• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Fluff

    Sååå nöjd!
    Igår köpte jag min klänning! Jag säger "enkel och stilren" a-klänning medans moder min säger "elegant och snygg", alla har vi olika sätt att se på de :) Men jag är helnöjd! Damen i butiken sa att jag bar upp klänningen jätte snyggt vilket även det kändes bra. Klänningen har ett mindre släp och inte så mycket deltajer, ska ändra från dragkedja i ryggen till snörning så man kan tappa något kilo alternativt gå upp något utan att vara orolig att klänningen inte passar när den ska på i Juli.
    Min blivande har även han provat ut kläder, menyn är på gång.
    Blomfrågan är uppe då vi har en bekant som är florist.
    Inbjudningarna är klara, bara några enkla justeringar kvar.
    Konditoriet ska ringas i veckan.
    Hotellet är klart.
    Tärnornas kläder är på gång.
    Ringen är typ bestämd, ska förbi guldsmeden efter jag bestämt mig för hur jag vill ha den så specialgör dom en åt mig.
    Nu är det psalmer och solosång kvar, vigsel- och festprogram.
    Inbjudningar ska ut så fort gästlistan helt klar, Placeringar ska jag börja med så man har ett humm hur allt blir.
    har jag missat något? :D

  • Fluff

    Jag har en fundering, om någon har tips.
    Under klänningen (axelbandslös) så kommer jag inte behöva ha BH (vilket känns konstigt? ,vad har man då under?)
    Jag funderar ha typ "slimshorts" Trosa med långa ben så att inte låren skaver under dagen, men har man strumpbyxor eller stay ups på sig eller va har man?
    Man kanske ska köpa nå negligée att ha när klänningen går av på hotellrummet?
    Tips mottages då jag sällan (typ aldrig) bär klänning..

  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-09 13:35:19 följande:
    Sååå nöjd!
    Igår köpte jag min klänning! Jag säger "enkel och stilren" a-klänning medans moder min säger "elegant och snygg", alla har vi olika sätt att se på de :) Men jag är helnöjd! Damen i butiken sa att jag bar upp klänningen jätte snyggt vilket även det kändes bra. Klänningen har ett mindre släp och inte så mycket deltajer, ska ändra från dragkedja i ryggen till snörning så man kan tappa något kilo alternativt gå upp något utan att vara orolig att klänningen inte passar när den ska på i Juli.
    Min blivande har även han provat ut kläder, menyn är på gång.
    Blomfrågan är uppe då vi har en bekant som är florist.
    Inbjudningarna är klara, bara några enkla justeringar kvar.
    Konditoriet ska ringas i veckan.
    Hotellet är klart.
    Tärnornas kläder är på gång.
    Ringen är typ bestämd, ska förbi guldsmeden efter jag bestämt mig för hur jag vill ha den så specialgör dom en åt mig.
    Nu är det psalmer och solosång kvar, vigsel- och festprogram.
    Inbjudningar ska ut så fort gästlistan helt klar, Placeringar ska jag börja med så man har ett humm hur allt blir.
    har jag missat något? :D
    Ååh, vad roligt! Grattis :) Finns det möjligen någon bild på den fina klänningen? Hade varit så roligt att se! Kul att det börjar rulla på nu, ni verkar ha stenkoll på läget :) Ska du inte tillbaka till butiken för uppläggning? Tänkte isåfall kan du vänta till en månad innan för ändringarna så sitter den som ett smäck på bröllopsdagen :) Ska du ha underkjol till den?

    Kan inte svara för vad andra kommer ha, men för min del blir det nog stay ups, lite mer bekvämt än såna hellånga. 
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-09 14:23:51 följande:
    Ååh, vad roligt! Grattis :) Finns det möjligen någon bild på den fina klänningen? Hade varit så roligt att se! Kul att det börjar rulla på nu, ni verkar ha stenkoll på läget :) Ska du inte tillbaka till butiken för uppläggning? Tänkte isåfall kan du vänta till en månad innan för ändringarna så sitter den som ett smäck på bröllopsdagen :) Ska du ha underkjol till den?

