• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Bella84 - jag tänkte ha ett par andra utomhus och under fotograferingen ute ;) Jag är bara lite kluven då februari brukar vara kallaste månaden så har jag valt en mullet dress och dessutom ha öppen tå utan strumpbyxor, hahaha. Kommer känna mig lättklädd, men men,,,är ju bara några timmar :)

  • MH2014
    Bella84 skrev 2013-10-11 22:22:24 följande:
    Verkar inte som om att man kan citera via tfn? Iaf, jag fyndade mina drömskor i somras. Kom sedan på att det var öppen tå och kanske inte det bästa. Men jag tänker såhär. Om de nu skulle visa sig vara massa snö eller slask (bor i Skåne;) så hade de knappast gått med vanliga pumps heller. Så jag gör en chansning med öppen tå ;)
    Hur ser dina ut?
  • bettansss

    Skurit och limmat papper hela dan idag och har faktiskt precis blivit klar med alla inbjudningskort! Ska köpa kuvert imorgon också så allt är klart. Tyvärr måste jag vänta med att skicka ut dom tills sambon är klar med hemsidan vi skrivit ut på inbjudnigarna att vi har. Vill skicka ut dom nu nu nu! Dom blev så himla fina, är mycket nöjd över att jag bestämde mig för att göra dem själva :) 

  • Bella84

    Ska försöka lägga upp bild på skorna. Ja jag känner också att jag får ha ett par andra skor ute :) MH2014:: skitfina skor!!! Mullet dress är ju bara SÅ FINT!!!!! Bettannsss Kan man inte få se en bild på korten?

  • MH2014

    Bella84 - skönt att få respons att det skulle funka :) ja, jag gillar skorna, är lite fundersam om de är "för söta" för mig, hmm...

  • MH2014

    Bettansss - va härligt!! Får gärna visa om du vill!! Vi har köpt papper men ska slipa lite på informationen i "brevet" och göra nån font...

  • bettansss

    Här är våra inbjudningar, ville ha ganska enkla och stilrena. Det vita pappret med själva trycket på är beställt från typ Optimalprint eller nåt (har suddat ut namn och plats på denna...) och det beigea pappret är från Panduro. Det är dubbelvikt, så på baksidan är det skuret som en liten "ficka" där informationsbladet är nerstucket. Har tänkt svarta kuvert till. 



  • Bella84
    bettansss skrev 2013-10-13 12:09:02 följande:
    Här är våra inbjudningar, ville ha ganska enkla och stilrena. Det vita pappret med själva trycket på är beställt från typ Optimalprint eller nåt (har suddat ut namn och plats på denna...) och det beigea pappret är från Panduro. Det är dubbelvikt, så på baksidan är det skuret som en liten "ficka" där informationsbladet är nerstucket. Har tänkt svarta kuvert till. 



    Superfint. Gillar inte själv krimskrams. :D
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014