att din frisör hittar någon som hon kan rekommendera!

    Men kan du inte fråga henne om hon kan tänka sig att hjälpa dig ändå? Flyttar hon inte från byn så finns det ju en chans att hon kanske har möjligheten att hjälpa dig fast hon inte jobbar kvar på salongen.

    *Håller tummarna*
    Det hoppas jag med! Ja, vi pratade om det, och på det nya stället hon jobbar på (antar att det inte är en frisersalong), så skulle hon jobba helger, och hon kunde inte garantera att hon skulle ha möjlighet till det :( Och det är inte värt att chansa. Får väl hoppas att det inte är jättemånga som gifter sig där i sommar, är trots allt en väldigt liten ort.. 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?