• Bamsemums

    Fler som ska gifta sig Juli 2014?

    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

  • Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Carro87

    Hej, jag hoppar in i tråden för vi ska också gifta oss i Juli. Min blivande man friade den 14 juli i år, så för att hålla lite på traditionerna ska vi gifta oss inom 1 år, nämligen lördag den 12 juli.


    Planeringen är i full gång! Det här är gjort:


    *Kyrka bokad, vigsel kl 15.00


    *Festlokal bokad


    *Spara datum-kort är beställda idag (skickas ut så fort vi får dem, inom 14 dagar)


    (Beställde från Vistaprint, billigt och mycket att välja på)


     


    Nästa steg blir att spika gästlistan och göra en budget.


     

  • Julibrud2014
    Pia88 skrev 2013-09-24 14:54:05 följande:
    shit.. jaa, mycket gemensamt då.. vårt husbygge tycks bli försenat.. krångel med undantagslovet... men, vi skjuter heldre upp husbygget än bröllopet. Hinner vi inte med grunden i höst så är det så.. Elementleverans i slutet på mars... om vår plan håller....
    Ja vårt husbygge är också redan försenat i en omgång men det beror på att vi inte kunde bestämma oss för husmodell. Nu ska vi få den omritad. Från början hade vi plan att spränga innan vintern i år men det finns inte en chans att det håller eftersom vi måste ha bygglov först. (och framförallt veta var huset ska stå innan vi spränger)

    Jag tycker det är jätteskönt att kunna planera bröllopet så att jag får tankarna på något annat än husbygget emellanåt.. på ett sätt avkopplande man kan varva lite när man kört fast med det ena..
  • Julibrud2014
    Pia88 skrev 2013-09-24 14:52:08 följande:
    Vi har ganska mycket klart. Min klänning, kyrka, festlokal, fotograf, frisör/smink.. Har material hemma för inbjudningskort etc.. Men har inte fått nån början med dem ännu.. Programhäftet har jag börjat knåpa ihop på datorn.. Fyller i lite efterhand...
    Maten har vi på g. Har provsmakat men inte fått nån offert ännu då det är en släkting.. Dekorationer finns lite sen tidigare och nåt har blivit inhandlat (presentpåsar, tårtdekoration)...

    Det som är helt ogjort är m2b klädsel, fråga bestman, beställa och provsmaka tårta, blommor, tärnans kläder, prästen... och säkert något annat..
    Oj vad långt ni hunnit. Jag har idag mailat ut till olika fotografer och frågat priser och vad som ingår i deras bröllopspaket. Skiljer sig en hel del har jag märkt.

    Programhäfte står helt still för mig. Har INGEN aning om vad jag ska ha i det så du får gärna berätta vad ni kommer att ha i ert. Tycker det känns lite konstigt att ha snapsvisor på bröllopet när vi inte har snaps.. Tänkte eventuellt leta fram lite bilder på mig och sambon från de vi var små och klistra in på sidorna

    Vi har menyn ganska bra under koll också men måste väl diskutera lite med den som blir kock. Hoppas att det passar för en bekant att ställa upp.
  • Carro87
    Svartsocka skrev 2013-09-24 18:10:29 följande:
    Carro87; grattis! Vi gifter oss också 12 juli 2014 :D

    Tack så mycket :) Grattis till er också <3


     


     

  • Carro87
    Julibrud2014 skrev 2013-09-24 18:40:36 följande:
    Oj vad långt ni hunnit. Jag har idag mailat ut till olika fotografer och frågat priser och vad som ingår i deras bröllopspaket. Skiljer sig en hel del har jag märkt.

    Programhäfte står helt still för mig. Har INGEN aning om vad jag ska ha i det så du får gärna berätta vad ni kommer att ha i ert. Tycker det känns lite konstigt att ha snapsvisor på bröllopet när vi inte har snaps.. Tänkte eventuellt leta fram lite bilder på mig och sambon från de vi var små och klistra in på sidorna

    Vi har menyn ganska bra under koll också men måste väl diskutera lite med den som blir kock. Hoppas att det passar för en bekant att ställa upp.

    Vi har också the big day den 12 juli :)


    Vi har inte börjat göra programhäftet men jag har varit på några bröllop och i deras häften hade vissa lagt in menyn, den behöver inte ligga separat. Sen kan det vara bra med lite pyssel som gästerna kan göra tex korsord med frågor om er eller en bingobricka med rutor där det står "någon håller tal", "brudens mor gråter" osv. Ni kan även ha en sida med en berättelse om er, hur ni träffades, vad ni gör om 10 år mm. Ordningsregler, roliga sådana som tex "Trivs du inte med bordsplaceringen? Flytta då bordet!", " Alla värdesaker lämnas till värden", google så hittar du fler.


    Lycka till!

  • Carro87

    Jag har en fråga om dekoration...


    Vi har tänkt ha Knoppa-lakan som stolsöverdrag samt knyta ett lila sidenband (15*275cm) runt ryggen. Jag undrar om någon vet vad det kostar att beställa sidenband från Ebay (inkl frakt, tull, moms)? :)

  • mlisso

    Hej alla Juli brudpar!
    Jag och gubben planerar också bröllop den 12/7 :)

    Har varit här och skrivit lite tidigare också.
    Jag är en pysselgalning med stort planeringsbehov, dvs att jag vill vara väl förberedd och inte spara allt till slutet.

    Vi har ordnat en hel del redan men jag skulle gärna vilja boka med:
    Vigselförättare
    Fotograf (tusan så dyrt det kan vara!)
    Serverings- och barpersonal.
    Samt boka hotell efter bröllopet (vi far på smekmånad i oktober/november)

    I måndags satte jag mig med festhäftet som jag har lagt in lite små detaljer i sen tidigare.
    Det känns som att det mesta som går att förbereda är gjort nu, gjorde ett utkast och visade gubben. Han skrattade och godkände mina ideér. :) Så idag har jag skrivit ut några av omslagen och vikt dem, 11 printade och vikta 69 kvar. ;) Skönt att vara pågång.

    Kolla gärna in min sida eller Pyssel tråden för lite annat av mitt pyssel.

    Hur går det för er?

  • Pia88

    Vi e visst många med den 12. Antagligen för att det är ett bra datum Flört eller för att det är en lördag Tungan ute

    Programhäfte: Välkomsttext, ungefärligt program, menyn, kort presentation av gästerna.. Några sånger med kända melodier, vår historia, "ordningsregler", och lite annat smått och gott...


    Julibrud2014 skrev 2013-09-24 18:33:48 följande:
    Jo ibland är det skönt att kunna varva planeringarna.. Ena sekunden funderar man på maten o nästa så kollar man köksinredningar eller jagar vvs-planeraren Tungan ute vi börjar nog inse nu att vi inte hinner i höst som vi tänkt.. Men vi gör vad vi hinner innan snön kommer och sen väntar vi till elementleverans.. Eller tills det igen går att gräva o dona..
Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?