• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • aleydis

    Bröllop 1/3 2014! Det är på sportlovet och lite längre norrut, så vi hoppas att det fortfarande är snö :) Har bokat kyrka, lokal, fixat klänning. Och ska göra inbjudningar om ngn vecka :)

  • Lindlund

    Dem finns även i mindre förpackningar men vi ska ju ha dem även till bordsdekoration.


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • JulanBulan

    Hej, Hej. Jag vill håller på med mitt gymnasiearbete nu i 3:an och jag vill väldigt gärna filma bröllop så om det är någon som är intresserad utav det så kontakata gärna mig. Jag kan ta mig runt i Skåne! :) 

  • PoS

    Ojojoj hörni. Jag köpte min vigselring idag!!! Pirr, pirr i magen! Den är verkligen inte alls vad jag hade tänkt från början. Jag hade en bild av ngt fyrkantigt o stramt o ändå ganska klassiskt men ack vadjag bedrog mig. Det blev stort o svulstigt o blingbling så man trillar av stolen... Haha, så kan det gå

  • bettansss
    PoS skrev 2013-09-03 19:22:51 följande:
    Ojojoj hörni. Jag köpte min vigselring idag!!! Pirr, pirr i magen! Den är verkligen inte alls vad jag hade tänkt från början. Jag hade en bild av ngt fyrkantigt o stramt o ändå ganska klassiskt men ack vadjag bedrog mig. Det blev stort o svulstigt o blingbling så man trillar av stolen... Haha, så kan det gå
    Oj, så roligt! Blingbling är alltid snyggt på vigselringar tycker jag!  ;)
  • bettansss

    Själv köpte jag MIN klänning i helgen! En Lilly blev det, från deras 2014-kollektion tror jag. Den är så fin! Nu känns det helt plötsligt som att ett halvår är alldeles för lång tid kvar Tungan ute

  • MH2014

    Eliin - det är jätte svårt! Jag vet ju inte hur du tänker men jag ville iaf inte lägga ut en förmögenhet på klänning, dels för vårt speciella upplägg, det handlar ju om ca 4h i klänningen. Då tycker inte jag det va värt att lägga 10 000:- och uppåt, men det är jag. Och allt jag egentligen vill ha kostar säkert från 40 000:- och uppåt ;) Men så helt plötsligt kände jag mig super bekväm i en helt otippad, då blev det lätt att säga "ja"! Visst inga översvämmande gråtattacker men jag kände bara Ja. Den är inte alls allt jag vill ha men jag kände mig sååå fin, bekväm och såg en möjlighet att utsmycka mig med vad jag nu vill och lägga grunden till känslan i min enkla, rena klänning.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014