• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • MH2014

    Jag har faktiskt inte ens kollat det... Som jag skrev i den tråden jag tror du läste så ar jag varit grymt anti-Lilly! Så va nära att ens bry mig om att överhuvudtaget ta mig dit, ever... Surprise surprice :)

  • izredam

    Hur gör ni andra med transport mellan vigsel och middag? Vi hade länge tänkt ett sommarbröllop och då åka i svärfars mustang, men den är avställd under vintern (och han äger inga vinterhjul till den heller för den delen). Skaraborg är inte heller direkt snösäkert - så transport som baseras på snö känns osäkert. Häst och vagn känns också osäkert då det är en brant backe upp till kyrkan och blir det halt tror jag inte någon hästägare skulle vilja ta upp sina hästar dit, framförallt inte med vagn... Så, andra förslag?

  • Lindlund
    MH2014 skrev 2013-08-26 12:04:37 följande:
    Vi har kollat på Granit och på Blomstertorget (tror jag det hette) sök på google på glasburk med kran, fick vi upp massa fina :)
    Jag sökte och letade men överallt var den sexkantiga burken slutsåld... Jag skrev till varenda butik och frågade men fick nej överallt. Så vi bestämde oss för att det fick bli den på Granit även om den inte var lika snygg och något dyrare, hjärtat mitt skulle passa på att köpa dem när han är på kurs i Sthlm.

    Men dagen efter får jag ett mail från en av butikerna att han ringt och pratat med leverantören som dock bekräftatde att dem inte skulle få in den mer i år. Efter samtalet hade leverantören gått till lagret sitt och börjat leta efter burkar och vet du vad? De hade hittat fyra burkar så jag får hem dem om ett par veckor! =) Jag blev så himla glad och tacksam! =)

    Vad roligt att du hittat din klänning till slut! =) Lily är inte så tokiga trots allt! ;) (Min är en Lily också)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014

    Men Lindlund vilken tur ni har!! :). Jag tycker ju egentligen bättre om Granits men mannen ville ha de kantiga så då fick det bli dem ;)

  • goteborgemma

    Till alla vänningor och möhippeplanerare som får hjälpa till i bröllopsplaneringen! Jag vill dela med mig om vår grymt lyckade överraskningsmöhippa för en väninna för drygt en månad sedan.  Vi blandade roliga aktiviteter med lite god mat och det kändes som om alla var nöjda=) Avslutningsvis gick vi på en sån här modellfotografering så att vi kunde få med oss ett riktigt fint minne hem www.collectiveshopping.se/deal/a68de1ac1a14250a04b8e904b605bc6

  • Nettan69

    Inbjudningarna är skickade, vi har fått ett svar än så länge, men osa är 11 nov så vi hoppas fler svarar.... 
    Man blir ju lite nojig... Kommer de inte? Varför svarar de inte på en gång....
    Men det är väl bara o vänta. TÅLAMOD..

    Restaurangen är bokad, vi kommer ha självkostnadspris för maten eftersom jag gifter mig för andra gången och min m2b gifter sig för tredje gången, och vi hade verkligen inte tänkt att gifta oss, men ibland är kärleken så stark så det bara känns rätt ♥. Vi vill inte ha några presenter heller - vi vill bara att våra vänner delar denna dag med oss. 

    Har hittat en tjej som gör makeup och hår, jag har så kort hår men hon tar bara 250kr för att fixa till det, så det kändes helt ok.  

    Har en klänning jag köpte på sommarrean, men nu har jag lagt bud på en på Tradera... Vi får se, vinner jag den så kanske det finns en mening med det Flört, annars tar jag den jag har hemma. Min m2b ska köpa sig en väst och en fluga, skjortan är redan inköpt. Han vill inte ha kavaj då han jobbat flera år som ordningsvakt och burit det som arbetskläder. 

    Brudbuketten har jag köpt, det är inte riktiga blommor. Hade det på mitt förra bröllop, sparade dem och fick dem insatta i en tavla, den slängde för några år sen... Så nej, inga riktiga blommor denna gång.

    Skorna är oxå inköpta, ska börja gå in dem strax. Det är ju ändå 3 mån kvar så jag har tid.

    Vi har lokal och prästen är bokad. Ska ju gifta mig på mitt jobb (förskola) och en förälder till ett av barnen är präst och hon blev jätteglad när vi frågade om hon ville viga oss. Brudnäbbarna är ju oxå klara då alla barnen kommer få vara med på bröllopet. Tungan ute 

    Både jag och min m2b hade mardrömmar om bröllopet häromnatten. Jag drömde att vi var i fel lokal, hade fel präst och det var helt fel dag... Min m2b drömde att han stod och stekte skinksnitzlar till alla gäster... Hmmm...

    Nej, men det känns som om det mesta är under kontroll faktiskt.

    Hur går det för er andra?  

  • 20140222

    Alla är så duktiga och planerar och grejar. Jag har inte orkat att göra något :(. Lycka till alla! 

  • Nettan69
    20140222 skrev 2013-08-31 21:49:17 följande:
    Alla är så duktiga och planerar och grejar. Jag har inte orkat att göra något :(. Lycka till alla! 
    Du har ju lite mer tid kvar, jag lovar att inspirationen kommer Glad. Om inte så finns ju vi här och kan peppa dig. 

    Kram och ha en bra kväll.  
  • MH2014

    Izredam - vi har inte löst det med transport än,,,håller med på att klura på det. Vi vigs ju en tisdag så vet inte alls hur vi ska lösa det då många av de bjudna arbetar under dagen så vi kan liksom inte fråga någon av dem ;) Vi funderar på taxi under dagen,,,skippa champagnefrukost tillsammans och dekorera platsen sedan ta en champagnelunch istället,,då behövs det transport till platsen för oss båda, och sedan hem på kvällen med all dekoration.... Hmm,,,,,,blir att klura ut nå längre fram, just nu vet vi inte alls. Förutom att det då lutar åt taxi alla resor.

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014