• MH2014

Bröllop vintern 2013/2014

Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

21/12-13 DaltonMoore

31/12-13 maddeK

4/1-14 Des

18/1-14 dinkaru

25/1-14 PoS

11/2-14 MH2014

22/2-14 20140222

?/2-14 Eliin

31/1-15 Nami

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

29/12-14 Johanne - Jämtland

• Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Lindlund

Ja det gör hon izredam. :) Jag har spenderat nästan alla mina somrar där och är där titt som tätt nu med. :) Var är ni ifrån?

Nej verkligen inte, men hoppas att det blir rätt nu och att vi blir komenserade! Ja, det är ju galet tomt utan...

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • izredam

Jag är från Skövde och sambon från Mariestad - därav att vi gifter oss i mariestad, samtliga gäster fanns i skaraborg utom oss :P

Bokade vår minimoon idag - blir fyra dagar i London mellan 2:a och 6:e januari :) Känns superbra. Flyg + hotell gick på 11000 ungefär, men då flyger vi med SAS och hade vi bokat för två veckor sedan hade det varit två tusen billigare... Aja, man kan inte få allt... Har ni andra några resplaner?

• PoS
    MH2014 skrev 2013-10-28 05:35:44 följande:
    Förstå mig rätt nu - Jag älskar vårt upplägg och ser fram emot dagen,,,men ändå kan jag då och då drömma om en stadshusvigsel och efterföljande lunch eller bjudning med bara våra kompisar och två föräldrar! Lite SATC Carrie&Big..... Hmm, varför harden önskan helt plötsligt blivit så stark??
    Jag tror det är för att det närmar sig!
    Vi har haft inbjudningarna klara i en vecka men inte skickat de än - det blir ju så defintivt då! Det är lixom på riktigt när de landat i brevlådan och vi blev nog båda tagna på sängen av pirret i magen. Tror du inte att det handlar om det?

Vi diskuterade fram och tillbaka hur länge som helst innan vi kom fram till vårt beslut så vi tror ju verkligen på att vi har tagit rätt beslut med fest och allt men ÄNDÅ ska man tvivla, visst är det konstigt?!
  • PoS
    Lindlund skrev 2013-10-28 14:49:32 följande:
    Det känns lite roligt med glasen samtidigt som jag är lite rädd för att det ska bli sena avbokningar, dem är ju trots allt inte gratis.

Detta med festprogrammet är inte alldeles enkelt, men vi tänkte ha lite kuriosa om oss som par, när och var vi träffades och höjdpunkter under åren vi varit tillsammans. Sedan ska vi ha en kort presentation om alla gäster. Så om min mormor kommer det stå 

Nr. 5 NN Mormor till nr. 2 bruden, mor till nr. 6 och mormor till nr. 13 och nr. 21

Gör dem godaste köttbullarna enligt nr. 2, nr 13 och nr. 21

Bor i Törreboda och tillbringar gärna mycket tid i Spelars backe.

Sedan kommer det vara en rolig vett och etikett. Om kärlek från barns perspektiv etc. Får se om jag kommer på något mer.
    Jag skulle så gärna vilja göra en gästbok också även om det är mycket jobb...

Vi skulle hämta våra ringar härom dagen och när vi granskade dem upptäckte vi att dem graverat fel i dem IGEN... Så för andra gången fick dem skicka tillbaka ringarna för ny gravyr. Hoppas att det blir rätt denna gången för det känns inte som om vi kommer hinna med några mer fel nu.

MEN OJ! Har de graverat fel? och två gånger dessutom??
    Vad tänker du för gästbok? Eftersom du skriver att det är mycket jobb blir jag nyfiken
    Ska ni ha gästpresentationen i själva festprogrammet? Vi är också inne på en gästpresentation men vi tänker att vi kanske ska placera det på borden istället, så att gästerna verkligen har något att prata om vid bordet. Först tänkte vi skriva presentationen på baksidan av "namnlappen" men det har blivit en annan bordsplacering än vi tänkt - min syster ville så gärna göra den på ett visst sätt. Så vi tänkte kanske skriva det på baksidan av bordskylten som vi ska ha i en ram på borden. haha, låter helsnurrigt inser jag.
  • PoS

Hur gör ni med namn förresten? Alltså, efternamn menar jag då.
    Vi har inte skickat in vår hindersprövning än för vi har inte tagit nåt beslut om namnet och tänker att man kan skicka in det samtidigt. Men vi kommer ju inte fram till nåt.

HERREGUD hörrni, vad det är så sjukt mycket att tänka på!
    Nu när det inte är så långt kvar så är det verkligen saker att göra hela tiden. För er som gifter er i december, så sjuuuukt spännande! Jag tycker det är så roligt att läsa allt ni gör nu i slutet och se när allting lixom blir klart.

• MH2014

PoS - visst tror jag det kan handla om "nerver" eller så...det är ju ingen tvekan om oss! Känns som om det blir lättare att göra det bara vi så slipper man "tjafset" eller funderingar från folk runt om. Vi vet ju att vissa som förväntas bli bjudna inte kommer bli det, men känner att alla är vuxna människor, men det verkar som att (när man läser runt) folk går i småskolan igen när det vankas bröllop. Och nu menar jag ju att många brudar skrivit om hur gäster beter sig eller inte beter sig! Äh.... :)

• MH2014

För övrigt så kom skorna hem igår,,,,och,,,,dem åker tillbaka! Hahaha.....

• Lindlund

Ja degar ju det PoS.. Första gången var det fel årtal i ringarna och denna gången hade mitt namn fått en apostrof och hjärtat mellan våra namn hade blivit ett & det hade jag kunnat släppa igenom men en apostrof på mitt namn och dessutom bara i min ring... Det kändes inte ok. Gästboken ja, jag tänkte jag skulle göra en egen variant med lite frågor om dagen. Något liknande den gästboken som fanns länkad i denna tråd. Med vårt färgtema och andra frågor. Det ska även finnas tomma blad där man kan få skriva vad man vill :) Det är ju helt upp till mig hur mycket jobb det blir men jag gillar att pyssla med sånt så jag gör det gärna! Hur har ni andra tänkt med gästbok? Ang. efternamn så tar jag min makes namn. Vi har skickat in och fått tillbaka hindersprövningen och där står det att efternamnet även är anmält.

• Lindlund

Izredam jaha, där ser man :) världen är inte så stor. Jag har själv bott i Hjo ett par år. :)

• Lindlund

Förlåt att det blev så ihoptryckt med texten.. Jag skriver från telefon...

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014