• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Julibrud2014
    Blivande frugann skrev 2014-01-27 11:49:17 följande:
    Ett tips som jag sett i en annan tråd är att beställa tårta på ICA Maxi eller liknande som har eget bageri. Någon hade även fått låna tårtställning av dem just för att de köpte tårtorna hos dem! Tycker det låter jättebra! Fast jag vill ha cupcakes, hm det har inte de bagerierna vad jag vet. 
    Jag tror absolut det kan vara möjligt att hitta cupcakes "tårta" . Jag tycker jag har sett bild på sådana när jag bläddrat bland bageriernas bilder på fb. (Insåg att många bagerier har facebooksidor där de visar sina alster)

    Jag funderar mer på smak. Tror man är ganska mätt efter trerätter när man kommer till tårta och tycker själv inte mycket om sötsaker överhuvudtaget så tårtan känns mest som att den ska vara med för sakens skull.
  • a ring on my finger
    Julibrud2014 skrev 2014-01-28 22:13:04 följande:
    Jag tror absolut det kan vara möjligt att hitta cupcakes "tårta" . Jag tycker jag har sett bild på sådana när jag bläddrat bland bageriernas bilder på fb. (Insåg att många bagerier har facebooksidor där de visar sina alster)

    Jag funderar mer på smak. Tror man är ganska mätt efter trerätter när man kommer till tårta och tycker själv inte mycket om sötsaker överhuvudtaget så tårtan känns mest som att den ska vara med för sakens skull.
    Håller med om det. Vi kommer därför att ha vår tårta som dessert.
    Ofta n'r man har varit på bröllop och den fina och dyra tårtan kommer fram är man inte alls sugen på att äta mer.
  • Kalejdoskop
    a ring on my finger skrev 2014-02-06 13:34:06 följande:
    Håller med om det. Vi kommer därför att ha vår tårta som dessert.
    Ofta n'r man har varit på bröllop och den fina och dyra tårtan kommer fram är man inte alls sugen på att äta mer.
    Samma här, jag vill heller inte själv vara proppmätt på min bröllopsdag!

    Hur ser det ut för alla i planeringen just nu? Här har jag tryckt lite på pausknappen, dels för att allt inte ska vara klart ett halvår innan bröllopet, men man kan bli lite trött på planerandet och pysslandet om det blir för mycket av det på en gång, och jag vill ju njuta av planeringen! Så nu tar jag det lite chill, tills nästa helg då, för då blir det bröllopsmässa! :) 
  • virrefo

    Kalejdoskop. Jag ska också på bröllopsmassa nästa helg. Den 16. Ska bli spännande att får lite mer tips och idéer

  • Kalejdoskop
    virrefo skrev 2014-02-06 21:56:02 följande:
    Kalejdoskop. Jag ska också på bröllopsmassa nästa helg. Den 16. Ska bli spännande att får lite mer tips och idéer
    Vad roligt! Vad ser du fram emot mest på mässan? 
  • virrefo

    Hoppas få träffa och få tips angående bröllopsfrisyrer av en frisör. Och makeup tips. Även träffa någon guldsmed.

  • a ring on my finger

    Vi var på bröllopsmässa för två veckor sedan och jag just nu en period då vi fixar mycket efter att ha haft en låååång paus

    Vi har träffat cateringföretaget och förmodligen kommit fram till maten. Ska fundera ett par dagar men vi har nog bestämt oss. Däreigenom kommer vi även att "köpa" vår personal.

    Vi har pratat med vigselförättaren som vi hemskt gärna vill ha (i normala fall blir man tilldelad den som tjänstgör för dagen). Han har mer eller mindre lovat att han ställer upp.

    Om två veckor ska jag iväg och prova kläningar för första gången....spännande

    Vi har beställt hem en del pynt från Etsy...pompoms, happy lights, sugrör, utklädnad till photobooth, lite trycksaker.

    Vi har skickat ut "save the date" digitalt.

    Alla personer som kommer ha en viktig roll under dagen är tillfrågade och har tackat ja. Endast en del av underhållningen som ska tillfrågas.

    Helheten hur middag och fest ska se ut börjar klarna ordentligt så nu måste vi börja fundera på ceremonin.

    Vi kommer att boka bröllopsresan när som helst. Vi har mer eller mindre bestämt oss så jag vet ärligt talat inte riktigt vad vi väntar på där

  • Julibrud2014

    Jag köpte min brudklänning idag! Jag har provat några gånger innan och idag var jag tillbaka till den första butiken jag provade i.
    Jag har egetligen aldrig drömt om hur en brudklänning ska se ut men är riktigt nöjd med den jag köpte.

