• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • izredam

    Grattis Lindlund! Vad roligt. Tror inte heller att jag får någon hippa - iom att vi inte har bjudit några vänner till bröllopet. Sambon kommer ha en vän som kommer på vigseln, jag bjöd in en vän, men hon ska vara utomlands då så hon kommer inte. Däremot tänkte vi gå ut och äta och dricka lite med några kompisar här uppifrån innan bröllopet - så vi skapar en egen svenhippa kan man väl säga :P

  • Nettan69

    Vi har bjudit in alla som är bjudna till bröllopet på en Svenhippa helgen innan vigseln. Mest för att de ska få träffas en gång innan, för några känner inte varandra. Det blir lite mingel - plockmat och så glögg förstås eftersom det är 2:a advent. Lite julbordsmingel - fast utan skinkan och sillen Tungan ute.

  • oliveira

    Hej! Jag är lite sen in här, men på nyårsafton i år (31/12 -13) så blir jag och min bättre hälft man och hustru =)

    Hur ska ni göra med fotograferingar som gifter er på vintern? Vi vill gärna fotas utomhus och har hittat en jättevacker plats, men vad gör man om det är skitväder??? 

  • MH2014

    Oliveira - vi tänker fota både ute och inne,,nu vigs ju vi på kvällen så det kommer ju att vara mörkt men hoppas givetvis på massa snö ändå!! Dåligt väder, som regn då van ni ju ha finare paraplyer/parasoll, blåsigt får ni välja vinden rätt ;)

  • Bella84
    MH2014 skrev 2013-11-19 11:58:52 följande:
    Idag kom vigselintyg och hindersprövningen i brevlådan,, fritt fram att gifta oss!!
    :D:D:D:D:D:D
    Konstigt att se de svart på vitt eller?

    Igår var vi och träffade prästen. En mysig gubbe och lite flummig, passar oss perfekt ;)
  • MH2014

    Det kändes faktiskt,,lugnande! Allt börjar liksom falla på plats och inte lika många måsten, nu blir det som det blir :)

  • Nettan69

    Var på brudbutiken igår och fixade till det sista på klänningen. Ska lägga upp den lite och sy in den vid midjan. 
    Hade skor och bh på som jag ska ha på bröllopet så det kändes så verkligt helt plötsligt. Den är klar nästa vecka och då är det bara 2 v kvar till den stora dagen. WOW - vår präst är oxå helgullig - eftersom vi gifter oss på förskolan så har hon skippat psalmer och annat kyrkprat - vi får bröllopet som vi vill.
    Barnen ska sjunga "Mössens julafton" för oss. Så gulligt Hjärta .

    Min m2b har bytt sitt efternamn så när vi gifter oss kommer vi båda heta Fredriksson - han är min teddybjörn Solig .
    (Han blev adopterad av sin styvfar - så han tar bara tillbaka sin mammas flicknamn)

    ÅH - livet är underbart trots att vi fick gå igenom en begravning på vägen hit... Men sånt är livet, eller hur?

    Bara 20 dagar kvar till dagen B Skål 

  • izredam

    Nettan : beklagar att ni har behövt gå igenom en begravning på vägen, aldrig roligt. :( Jag vet hur det är med begravningar, vi förlovade oss "på grund av " en och har behövt gå på två till sen dess... Så nu sa vi att släkten förtjänade något roligt som händer, och så löste vi det själva :P I övrigt har vi också haft provning av kläderna här hemma, insåg direkt att den koftan jag tänkt är för oblekt för att funka till klänningen, så jag gav upp, tog en i garderoben som jag bara använt en gång, tänkte ändå försöka ha den på mig så lite som möjligt.. Idag är det för övrigt 31 dagar kvar, känns knäppt med tanke på att våra kurser som började förra veckan ska ta slut innan dess också... Aja, lite stress har ingen dött av ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014