• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-09 14:23:51 följande:
    Ååh, vad roligt! Grattis :) Finns det möjligen någon bild på den fina klänningen? Hade varit så roligt att se! Kul att det börjar rulla på nu, ni verkar ha stenkoll på läget :) Ska du inte tillbaka till butiken för uppläggning? Tänkte isåfall kan du vänta till en månad innan för ändringarna så sitter den som ett smäck på bröllopsdagen :) Ska du ha underkjol till den?

    Kan inte svara för vad andra kommer ha, men för min del blir det nog stay ups, lite mer bekvämt än såna hellånga. 
    Jag har hittat klänningen på nätet :) asperacollections.com/3026
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-11 06:24:45 följande:
    Fluff, vilken vacker klänning!! Sådär böljande och härlig :)
    Tack, känner mig väldigt nöjd. Jag va först väldigt orolig att jag inte skulle hitta "den" klänningen. Men när jag provade denna så kändes det så bra! :)
  • a ring on my finger
    Fluff skrev 2014-02-10 17:22:16 följande:
    När man läser om strumpbyxor till bruden så verkar de vanligt, jag har ingen aning faktiskt.

    Jag vet att slimshorts inte är de sexigaste men tänker på de stackars låren som kommer gnidas, är ju inte så skönt att riskera "skavsår" till natten :P kanske kan funka med babypuder men då återstår "problemet" med formen :P hmmm..

    --

    Vi har tid i kyrkan kl 13 sen så har vi en bit till resturangen vi ska ha middagen på plus mingel och foton, så 16,30 tror toastmastern blir en bra tid för middagen att börja.

    Vad ska ni alla ha  för tårta? Jag är inte mycket för söta desserter eller tårta, så den känns svår, man vill ju ändå ha en bra upplevelse med tårtan.
    Jag tänker inte så mycket på skavsår men däremot på formen så jag kommer vara sjukt osexig under klänningen {#emotions_dlg.djavulsk}
    Som sagt man kan ju göra ett byta innan man däckar i sängen Flört
  • a ring on my finger

    Sååå typsikt mig! Jag har ju givetvis hittat en ny ring nu som jag bara måste ha. Tack och lov är jag inte den dyra bruden som vill ha guld och diamanter så jag tror nog att jag kan få igenom min vilja Tungan ute
    Men jag har redan nu lovat mig själv att inte titta på en endaste klänning när jag väl har köpt min för jag kommer garanterat att ändra mig och hitta en ny...eller två..eller tre Oskyldig

    Jag har redan ändrat färgtema och stil på bröllopet 3 gånger så nu tvingade jag mig själv att helt enkelt bara beställa dekorationer så att jag känner mig tvingad att inte ändra mig fler gånger.

    //Fröken beslutsångest Flört

  • Kalejdoskop
    a ring on my finger skrev 2014-02-11 10:39:59 följande:
    Sååå typsikt mig! Jag har ju givetvis hittat en ny ring nu som jag bara måste ha. Tack och lov är jag inte den dyra bruden som vill ha guld och diamanter så jag tror nog att jag kan få igenom min vilja Tungan ute
    Men jag har redan nu lovat mig själv att inte titta på en endaste klänning när jag väl har köpt min för jag kommer garanterat att ändra mig och hitta en ny...eller två..eller tre Oskyldig

    Jag har redan ändrat färgtema och stil på bröllopet 3 gånger så nu tvingade jag mig själv att helt enkelt bara beställa dekorationer så att jag känner mig tvingad att inte ändra mig fler gånger.

    //Fröken beslutsångest Flört
    Haha, känner igen mig :P Jag har tex ändrat mig om placeringskort tre gånger nu! Min karl börjar bli lite smått galen på mig ;)
  • Fluff

    Haha jag tror jag kan bilda klubb med dig angående beslutsångest :)
    Men jag tror ändå att man ska köra med det första man kommer på, oftast är ju det vad man vill. Men sen när man tänker mer och mer på hur man kan göra osv så blir det mer och mer :)

    Jag har inte vågat börja tänka på placering och dekoration än :P
    Våran toastmaster har iaf tänkt ut var och hur blommor ska stå i resturangen :D

  • Julibrud2014
    Fluff skrev 2014-02-10 00:19:09 följande:
    Ojoj vad splittrad man kan bli. :)
    Slimshorts är inte sexigt nånstans men formen i klänningen blir bra, så jag tror jag satsar på de och något när klänningen åker av. Men stay ups till slimshorts, funkar de? Har man strumpebandshållare över den? Jag har inte köpt några slimshorts ännu, jag gjorde det stora misstaget att köpa sån shapetrosor (hela vägen upp under bysten,) inte att rekommendera när jag kom på att det inte kommer bli lätt med toalettbesök :P

