• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Julibrud2014
    Carro87 skrev 2013-10-09 10:29:47 följande:

    I denna tråd nämns Ellis Bridal, finns tydligen i Uppsala...


    www.brollopstorget.se/Forum-16-8/m1428875.htm...


    Tack! Ska kolla!
    teres77 skrev 2013-10-09 22:26:27 följande:
    Idag har jag gjort prototyp på inbjudningskort och meny/placeringskort... Så verkligt allt blev när jag höll det i handen. Alltså, ännu mer verkligt!! Skrattande Ska försöka ladda upp lite bilder senare, tog kort med telefonen och det funkar ju inte att ladda upp via den. 

    Det kommer bli så bra!!! Jag är supernöjd. Så där osvenskt, skitnöjd faktiskt...  
    Visa visa!!! Jag tycker det är jättesvårt att göra de tillräckligt enkla för att orka göra många men samtidigt sådär fina som inbjudningskort till bröllop bör vara
  • Pia88
    Julibrud2014 skrev 2013-10-08 16:37:49 följande:
    Till helgen ska jag prova brudklänning för första gången. Spännande.
    Om du ska till Vasa så ses vi kanske.... Ska hämta mina skor på lörda Glad

    Inbjudningskorten ja.. Har köpt förvikta kort i A5 (när man vecklar ut).. Vita kort och sen klipp och klistra.. Är du i Vasa så ta en titt till Sinooperi (ovanför CM), där har dom massor av förslag som man kan ta idéer från..

    Annars så kan du utgå från era färger och se vad som blir bra.. Finns enkla sätt att skapa eget.. Skriv i datorn och printa sen klipp och klistra är ett.. Vi/jag kommer sätta själva korten direkt i printern, ändra pappersstorlek och sen printa direkt på inbjudningskorten.. Sen klipp och klista "dekorationerna" på korten.. Har köpt en stämpel och färg så vi kan ha samma stil på alla trycksaker...
    Har ännu inte kommit igång me pysslet.. Men småningom.. Kanske när vi är inflyttade i nya lägenheten i december Tungan ute eller så i nästa vecka då m2b åker till Mallorca på arbetsresa...
  • Niini
    Julibrud2014 skrev 2013-10-10 07:14:37 följande:
    Tack! Ska kolla!
    teres77 skrev 2013-10-09 22:26:27 följande:
    Idag har jag gjort prototyp på inbjudningskort och meny/placeringskort... Så verkligt allt blev när jag höll det i handen. Alltså, ännu mer verkligt!! Skrattande Ska försöka ladda upp lite bilder senare, tog kort med telefonen och det funkar ju inte att ladda upp via den. 

    Det kommer bli så bra!!! Jag är supernöjd. Så där osvenskt, skitnöjd faktiskt...  
    Visa visa!!! Jag tycker det är jättesvårt att göra de tillräckligt enkla för att orka göra många men samtidigt sådär fina som inbjudningskort till bröllop bör vara
    Kan tipsa om Tiimari, där har dom en hel del "halvfärdiga" kort, dvs färdigvikta o sånt. Dom har ju dessutom reanu då dom ska sluta :) Sinooperi börjar tyvärr vara ganska urplockat då jag var dit förra veckan då dom ska förnya affären. Men annars brukar dom ha i princip allt man kan behöva :)
  • Julibrud2014

    Tack för tipsen! Ska faktiskt till Stockholm och pröva. Min sambo är svensk så vi är relativt ofta dit och träffar hans syskon och föräldrar. Men tiimari tycker jag är bra och finns ju i de flesta större städer både i sve och fin.

    Har ni tjockare papper på era inbjudiningar? Jag är tveksam om vi ska få in de pappren vi tänkt i vår skrivare men kanske värt att pröva för jag tycker absolut att det sku va finast med text direkt på kortet inuti kortet och inte utskrivet på vittpapper och pålimmat.