    Det är en väldigt enkel axelbandslös klänning men den ska piffas upp med ett skärp i midjan och jag hoppas att den blir tillräckligt fin när smycken, frisyr och brudbukett kommer till. Det jag tycker är absolut bäst med den är att jag kan variera den så att den ser ut på ett sätt i kyrkan med lite ärm och på ett annat sätt på festen med bara axlar och skärpet i midjan. Den kommer att få lite vidd genom att jag har underkjol och den har ett minimalt släp så jag är inte längre så orolig att jag ska snubbla (är INTE van att gå i klänning och definitivt inte i långklänning)

    Köpte även brudskor, kvinnan i butiken lät mig pröva med ett par för att se längden och de var de bekvämaste jag någonsin gått i så de fick följa med hem Flört

    Summering av dagen är att jag är riktigt nöjd med mina köp nu börjar de viktigaste posterna vara klara inför bröllopet!

    Har alla redan fått ut sina inbjudningar? Eller när tänker ni skicka ut dem?

  • a ring on my finger
    Julibrud2014 skrev 2014-02-08 18:27:47 följande:
    Jag köpte min brudklänning idag! Jag har provat några gånger innan och idag var jag tillbaka till den första butiken jag provade i.
    Jag har egetligen aldrig drömt om hur en brudklänning ska se ut men är riktigt nöjd med den jag köpte.

    Det är en väldigt enkel axelbandslös klänning men den ska piffas upp med ett skärp i midjan och jag hoppas att den blir tillräckligt fin när smycken, frisyr och brudbukett kommer till. Det jag tycker är absolut bäst med den är att jag kan variera den så att den ser ut på ett sätt i kyrkan med lite ärm och på ett annat sätt på festen med bara axlar och skärpet i midjan. Den kommer att få lite vidd genom att jag har underkjol och den har ett minimalt släp så jag är inte längre så orolig att jag ska snubbla (är INTE van att gå i klänning och definitivt inte i långklänning)

    Köpte även brudskor, kvinnan i butiken lät mig pröva med ett par för att se längden och de var de bekvämaste jag någonsin gått i så de fick följa med hem Flört

    Summering av dagen är att jag är riktigt nöjd med mina köp nu börjar de viktigaste posterna vara klara inför bröllopet!

    Har alla redan fått ut sina inbjudningar? Eller när tänker ni skicka ut dem?
    Jag har inte heller drömt om min klänning men vet vad jag gillar just nu. Nu återstår det bara att se om det jag vill ha är vad jag verkligen passar i

    Smart med en lite enklare klänning som man kan piffa upp. Jag är livrädd att köpa ngot som i efterhand känns alldeles för mycket bling bling när man får på smycken, osv...

    Vi skickade ut "save the date" digitalt ca 6 månader innan och kommer att skicka ut inbjudningskorten med post ca 3 månader innan.
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2014-01-26 20:28:50 följande:
    Nu skriver jag mycket på raken här men idag är min "planera bröllop" dag.. Kom på en till sak som jag gärna skulle vilja ha lite tips och inspiration kring och det är bröllopstårtan. Vilken typ av tårta och hurdana smaker har ni tänkt er?
    Var på ett bröllop förra året där dom hade tårta från Maxmo hembageri.. Kladdkake botten, hallonmousse och vitchokladmousse.. Täckt med sockermassa. Gudomligt god. *tips*  det går ju att prova en liten tårta med nåt som ni tror ni kan tycka om och sen göra förändringar från det..

    Så gjorde vi.. Har en bekant som gör tårtor och både det ena och andra. Hittade på hennes blogg en tårta som lät god och beställde den då vi fått vårt bygglov. Smakerna var bra, men inte som vi hade tänkt oss till bröllopet. Så vi beställde helt enkelt en till.. Den ska provsmakas idag hos mina föräldrar.. Utseende mässigt är den helt underbar.. Hjärta

    Angående dukningar så kommer vi fixa det mesta själva. Kommer endera ha riktiga vita dukar som vi får hyra för 6€/st.. eller så kör vi pappers duk på rulle.. Enklare med städningen Flört sen har vi Duni papperslöpare som vi kommer ha mitt på borden.. iom att vi har en bygdegård så finns ingen serveringspersonal där, utan vi gör allt själva...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?