    Va mysigt! Vi planerar att ta ett rum samma natt och sen åka iväg på en weekend för att varva ner och njuta av varandras sällskap några dagar efter då vi sparar bröllopsresan till efter vår svenska sommar.
    Ja just det, det där med toalettbesök hade jag inte alls tänkt på...
    Jag tror inte att jag kommer att ha strumpebandshållare, har stay ups som sitter riktigt bra så tror jag ska satsa på det..
  • Julibrud2014
    Carolinekahlstrom skrev 2014-02-10 03:01:29 följande:
    Jag hänger inte alls med i denna tråden, dåligt av mig! ;) Vi gifter oss 26 juli och nu sitter vi fast i planeringen! Detta har vi gjort: bokat kapell, bokat festplats, köpt min vigselring, köpt min brudklänning, inbjudningar är klar men ej skickade, träffat fotograf och bokat henne samt bokat sminktid. Vad kan man göra nu?! Vi tänkte nog vänta med att fixa kostym (blir en vanlig) till gubben när det reas ut vid studenttider. När ska vi skicka ut inbjudningarna?!
    Jag har haft lite lätt panik med inbjudningarna eftersom vi inte skickat save-the-date kort.. Men nu börjar de bli klara. Tror att vi skickar iväg våra sista veckan i februari.
    CJ5 skrev 2014-02-10 10:12:10 följande:
    Tänker att shape upp blir ganska varmt i sommar också.

    Vilken tid på dagen gifter sig ni andra?
    Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.
    Varför tyckte din mor inte att 16 var en bra tid? Vi gifter oss först kl. 17. (Vi hade önskat 16 men det passade varken för präst eller kyrka) Vi kommer att ha fotograferingen före och räknar med att det är länge ljust på kvällen när det är sommar. Dessutom kommer vi knappt att ha några barn med. Bara en brorsson och en systerdotter som är små.
    Kalejdoskop skrev 2014-02-10 10:32:42 följande:
    Vi gifter oss också den 26:e juli! :) Vi är också lite fast i planeringen, de viktigaste posterna är klara och håller på och småpysslar med dekorationer och sånt. Däremot satte vi bordsplaceringarna i lördags, så det var skönt. Vad ska ni ha för dekor? Inget ni kan pyssla med där?
    CJ5 skrev 2014-02-10 10:12:10 följande:
    Tänker att shape upp blir ganska varmt i sommar också.

    Vilken tid på dagen gifter sig ni andra?
    Vi gifter oss klockan 16:00 jag tyckte det var bra, då hinner man mycket på dagen och väntan mellan vigseln och middagen blir inte lång. Min mor tyckte dock att det var en tokig tid att gifta sig på.
     Vi har våran vigsel kl 15:00, känns rätt lagom för oss med. Middagen har vi satt preliminärt till 17, det borde vara tillräckligt med tid emellan, så vi hinner fota och så. Eller vad tror ni? Tar ca en halvtimme att åka mellan vigselplats och festlokal bör tilläggas.Vi gifter oss borgerligt så det blir också en rätt kort vigsel.
    Oj det låter som lite tid mellan vigsel och middag om ni har tänkt ha fotograferingen däremellan ockås. Vår fotograf har sagt att vi ska räkna 3h till fotograferingen.  Eller är det bara bilder utanför kyrkan och så du tänker?
    a ring on my finger skrev 2014-02-11 10:39:59 följande:
    Sååå typsikt mig! Jag har ju givetvis hittat en ny ring nu som jag bara måste ha. Tack och lov är jag inte den dyra bruden som vill ha guld och diamanter så jag tror nog att jag kan få igenom min vilja Tungan ute
    Men jag har redan nu lovat mig själv att inte titta på en endaste klänning när jag väl har köpt min för jag kommer garanterat att ändra mig och hitta en ny...eller två..eller tre Oskyldig

    Jag har redan ändrat färgtema och stil på bröllopet 3 gånger så nu tvingade jag mig själv att helt enkelt bara beställa dekorationer så att jag känner mig tvingad att inte ändra mig fler gånger.

    //Fröken beslutsångest Flört
    Är också inne i beslutsångestkarusellen. Funderar över om vi ska byta färgtema. Vi har champange, rosa och vitt som vårt tema men det känns så färglöst på något sätt. Dessutom vill inte tärnan ha en champangefärgad sjal till sin klänning men kommer inte på någon annan färg som inte är för stark... (M2B gillar definitivt inte starka färger)
  • Pia88

    Här har det hänt mycket nu...

    - Strumbyxor har jag tänkt ha, har aldrig använt mig av stay-ups...
    -kyrkan kl 16. vanlig tid här, ingen som undrat över den...
    -fotograf före, kommer även med till kyrkan sen, pris: 315€ naturfoto+ kyrkfoto, får ganska många bilder på cd och flera "gratis"...

    Det visade sig idag att min chef (!) har en tårtställning som vi får låna Glad det var ganska otippat...

    Nu har vi berstämt vem som kommer ta emot anmälningarna till bröllopet.. Det blir vi själva. ingen som behöver ha den pressen att svara i telefon... har en excel tabell med alla inbjudna,bara att kruxa i vem som kommer och vem som inte kommer....

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?