• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Lindlund

    Hej på er!

    Vi har varit iväg på en liten semester men nu är vi hemma och har tagit tag i bröllopsplaneringen igen! =)

    Vi har precis gjort klart våra inbjudningskort och vi satte OSA 15 november (vi gifter oss 4 januari). Att vi satte så pass långt innan är mest för att vi har bestämt oss för att göra en rolig grej av bordsplaceringskorten som inte blir några kort utan vi tänkte köpa vinglas och gravera in gästernas namn istället. Detta kommer ju ta lite tid så därför vill vi ha lite längre tid på oss och sedan ville även catringen veta i god tid innan.

    Annars känns det som om vi ligger väldigt bra till med allt! =)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • dinkaru

    Nu är jag tillbaka, tror jag (läst ikapp lite)! :)

    Har varit fullt upp med jobb och annat! Nu har jag dock hunnit med en veckas semester & även en möhippa för en vän i helgen som var. Nu på fredag åker vi till Sala för deras bröllop i silvergruvan - ska bli såå kul :D

    Har kommit lite längre i planeringen själv! Under semesterveckan som var åkte vi till fjälls & kikade på 3 olika lokaler. Två var bra, vi har offert från ena och väntar på den andra. Är dock troligtvis pengarna som kommer tryta om det blir till fjälls, så vi har tänkt om lite & ska kolla upp lite alternativ på hemmaplan & kanske göra något lite mindre istället, då vi har mycket kontakter i stan - så satsar vi på en ordentlig smekmånad istället =)

    Klänningen kom, är jättefin men trots måttbeställning så känns den nog inte helt rätt... Får fundera & prova igen, kika på fler alternativ. Helst av allt skulle jag vilja ha en valsklänning sen mina "dansardagar". Otroligt fgin men då är det färgerna som inte är riktigt som jag vill, så isf måste vi tänka om lite i färgvalet.... Valsklänningen är rosa med lite svart spets & chiffong. Färgtema hittils är bara vitt & silver - har lite alternativ till accentfärg..

    Inbjudningarna är det dags att sätta fart med igen, satt en stund idag men nu dök solen upp! Vi tänkte skicka inbjudingarna om ca 1 månad - då vi har valt att sätta OSA 30 november. Detta för att få god tid till att beställa wedding favours, ordna festprogrammet innehållande några rader om varje gäst, prata med cateringfirma...

    Nu tror jag att jag täckt allt jag missat :)

  • MH2014

    Så kul att många av oss kommit så långt!! Toppen kul att läsa!! Vi själva har tagit lite paus fram till september nu...visst surfars det runt men inga planer på nå 2do förrän då. Vi funderar på att skicka ut inbjudningarna till 1januari typ, osa sista januari (vigs 11/2) vi tänkte oxå skicka spara datumet till dem vi vet behöver det inför arbetet osv i okt/nov... Tycker ni vi har för lite tid??

  • bettansss
    PoS skrev 2013-07-15 22:10:22 följande:
    bettansss, haha, vad roligt! Jag hade precis samma tanke i natt och låg och filade på talet till min man. Hehe, det lät strålande bra där under vargtimmen men kanske inte riktigt lika bra i dagsljus...
    Haha, ja, det är många problem man tror att man lyckas lösa på natten och så känns det inte alls lika bra på morgonen. :) Dessutom kommer jag säkert ångra mig 100 gånger fram till den stora dagen nu när jag börjat skriva på det så tidigt.

    Angående inbjudningar tar vi det rätt lugnt. Vi (läs: jag) kom på tidigare i somras att det nog var bra att skicka ut Save the Date-kort. Vi har varit rätt hemliga med detaljer kring när och hur bröllopet ska vara men många som jag  vill bjuda brukar åka på skidsemester under vintern och jag ville inte riskera att de bokade en resa utan att veta om datumet så jag beställde färdigtryckta kort på internet och skickade ut i början av juli. 

    Själva inbjudningarna tänkte jag att vi gör själva och skickar ut typ i oktober-november med OSA typ runt 15-20 januari nånstans. Vilket OSA-datum man ska sätta beror väl mycket på vad det är man tänker sig att man behöver fixa baserat på vilka som kommer. Om det är mycket att bestämma och fixa med mat, placering osv kanske man vill ha lite längre tid på sig. Kan tänka mig att det är en del cateringfirmor som vill veta antal gäster ett tag i förväg och då måste man ju anpassa datumet efter det också... 
     
  • MH2014

    Lindlund - va gulligt av dig!! :) Är inte riktigt vad jag är ute efter men jätte vacker, nästan för vacker för vår "enkla" vigsel.

  • MH2014

    Har hittat en rolig och fin Mori Lee klänning,,har sökt landet runt men ingen har den hemma. Däremot är några återförsäljare villiga att ta hem den (utan provning), kruxet är att de lägger på mer än 100% ökning av priset :O så beiget! I USA går den att köpa till pangpris men Mori Lee har en regel som gör att USA inte får skicka internationellt :( utan bara till amerikansk adress,,,,fyyyy tusan man inte har någon som är bosatt där som kan agera mellanhand! :(

  • Lindlund

    MH2014 Det var ett försök iaf! :) Ja, jag tyckte också att den var jätte vacker! Vad tråkigt med Mori Lee klänningen. Men jag hoppas verkligen det löser sig ändå!


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014

    Känns ju sådär att betala 10 000:- för något med dagens kurs och all tull och tax inräknat för htyp hälften :( Får se vad man tillslut har på sig ;) haha

  • Lindlund

    MH - Nej, det blir ju väldigt mycket dyrare.. Helt galet faktiskt att det ska vara så. :( Hoppas verkligen att du hittar din drömklänning ändå! Eller det är jag säker på att du kommer göra! En dag kommer den bara finnas där mitt framför dig och bara vänta på dig! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014