• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    PoS - Åhhhhhh grattis!!! Får vi se en liten bild? ;) Vet du, jag har börjat fundera på en till ring!!! Ahh ajabaja!! Jag bestämde mig ju för att ha en när vi förlovade och la all krut på den,,men nu är jag så sugen att komplettera med en, en som inte alls ska likna. Min är väldigt svårmatchad så därför tänkte jag net matcha alls, isåfall!! Vi får se hur det blir i slutändan :)

  • MH2014

    Bettansss - GRATTIS!!! Lilly för dig med :) Har du nå bild att visa?? Jag hittar inte min på nätet att länka till, så poppis va den, haha ;)

  • Maddox

    Tog det lång tid innan du fick blommorna som du beställde därifrån lindlund? Beställde kallorna nu precis, bestämde att ja ska göra själv med :)

  • MH2014

    Mer och mer börjar falla på plats för oss! Skönt! Inte så mycket mer att handla kvar förutom belysning och marschaller.. Men mycket att pyssla, men tar det lite pöompö. Vi vet vad vi ska göra iaf och listan är inte lika lång som den va för bara två-tre veckor sedan :)

  • PoS

    Jag sitter på mobilen o får inte bilder att laddas upp.. men jag ska föra över alla bilder jag tagit haha så jag kan börja visa lite resultat (och inte bara snacka så mkt...) :-P

  • MH2014

    Jag är ju inte heller den bästa på att ladda upp bilder :( men jag sitter ju alltid med ipaden!!

  • PoS

    Så nu är i princip allt för min klädsel/outfit klart utom en besvärlig detalj - vinterskor! Hallå lixom? Vad har man på fötterna på väg till och från vigseln? Kan ju inte springa i klackar OM det råkar vara två meter snö... Har klart; 2 st klänningar (Blocket) för 500 + 900kr (under budget) 1 par blå klackskor (Nilson) för 199 kr (reafynd!) 1 par cremevita brudskor med låg klack (fick dessa gratis) 1 vigselring (Kaplans butik) för 14000 kr 1 par blå enstensörhängen (Snö) för 149 kr 1 halsband (köpt i London) för ~150 kr 1 vit fodrad kappa med vitt fluff (Blocket) för 300 kr Smink på utförsäljning på Make Up Store för ca 400 kr 2 donuts till håruppsättningen för ca 25 kr 2 brud-hårspännen i form av blommor (gratis) 1 underklänning (fått gratis) Måste fixa; Underkläder, strumpbyxor Ytterskor Ev armband Hårspray, hårnålar och löshår som ska "täcka" donuten Brudkrona (lånas av kyrkan) Tycker jag kommit riktigt billigt undan faktiskt och är så himla nöjd med allt Ringen är värd det dubbla och jag hade räknat med större budget så jag är supernöjd med priset.

  • MH2014

    Härligt PoS, och fy tusan vilka kanon priser!!! Wow! Och jag brukar vara bra på att fynda ;)

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014