    Kan inte svara för vad andra kommer ha, men för min del blir det nog stay ups, lite mer bekvämt än såna hellånga. 
    Bild kan ordnas i Mars, jag ska tillbaka då för att kolla så att snörningen är bra och ha skor klara för uppläggning.
    Vart hittar man skor nu till sommar/bröllopsbruk? Sömmerskan ska ha semster i Juli och vi vet garanterat att vi ska upp i slutet på Mars.
    Det blir ingen underkjol, den va krusig under så den va ganska vid.
    Men stay ups låter nog bra, kan ju "passa" om jag har sånna "slimshorts" också. Men dom sitter där dom ska? Så dom inte åker ner? Eller ska man ha strumpebandshållare också kanske?
  • Kalejdoskop
    Fluff skrev 2014-02-09 14:52:01 följande:
    Bild kan ordnas i Mars, jag ska tillbaka då för att kolla så att snörningen är bra och ha skor klara för uppläggning.
    Vart hittar man skor nu till sommar/bröllopsbruk? Sömmerskan ska ha semster i Juli och vi vet garanterat att vi ska upp i slutet på Mars.
    Det blir ingen underkjol, den va krusig under så den va ganska vid.
    Men stay ups låter nog bra, kan ju "passa" om jag har sånna "slimshorts" också. Men dom sitter där dom ska? Så dom inte åker ner? Eller ska man ha strumpebandshållare också kanske?
    Aha, då förstår jag, då är det ju bättre att fixa snörning. Skor kan du nog hitta lite överallt på nätet, tex Brandos har nog en del bra. Jag funderade också på det, för jag har haft stay ups tidigare som glider ner, men det måste ju finnas bättre varianter, men då får man nog betala lite mer också..kan det dock vara värt! Jag funderade på strumpebandshållare med, men om man inte har en korsett, vad fasen fäster man banden i då? I trosorna sitter de väl inte så bra tänker jag?
  • Julibrud2014
    Pia88 skrev 2014-02-09 09:25:19 följande:
    Var på ett bröllop förra året där dom hade tårta från Maxmo hembageri.. Kladdkake botten, hallonmousse och vitchokladmousse.. Täckt med sockermassa. Gudomligt god. *tips*  det går ju att prova en liten tårta med nåt som ni tror ni kan tycka om och sen göra förändringar från det..

    Så gjorde vi.. Har en bekant som gör tårtor och både det ena och andra. Hittade på hennes blogg en tårta som lät god och beställde den då vi fått vårt bygglov. Smakerna var bra, men inte som vi hade tänkt oss till bröllopet. Så vi beställde helt enkelt en till.. Den ska provsmakas idag hos mina föräldrar.. Utseende mässigt är den helt underbar.. Hjärta

    Angående dukningar så kommer vi fixa det mesta själva. Kommer endera ha riktiga vita dukar som vi får hyra för 6€/st.. eller så kör vi pappers duk på rulle.. Enklare med städningen Flört sen har vi Duni papperslöpare som vi kommer ha mitt på borden.. iom att vi har en bygdegård så finns ingen serveringspersonal där, utan vi gör allt själva...
    Ja tårtan är ännu ett frågetecken här. Tänkte ringa och prata med en tjej som har ett hembageri inte jättelångt från var vi bor och höra vad hon tycker och tänker. Börjar luta åt att det blir något liknande prinsesstårta med vit sockermassa istället för marsipan (med tanke på flera nöt och mandel allergiker)

    Jag tror att vi kommer att hyra vita dukar men vilken färg vi ska ha på servetterna är ännu en stor fråga. Hade tänk ha färgerna vitt, champange och rosa på bröllopet men nu börjar det nästan kännas som om det blir färglöst. Inbjudningskorten är i vitt, guld och champange så i princip kan jag lägga till någon färg om jag känner för det.

    Hur långt har ni kommit på bygget? Vi väntar på att bygglovet ska komma på posten. Gissar på att vi har skopan i marken i mars om allt går som planerat.
  • Julibrud2014
    Fluff skrev 2014-02-09 13:52:07 följande:
    Jag har en fundering, om någon har tips.
    Under klänningen (axelbandslös) så kommer jag inte behöva ha BH (vilket känns konstigt? ,vad har man då under?)
    Jag funderar ha typ "slimshorts" Trosa med långa ben så att inte låren skaver under dagen, men har man strumpbyxor eller stay ups på sig eller va har man?
    Man kanske ska köpa nå negligée att ha när klänningen går av på hotellrummet?
    Tips mottages då jag sällan (typ aldrig) bär klänning..
    Det här funderar jag också på. Egentligen skulle jag vilja ha lite extra fina underkläder under brudklänningen men det känns ju som att det kanske är bättre att satsa på några som är bra för formen. Prövade med slimshorts när jag provade klänningen och de är ju inte direkt sexiga :) Dessutom måste jag ha en hudfärgad BH...

