• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Julibrud2014

    Vi har idag varit och tittat inuti lokalen som min far bokade. Blev lite besviken på köket eftersom de gjort om det mycket sedan jag senast var där. Det är numera mycket mindre, men kanske det ska gå ändå. Blir fortfarande lite tight med utrymme och ska vi ha dans med många som dansar kommer vi nog att behöva plocka undan bord för att få rum. Däremot får vi nog plats att ha lite lekar och spex under middagen på detta ställe vilket vi inte skulle haft på första stället vi tittade på.

    I lördags prövade jag brudklänning för första gången. Fick ingen wow känsla för någon. De jag tyckte om hade hon endast inne i st 36 vilket är allt för litet för mig som är st 40 och vissa märken 42. De klänningar som fanns i min storlek i butiken var inte alls i min smak. Nå vi var bara till en butik och jakten fortsätter nästa vecka. Trodde jag hade hur mycket tid som helst att beställa men fick veta att den butiken jag var in till ville ha beställningarna senast 4mån på förhand. Det är ju fortfarande lång tid kvar till 4 mån men betydligt mindre än jag trott.

    Tittade också på ringar och där har jag troligtvis bestämt mig vilken jag vill ha nu.

    Inbjudningskorten har jag dock fortfarande inte en aning om hur jag ska göra med. Så mycket längre har vi inte kommit i planeringen.

  • Pia88

    Jag var och provade klänningar 2 olika gånger innan jag hittade Den. Ibland är det inte kärlek vid första ögonkastet utan mera en... långsam romans (?)...  Eller nåt sånt.. Tungan ute

    Nu kommer iaf en bild på skorna Glad väskan är oxå blå. men mera mörkblå (inte svart som den ser ut på bilden).. Men passar endå bra med klänningen... Varken klänningen, skorna eller väskan är i exakt samma nyans blått.. Men om man inte tittar så noga så blir det bra Flört skorna är färgade för att matcha bättre...


  • Pia88

    Så var prästen tilfrågad.. Som jag gissade så kan sommarsemestrarna ställa till det.. Men det är vi beredda på.. Nu e det då "bara" att vänta på att de får sina semesterlistor Tungan ute

    Hur går det för er andra?
    Dom har utförsäljning "ta 3 betala för 2" vid pysselffären så jag passade på att skaffa kuvert till inbjudningarna, 50mm presentband att göra rosett till bilen och lite annat smått...

  • teres77

    Jag har klänningångest! Har sedan länge bestämt vilken jag vill ha... Meeen, nu börjar jag fundera på att jag kanske inte passar i den stilen (ball-gown) så nu har jag världens panik!! Har börjat kolla på andra stilar så jag kan ha nån sorts back up. Tanken är att köpa kinaklänning, men att gå och prova olika modeller innan jag lägger beställningen. Nu har jag helt plötsligt helt snöat in på spetsklänningar i A-line/Princess-stil eller möjligtvis Mermaid eftersom jag är rätt så kurvig. Allt beror på hur mycket jag lyckas gå ner i vikt innan mars. 

    OMG, förlåt att jag babblar helt okontrollerat! Så här blir det när jag är ensam hemma på kvällen när min m2b jobbar... Bridezilla much? 

  • Pia88
    teres77 skrev 2013-10-22 21:03:32 följande:
    OMG, förlåt att jag babblar helt okontrollerat! Så här blir det när jag är ensam hemma på kvällen när min m2b jobbar... Bridezilla much? 
    Gå och pröva olika modeller så vet du bättre.. Pröva allt mellan himmel och jord för att veta vad som passar din kropp bäst.. Var själv insnöad på en viss modell men blev överraskad över att jag, med mina breda höfter, kunde ha mermaid.. Nu blev det en empire/classic för min del.. Men skulle bra ha kunnat välja även annat...

    Bridzilla?.. Inte så mycket..
  • Julibrud2014

    Jag har varit och prövat klänningar på fyra olika ställen. Har ännu inte hittat någon som jag fallit för. Tycker det är jättesvårt när man inte kan se exakt hur den skulle sitta när de inte har inne rätt storlek. De klänningar som funnits i min storlek har jag inte tyckt om.

    Var till en fruktansvärt proffsig butik i Stockholm där de två kvinnorna som jobbade var jätteduktiga. Jag har hela tiden tänkt mig en spetsklänning men prövade en som vart draperad och den var jättefin på. Kan inte bestämma mig om det är den klänningen eftersom jag inte har vant mig av med tanken på spetsklänning ännu.

    Har dessutom börjat pyssla inbjudningskort. Efter många om och men har jag hittat en modell som jag gillar. Den är lite tidskrävande att tillverka bara men har hittills gjort 19st och har räknat ut att jag behöver göra ca 35.

  • blonde

    Vi ska gifta oss i juli och har precis nu börjat planera. vårat "lilla" bröllop har en gästlista på ca 80 personer.
    Vi har inte bestämt lokal, om vi ska gifta os kyrkligt eller borgerligt. Det mesta kommer nog lösa sig så småningom.

    Klänningar har jag bara kollat på nätet då det inte finns så många butiker att besöka i umeå/vännäs området. blir kanske en trip till någon annan stad för att kika.

    Ni som gör egna inbjudningskort är ju riktigt duktiga, blir inspirerad själv så kanske får diskutera det med min sambo när han kommer hemGlad

    Vi har dock funderat på rosa/grått färgtema, vad tror ni om det?

  • Tjörnbrud
    Pia88 skrev 2013-10-18 18:25:46 följande:
    Jag var och provade klänningar 2 olika gånger innan jag hittade Den. Ibland är det inte kärlek vid första ögonkastet utan mera en... långsam romans (?)...  Eller nåt sånt.. Tungan ute

    Nu kommer iaf en bild på skorna Glad väskan är oxå blå. men mera mörkblå (inte svart som den ser ut på bilden).. Men passar endå bra med klänningen... Varken klänningen, skorna eller väskan är i exakt samma nyans blått.. Men om man inte tittar så noga så blir det bra Flört skorna är färgade för att matcha bättre...


    Vilka fina skor, vart har du hittat dom? :)
  • Pia88
    Tjörnbrud skrev 2013-11-08 16:10:34 följande:
    Vilka fina skor, vart har du hittat dom? :)
    Köpte dom samtidigt som brudklänningen.. Märket är Rainbow och skorna heter Matilda Glad är färgade speciellt för att matcha klänningen Hjärta köpta i Vasa, Finland...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?