• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Maddox

    Då har ja fått min möhippa igår. Fantastisk dag med laserdome, spa behandlingar som vi fick göra på varandra och sen fick jag göra praliner till bröllopet :) sen dans långt in på natten. Helt galet bra dag

  • bettansss
    Maddox skrev 2014-01-26 18:38:28 följande:
    Då har ja fått min möhippa igår. Fantastisk dag med laserdome, spa behandlingar som vi fick göra på varandra och sen fick jag göra praliner till bröllopet :) sen dans långt in på natten. Helt galet bra dag
    Åh, vad roligt! Låter som en mysig dag. Kul att avsluta med lite dans!

    Vi hämtade ringarna i lördags och oj, så nöjd jag är! Har bara tjuvprovat den en gång men tittar med jämna mellanrum på bilden jag tog med den på :) 

    Annars har vi ägnat helgen åt att bestämma musik, två låtar som solisten ska sjunga och in- och utgångsmusik. Jag hade ju bestämt de två sololåtarna sedan innan men så kom sambon på en som han absolut ville att vi skulle ha som är riktigt fin. In- och utgångsmusiken ska spelas instrumentalt på gitarr eller piano (hoppas piano, tror det blir finast) men ändå svårt att veta om det låter bra. Vi har inte såna där typiska inmarschstycken utan har valt två "vanliga" låtar vi tycker om och som jag tänker mig är fina utan text till.  
  • izredam

    bettansss: Jag ville också ha i alla fall ingångsmusiken på piano eller gitarr, vi hade ju over the rainbow och jag tänkte att det nog skulle bli finast så - men kantorn som skulle spela sa att orgel nog var finast. Eftersom vi egentligen inte kan något om sånt där någon av oss så nickade vi mest och såg glada ut (vi var inte på plats i kyrkan så vi kunde provlyssna). Och det blev så bra! När jag tänker tillbaka på själva vigselakten så är det ingångsmusiken jag tyckte var bäst!

    Men ja, det är jättesvårt att veta om det låter bra, oftast finns det ju youtubeklipp på t ex när någon spelar låten instrumentalt på piano - har ni kollat efter det?

  • bettansss

    Izredam - Ja, sökte lite på youtube igår och hittade båda våra låtar på piano instrumentalt. Den ena är jag liite tveksam på men mest för att jag tyckte att den spelades så fort, kanske kan man be han som spelar dra ner lite på tempot...? Vi har ju ingen orgel att välja på i vår lilla vigsellokal så han som ska spela ska ta med antingen gitarr eller ett sånt där bärbart piano, vad det nu kallas. Det blir nog bra, han frågade om han fick välja mellan de två instrumenten själv utifrån vad han trodde skulle låta bäst och precis som ni har vi nog inte så mycket att säga eller tycka till om.

  • PoS

    Ja herregud, då var det över! Vad ska man nu göra med all sin lediga tid?? Känns helt sjukt att inte ha det härliga framför sig. Men vilken dag! Vilken kväll! Jag tror att det mesta blev exakt som vi tänkt faktiskt utom några smådetaljer. Det är väl iofs just sånt som folk minns haha. Ska skriva ner en berättelse så snart som möjligt för att kunna minnas alla detaljer även i framtiden. Men jag måste bara säga att OM ni ska ha en fest så rekommenderar jag verkligen ett fotobås. Mycket uppskattat av gästerna o så väldigt roligt att titta på i efterhand! Jag ska ladda upp bilder och skriva lite mer ingående men ville bara säga hej!

  • marolo
    PoS skrev 2014-01-28 19:54:10 följande:
    Ja herregud, då var det över! Vad ska man nu göra med all sin lediga tid?? Känns helt sjukt att inte ha det härliga framför sig. Men vilken dag! Vilken kväll! Jag tror att det mesta blev exakt som vi tänkt faktiskt utom några smådetaljer. Det är väl iofs just sånt som folk minns haha. Ska skriva ner en berättelse så snart som möjligt för att kunna minnas alla detaljer även i framtiden. Men jag måste bara säga att OM ni ska ha en fest så rekommenderar jag verkligen ett fotobås. Mycket uppskattat av gästerna o så väldigt roligt att titta på i efterhand! Jag ska ladda upp bilder och skriva lite mer ingående men ville bara säga hej!
    Grattis!! Vad härligt att allt gått bra och att det inte blev några missöden Skrattande
  • Maddox

    Grattis PoS =) Vi ska ta bilder på våra gäster men tänkte bara ta vanliga bilder mot en vägg, hur gjorde ni det? 

  • PoS

    Vi har varit på bröllop där alla gäster blivit fotade på vägen in (tänk finlandsfärja om du åkt på ngn sådan). Är det ngt sådant du tänker dig? Då behövs en utsedd fotograf tror jag. Vi hade ett fotobås. Har googlat vansinnigt mycket på det efter att sett idén på en annan sida. De flesta sidor som man får upp är dock galet seriösa och brudparen har byggt upp ett helt bås med spånskivor och kopplat avancerade kameror till datorprogram för att skriva ut såna där "strips" som man får i en riktig fotoautomat. Vi var dock inte alls sugna på att lägga ner varken massa tid eller pengar på det så vi gjorde en budgetvariant haha. I vår lokal fanns en scen med draperier så där bakom ställde vi ett bord o la en massa attiraljer på; hattar, glasögon, halsdukar och små utklippta pussmunnar o mustascher (googlade på photo booth props o skrev ut o limmade fast på grillpinnar). En helt vanlig digitalkamera och en lapp med instruktioner o en griffeltavla att skriva hälsningar på låg där också. De som inte ville spöka ut sig tog "vanliga" kort o de som gillar utklädning hade spexfest. Så sjukt roligt att titta på i efterhand! Alla gäster var uppe minst en gång, de flesta fler ggr än så

  • Maddox

    Men åhh va kul. Men känns som att det är mycket jobb om man ska börja göra iordning för sånt nu. Du vill inte sälja dina saker. haha. Var hittade ni griffeltavlan? Tog dom kort på sig själva eller hur gick dom tillväga?

  • Maddox

    Ja vill också göra så som ni gjorde PoS, det bestämde jag nu att ja kommer göra med :P Men då får man klippa och klistra lite. tog de lång tid?

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014