• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Bella84
    Jenniien skrev 2013-10-08 15:39:17 följande:
    Nu har vi skickat ut inbjudningarna, vi gifter oss 22/2 och har osa 14/1! Galet, nu börjar det känns som det är på allvar;) Hur gör ni med maten? Vi funderar just nu på att laga själv med hjälp av nära släktingar. Vi har tänkt på en liten buffé med ostar, bröd, kött, paj och gratäng. Det är ungefär samma som cateringen erbjuder sär vi bokat huset för festen. Någon som beställt klänning över internet med mått, hur blev det?
    Åh så kul!
    Vi ska också ha buffè dock har vi beställt allt. Eftersom jag är urusel på att laga mat och ska ha 80 gäster så kändes inte det som ett vinnande koncept. ;)

    Jag har beställt min klänning, kommer imorgon. Beställde den på JenJenHouse. Jag tyckte det var svårt att mäta då jag inte har några höfter direkt, men mer mage. Ska bli spännande att se om den sitter bra. Jag lade på några cm, anser att det borde vara enklare att sy in än ut ;)

    Har du kollat på någon speciell klänning?
  • Jenniien
    Bella84 skrev 2013-10-08 20:15:11 följande:
    Åh så kul!
    Vi ska också ha buffè dock har vi beställt allt. Eftersom jag är urusel på att laga mat och ska ha 80 gäster så kändes inte det som ett vinnande koncept. ;)

    Jag har beställt min klänning, kommer imorgon. Beställde den på JenJenHouse. Jag tyckte det var svårt att mäta då jag inte har några höfter direkt, men mer mage. Ska bli spännande att se om den sitter bra. Jag lade på några cm, anser att det borde vara enklare att sy in än ut ;)

    Har du kollat på någon speciell klänning?
    Ja, vi tänkte också beställa först men jag blev lite snål också, hahah, nej men priset gick upp till det dubbla mot vad vi räknat på. Så vi får se, har inte bestämt oss helt än, men budgeten är lite tight då jag studerar.

    okej, va spännande! Jag tänkte beställa från millybridal. Har kollat på samma sen i april men nu helt plötligt blir jag velig, haha. Så jag får spana runt liiite till men känner att jag måste verkligen beställa snart så jag får den i tid! när beställde du din?

    ja, jag tycker också det evrkar svårt att mäta men de färdiga storlekarna passar inte alls min kropp. Haha, ja så tänker jag också, sy in går ju! :P
  • Bella84
    Jenniien skrev 2013-10-08 20:58:04 följande:
    Ja, vi tänkte också beställa först men jag blev lite snål också, hahah, nej men priset gick upp till det dubbla mot vad vi räknat på. Så vi får se, har inte bestämt oss helt än, men budgeten är lite tight då jag studerar.

    okej, va spännande! Jag tänkte beställa från millybridal. Har kollat på samma sen i april men nu helt plötligt blir jag velig, haha. Så jag får spana runt liiite till men känner att jag måste verkligen beställa snart så jag får den i tid! när beställde du din?

    ja, jag tycker också det evrkar svårt att mäta men de färdiga storlekarna passar inte alls min kropp. Haha, ja så tänker jag också, sy in går ju! :P
    Vi märkte snabbt att prisskillnaden var enorm. (sen får man givetvis vad man betalar för i många fall) Men hittade ett ställe i närheten som tar 175:- per person.Billigt tycker jag. Har även hört fler som varit nöjda med dem så jag hoppas det blir bra. De blir Fläskfile, Färsbiffar, kycklingfile, tzatsiki (bara för att jag måste), fetaost, pastasallad med soltorkade tomater och oliver, potatisgratäng, grönsallad, dressing + nybakt bröd.

    Ja det här med budget är inte helt enkelt. Jag får typ ångest varje gång jag köper nåt, ring, klänningen eller alkoholen till bröllopet. JISSES vad pengar man lägger på allt. Men man hoppas ju det blir värt det.

    Jag var med dö-velig. Hade mina tärnor över som hjälpte mig bestämma. Jag är antingen allt eller inget. Valde att köra på allt denna gången. Men tycker det är svårt att se klänningen på sig själv. Jag är inte direkt någon Size 2 som modellen på bilden, men jaja vi får väl hoppas det blir bra ändå.

    Jag är sjuuukt chockad över leveranstiden. Jag beställde den 26 sep. En brudklänning, 4 boleros, två tärnklänningar, en underkjol och lite annat smått och gott. Allt skulle sys upp och skickas. Och jag får det imorgon. GALET.
  • MH2014

    Jenniien - jag beställde två över nätet tidigare,,min erfarenhet och tycke är att det kan vara stor skillnad på klänningar ifrån Dino beställde jag och dyrare klänningar i butik. Billigare klänningar, under 10 000:- KAN vara mer lika över nätet,,det som jag inte gillade med kinaklänningarna var sömnaden. Men detta är mitt tycke, och jag kommer aldrig mer beställa ifrån sådana sidor. :)

  • Bella84

    Tack!! Alltså jag dog lite så fin den är!!! Var lite stor vid bysten dock. Ska snart upp till svärmor och prova ordentligt! (Provade bara lite snabbt här hemma) Se om jag kan lyckas med att ta en bild!!

  • izredam

    Vi funderar på gästerna som bara kommer till kyrkan (sambons mostrar bland annat) - vi har två timmar mellan att vigseln börjar och att vi ska vara på middagsstället, så det finns gott om tid att göra något. Eftersom det är tre dagar innan julafton och det kommer vara mörkt när vi kommer ut från kyrkan så funderar vi på om man kanske kan bjuda på glögg och sådär utanför kyrkan efter vigseln? Eller blir det konstigt? Tänker termosar med varm glögg och pappersmuggar liksom - inget avancerat?

  • MH2014

    Jag har problemat in mig med skor - kan man ha öppen tå fast det är i vintern? Eller ser det för naket ut? Jag har ju en mulletdress så skorna syns ju!

  • Bella84

    Verkar inte som om att man kan citera via tfn? Iaf, jag fyndade mina drömskor i somras. Kom sedan på att det var öppen tå och kanske inte det bästa. Men jag tänker såhär. Om de nu skulle visa sig vara massa snö eller slask (bor i Skåne;) så hade de knappast gått med vanliga pumps heller. Så jag gör en chansning med öppen tå ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014