    Men att satsa på ett negligee till natten är ju en bra ide. Vi kommer inte att ha hotellrum samma natt som vi gifter oss eftersom vi kände att vi kommer att spendera så lite tid där den natten, däremot har vi bokat svit på ett jättemysigt hotell som ligger ganska långt avsides till natten efter så vi kan åka ut och slappa och varva ner efter bröllopet.
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2014-02-09 18:11:00 följande:
    Ja tårtan är ännu ett frågetecken här. Tänkte ringa och prata med en tjej som har ett hembageri inte jättelångt från var vi bor och höra vad hon tycker och tänker. Börjar luta åt att det blir något liknande prinsesstårta med vit sockermassa istället för marsipan (med tanke på flera nöt och mandel allergiker)

    Jag tror att vi kommer att hyra vita dukar men vilken färg vi ska ha på servetterna är ännu en stor fråga. Hade tänk ha färgerna vitt, champange och rosa på bröllopet men nu börjar det nästan kännas som om det blir färglöst. Inbjudningskorten är i vitt, guld och champange så i princip kan jag lägga till någon färg om jag känner för det.

    Hur långt har ni kommit på bygget? Vi väntar på att bygglovet ska komma på posten. Gissar på att vi har skopan i marken i mars om allt går som planerat.
    Vi har alla lov.. Undantag, bygglov.. Lagfart och styckning har vi oxå.. Så för oss är det bara att sätta skopan i marken.. Elplaneringen är klar på pappret men inte på ritning Tungan ute skomakarens barn..... Flört huset kommer v.22. Skrattande känns helt overkligt... köket är beställt från en lokal firma...

    Vad gäller nån färg så är det nog bara att sätta in en om du känner för det.. om du vill hålla inbjudningarna enkla så går det att ta in färg i blommor och dekorationer.. själva har vi vita dukar, gröna löpare och rosa matservetter.. sen till kaffet blir det grå/silver med vit botten.... funderar på rosa blommor...
  • Fluff
    Julibrud2014 skrev 2014-02-09 18:15:18 följande:
    Det här funderar jag också på. Egentligen skulle jag vilja ha lite extra fina underkläder under brudklänningen men det känns ju som att det kanske är bättre att satsa på några som är bra för formen. Prövade med slimshorts när jag provade klänningen och de är ju inte direkt sexiga :) Dessutom måste jag ha en hudfärgad BH...

    Men att satsa på ett negligee till natten är ju en bra ide. Vi kommer inte att ha hotellrum samma natt som vi gifter oss eftersom vi kände att vi kommer att spendera så lite tid där den natten, däremot har vi bokat svit på ett jättemysigt hotell som ligger ganska långt avsides till natten efter så vi kan åka ut och slappa och varva ner efter bröllopet.
    Ojoj vad splittrad man kan bli. :)
    Slimshorts är inte sexigt nånstans men formen i klänningen blir bra, så jag tror jag satsar på de och något när klänningen åker av. Men stay ups till slimshorts, funkar de? Har man strumpebandshållare över den? Jag har inte köpt några slimshorts ännu, jag gjorde det stora misstaget att köpa sån shapetrosor (hela vägen upp under bysten,) inte att rekommendera när jag kom på att det inte kommer bli lätt med toalettbesök :P

    Va mysigt! Vi planerar att ta ett rum samma natt och sen åka iväg på en weekend för att varva ner och njuta av varandras sällskap några dagar efter då vi sparar bröllopsresan till efter vår svenska sommar.
  • Fluff
    Kalejdoskop skrev 2014-02-09 15:04:40 följande:
    Aha, då förstår jag, då är det ju bättre att fixa snörning. Skor kan du nog hitta lite överallt på nätet, tex Brandos har nog en del bra. Jag funderade också på det, för jag har haft stay ups tidigare som glider ner, men det måste ju finnas bättre varianter, men då får man nog betala lite mer också..kan det dock vara värt! Jag funderade på strumpebandshållare med, men om man inte har en korsett, vad fasen fäster man banden i då? I trosorna sitter de väl inte så bra tänker jag?
    Det finns ju strumpebandshållare som man har över trosorna, brukar kunna finnas söta och sexiga set så allt matchar.
    Ja de finns säkert jätte bra stay ups men vet inte om jag vill "chansa" känns bättre med säkra kortet så man inte går och känner sig obekväm med en stay up som halkat ner till knät :P haha Jag är säkert jätte nojjig i onödan..
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?