• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Maddox

    Lindlund det blev vita rosor och vita kallor sen har jag köpt gröna strå och pärlor som jag tänkte använda. Får hoppas det inte ser allt för fejk ut :)

  • izredam

    Jag har funderat på en bukett med kottar i (inte bara, men som dekoration liksom), T ex som den här - vad tror ni? Ska träffa hon som ska göra buketten imorgon tänkte fråga vad hon tror då.


  • Frida

    Hur gör ni med tärnklänningar? Betalar ni dem eller gör tärnan det själv?
    Undrar även hur ni tänker kring öppen bar? Eller får gästerna betala själva efter middagen? 

  • MH2014

    Izredam - varför inte ta ett par tunnare vita nylonstrumpbyxor!? Blir lite sött och tufft samtidigt, beroende på övrig utsmyckning.

  • MH2014

    Har även jag funderat på kottar, fast en bukett med nästan bara kottar. Otroligt häftiga!! Får se vad jag beslutar om bukett, då jag inte vet om jag ska ha någon än eller en på handleden.

  • MH2014

    Hej Frida och välkommen! Vad är eran tanke om dagen? Som svar på din fråga, Vi har valt att inte ha nå brudfölje så kan inte svara för det men så här är min tanke om det. Har ni/du många invändningar om hur de ska stylas så tycker jag att man som brudpar ska stå för det, men gäller det bara en färg, typ "ni måste ha champagnefärgad men får se ut hursom helst förutom brudig" då tycker jag tärnorna kan få stå för dem själva. Ska det vara tärnbukettet tycker jag brudparet står för det. Samma sak om alla ska ha samma utsmyckning. Ju mindre tärnor/marshalkar får välja ju mer betalar brudparet, min åsikt. :)

  • MH2014

    Fick hem en antik brevlåda igår som vi vann i budgivning och som ska pysslas om lite för att bli vår kortinsamlare :)

  • izredam

    Tunna vita nylonstrumpor har jag inte ens tänkt på - får kanske köpa ett par såna och testa också :P Vet inte riktigt vad det blir utöver converse - men det löser sig väl såsmåningom :) Är så fruktansvärt dålig på sånt där, vad som är snyggt ihop och sådär alltså...

    Vad det beträffar tärnklänningar så kommer jag inte ha några tärnorså det problemet är ur världen :) Men jag håller med MH2014 - ju mindre de får bestämma själva, desto mer hade jag betalat...

  • Lindlund

    Maddox - Var har du köpt de gröna stråna? Jag tror inte det kommer se fejk ut med tanke på hur äkta blommorna ser ut! Vi får visa våra buketter sedan! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014