• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • virrefo

    5 juli är det dags för oss att bli hustru och man. Kyrkan är bokad lokal fixad. klännig till mig fixad. Vi berättade också för släkten nu i jul.
    planerering pågår för fullt. och det är sååå mycket att få med.
    Vår budget ligger på max 30.000. 

  • Lollipoppan
    Carro87 skrev 2013-12-02 08:51:11 följande:


    Jag tror nog det blir organzaband även här :)


    Lollipoppan beställer du från Ebay?


    Jisses lollar allt för sällan in hit! Har inte bestämt mig vart jag beställer ifrån är inte mycket från att beställa frn utlandet tyvärr. :/
  • Pia88

    God jul, gott nytt år och god fortsättning åt allihopa Skål

    Nytt år, nya möjligheter, eller hur var det?... Tungan ute kilona kommer och går med vågen står på +.. äsch.. har nu laddat ner ett träningsprogram till plattan för plattare mage.. brukar inte tro på sånt men jag tror det är värt ett försök...

    Fick helt överraskande ett mail från fotografen idag Förvånad han tackade för tidig bokning (maj) och frågade om vår tidsplan... Känns helt plötsligt som att det börjar bli nära...  Om en vecka är det ju bara 6 månader kvar FörvånadSkrattande
    nästa helg ska vi även provsmaka tårtan Glad hoppas den blir lika god som vi tänkt...

    Snart kan vi även börja pyssla inbjudningar och sånt Skrattande

    nån annan som känner smått panik över att dte närmar sig? Flört

  • Ekorren

    Hej på er! Jag ansluter mig till den här tråden för den 26 juli kl 16.00 smäller det! Hade bokat 2 augusti först men det visade sig att det blev samma helg som stadsfestivalen här hemma (och den kan ju en del vilja gå på) så vi ändrade. Så här ligger vi till i planeringen: Bokat kyrka, bestämt festplats (hemma på min föräldragård), bokat fotograf, köpt material till inbjudningskort, skrivit klart inbjudnigarna på datorn (lite finslipning kvar). Tänkte skicka ut inbjudningarna i början på februari. Jag har också varit och provat brudklänningar i flera butiker, ska iväg på torsdag och prova igen. Det känns så himla roligt!

  • Fluff

    Hej alla glada får börja med att gratulera alla blivnade :) min tur är 7/7 (en måndag, speciellt datum för oss)
    Vi har bokat kyrka, festplats(resturang så behöver vi inte lägga så mycket tid på catering med alla tillbehör, tärnor utsedda och informerade, Best mans utsedda, börjat prova ut klänning, utsett toastmaster och värdpar, kikat på övernattningsmöjligheter,
    jag har även börjat knopa ihop en festinbjudan, när är bra att skicka ut den?
    När fästmannen har bestämt vilka han vill ska komma från hans sida ska vi skicka ut en "save the date"
    Har börjat fundera på vigselprogrammet men där är det tilt! Samma på festprogrammet men det rer sig väl när allt börjar falla på plats :)
    Jag har fjärilar i magen :)

  • Julibrud2014

    Ja nu börjar det verkligen närma sig. Ska ni gå på några bröllopsmässor? Har suttit och tittat på några i Stockholm eftersom vi är där ganska ofta men är lite tveksam. Är egentligen inte så mycket för sådana tillställningar.

    Jag har kört fast lite med inbjudningarna, gjort hälften och sedan tappat inspirationen men de tar en stund att pyssla ihop så kanske jag måste ta nya tag snart.

    Har lite panik över hur det ska ordna sig med maten (vem vi ska få som kock) eftersom han som vi skulle haft från början har fått nytt jobb och förmodligen måste jobba det datumet. Så nu gäller det att försöka tänka till om vi ska ta någon cateringfirma eller om vi ska försöka hitta annan kock.

    Till vigseln har vi pratat med prästen vi vill ha. Hon har en annan vigsel samma dag så nu får vi se om hon hinner med båda. Hon skulle höra av sig när hon visste närmare. Hoppas bara att det inte dröjer allt för länge.. Sen har vi också pratat med de som ska vara solister. Bestämt och tillfrågat tärna och bestman och nu även en av två toastmasters samt har förslag på vilken bil vi ska använda från kyrkan till festlokalen. Lite har alltså hänt under jul och nyårshelgerna.

  • Ekorren

    Idag beställde jag brudklänning och slöja! :D Precis så som jag tänkt mig blev det. Känns skönt att bocka av det. Nu blir det fokus på inbjudningarna och sen ska jag kolla skor och andra accesoarer framöver våren :)

  • DianaC

    Nu går det framåt här :). Bestman. Tärna och toastmadame tillfrågade och det blev Ja på alla tre :). Skall kolla på lokal imorgon där festen skall hållas. Vi kommer ha en kock och serveringspersonal som fixar mat och där ingick även bröllopstårtan :). Inbjudningskorten skall jag och toastmadame ut och titta på nu inom det snaraste, sedan blir det att pyssla :)

  • Julibrud2014

    Hej igen!
    Sitter och funderar på texten till inbjudningskorten. Vad ska man riktigt skriva? Hur har ni tänkt skriva och när har ni tänkt skicka ut era?
     
    På något sätt skulle jag även behöva få med ett informationskort med information om boende, att vi önskar ett barnfritt bröllop förutom våra syskonbarn. Dessutom att vi ska ordna transport från kyrkan till festlokal och vill veta hur många som behöver. Samt att vi gärna vill veta om allergier och att vi önskar att tal anmäls till toastmadame.. Men hur vi ska få in allt är en gåta vi har ett ganska litet kort..

  • sockerbiten

    Har alla solister? Vi kommer nog köra utan men tänker att det kommer bli minst lika fint ändå. Vi har valt "Can you feel the love tonight" som inmarsch och "I don't want to miss a thing" som utmarsch.. Vad tror ni om det? Sista låten är för att det var första filmen vi såg tillsammans, Armaggeddon, o så ska vi på Aerosmith i sommar :)

    Det var någon som skrev om att boka vigselförrättare? Sker inte det per automatik när man bokar kyrkan eller är det något vi också behöver göra? Fick bara till svar att präst kommer kontakta oss närmare bröllopet, typ 3-4 månader innan. 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?