    Jag har försökt med embossingtryck med en "bröllopsinbjudan" stämpel men texten är så liten på stämpeln så jag tycker inte det blir riktigt fint. Dessutom har jag gjort trycket i svart och använt guldfärgat embossingpulver och jag tycker det svarta lyser igenom förmycket.

    Funderar på att gå till tapetbutikerna och se om de har några billiga rullar som man kunde använda till klipp och klister men vet inte om tapet blir för tjockt.

  • sockerbiten

    Vi kan inte bestämma oss om vi ska ha fotograf för porträtt bara eller för hela dagen. Jag är väldigt kluven.
    Hur har ni gjort/tänkt kring detta?

  • Pia88
    sockerbiten skrev 2013-10-11 09:21:46 följande:
    Vi kan inte bestämma oss om vi ska ha fotograf för porträtt bara eller för hela dagen. Jag är väldigt kluven.
    Hur har ni gjort/tänkt kring detta?
    Vi kommer ha fotograf före vigseln till porträtt och sen med under själva vigseln. Han dokumenterar gästerna, in- och utgång samt vigseln..

    Efteråt kommer vi ha en av mina vänner (som är mediastuderande) att ha hand om fotograferingen... Ev får hon en liten present med andra som varit som "personal"... (brudtärna, bestman, chaufför, toastis etc)
  • Julibrud2014
    sockerbiten skrev 2013-10-11 09:21:46 följande:
    Vi kan inte bestämma oss om vi ska ha fotograf för porträtt bara eller för hela dagen. Jag är väldigt kluven.
    Hur har ni gjort/tänkt kring detta?
    Vi funderade jättelänge på detta också. Det som avgjorde för oss var att jag kände att jag inte vill ha någon som följer varje steg jag tar denna dag och det skulle ha blivit resultatet. Dessutom ville han att ingen annan ska fotografera i kyrkan eftersom han fotograferade utan blixt och det då skulle störa hans fotografering. Jag vill inte förbjuda min familj att fotografera då jag vet att de väldigt gärna vill göra det. Tror att man själv måste fundera vad för fotografier man önskar ha i framtiden från sin dag.
  • sockerbiten

    Tack för era svar. Just nu lutar det mest åt bara porträtt & vigselfotografering. Tror inte fotografen vi ev. bokar har något emot att familj också vill ta bilder. Förstår inte tanken med att förbjuda? Vill gärna ha en kombination av gästernas egna foton samt lite finare porträtt. Vi har ingen som vi litar på som kan ta riktigt bra porträtt å då kan det kännas värt med i alla fall porträttfoto. Eller ja, helt överens är vi inte men det handlar ju även om pengar. Kostar 5000:- för 3 timmar, 13,500:- för heldag så ja.. Man får överväga vad man tycker är viktigt att lägga pengar på. Vi vill i alla fall ha några riktigt bra bilder. Av alla som tar kort efteråt kommer det säkert finnas en hel del bra bilder också så.. Kluvna till tusen.
    Jag är lite både och. Förstår att sambon vill ha porträtt, tror vi kommer bli nöjda ändå. Samtidigt så vill jag inte missa något. Förberedelser, detaljer, festen, middag.. vill ju inte kräva att gästerna ska ta kort :/

  • Lindatamminen

    Ploppcorn skrev 2013-10-07 15:35:29 följande:Hej, jag slänger mig in i tråden. jag ska också gifta mig nästa år i juli, prliminärt 26 juli. har bokat lokal, men ska kolla upp kyrkan i veckan också. Har börjat fundera på hur många man ska bjuda, räknar på bugdet och tittar på dekorationsgrejer, ungefär så långt har jag kommit... Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      jag ska oxå gifta mej den dagen:) var gifter ni er?? 

  • teres77

    Igår var vi och fotade lite till vår STD. Är så himla nöjd!! Vi kommer skicka ut det via mms till alla. Det var en kompis dotter som fotade oss i en park. Så här blir det, med kyrkans namn sen naturligtvis. De två typsnitten kommer vara genomgående i alla trycksaker... 


Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?