• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84

    TAACK FINA NI!

    25 dagar kvar till vigseln och jag hoppas innerligt att jag kommer komma i klänningen. Är ju andra barnet, men har hört att man ofta blir "större, snabbare" andra gången.. Aja, annars får jag väl sätta in nåt stretch ;)

  • MH2014
    Bella84 skrev 2013-11-12 20:52:20 följande:
    TAACK FINA NI!

    25 dagar kvar till vigseln och jag hoppas innerligt att jag kommer komma i klänningen. Är ju andra barnet, men har hört att man ofta blir "större, snabbare" andra gången.. Aja, annars får jag väl sätta in nåt stretch ;)
    Jag blev större snabbare i början med min andra ;)
  • MH2014
    stensparre skrev 2013-11-12 18:52:55 följande:
    Grattis Bella84! Vilken glad överraskning! Idag har jag fått hem mina pärlörhängen som jag beställde via frogpearl.se Supernöjd! Börjar äntligen få ihop alla smådetaljer nu! Dagarna rinner iväg och innan man vet ordet av så är man där! Har gett upp att hitta bil nu! Vi tar svärfars bil och drar iväg en vända på egen hand efter vigseln. Då sparar vi in 3000kr i budgeten också! Prima ballerina! :D
    Tycker jag låter som en toppen ide, 3000:- får ni massa annat kul för!
  • Lindlund

    Grattis Bella! :)  Här händer det grejer minsann när man är iväg! :)

    Haha, du är ju för söt MH! :)

    Här är det lite stiljte just nu men hoppas det blir fart igen efter lördag när vi har planeringsmöte med alla inblandade! :) Tror att det mesta utom servertterna är inköpta nu!


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014
    Lindlund skrev 2013-11-13 12:37:01 följande:
    Haha, du är ju för söt MH! :)
    Tar jag som en komplimang på min tokighet Flört
  • Lindlund
    MH2014 skrev 2013-11-13 13:21:36 följande:
    Tar jag som en komplimang på min tokighet Flört
    Absolut fina du! :)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

    Igår blev jag överraskad med möhippa! :) Vi hade planeringsmöte inför bröllopet med alla inblandade och rätt var det var kommer det in en kompis och säger att nu tar vi hand om dig! Jag blev så himla paff och så även min blivande make då han inte heller visste något. Det blev en yogaklass och efter det smyckestillverkning. :) God mat och dryck och kvällen erbjöd spa och mys. :) En mycket trevlig och härlig dag och kväll blev det! :) Har ni andra haft era hippor ännu?


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014

    Lindlund - Va kul!! Och låter som en hippa i min smak!
    jag tror inte jag får någon hippa iochmed att vi inte har ett "klassiskt" bröllop och skickar ut inbjudan fem veckor innan bara. Men eftersom vi endast bjuder våra närmaste så är det ju vänninor som jag träffar ofta på middagar och bus, dock inte alla på samma gång alltid. :)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014