• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • PoS

    WOW, vilken klänning MH2014! Helt i min smak! Fantastiskt fin. Har du provat den alltså? Hur kändes den på?Jag har redan köpt två klänningar. Den ena köpte jag oprovad på Blocket och den andra provade  jag först men slog till. Den första ska jag ha på själva vigseln och den andra på festen. Det kommer bli så bra hoppas jag men jag får inte gå upp i vikt ett enda gram för båda klänningarna sitter tight haha.men jag är på jakt efter en mantel/cape vilket inte är helt lätt. Min mor har erbjudit sig att sy en och vi har tittat på modell och mönster och hittat en variant som känns bra (men inte helt klockren). Det som är fördelen är ju att jag kan använda den efter också, vilket jag verkligen skulle också för den känns som jag. Men frågan är om jag då tycker den är för "nerklädd" om ni fattar hur jag menar... Ack ja, tänk alla dessa frågor vi har. I slutändan blir nog gifta ändå tjejer haha!

  • MH2014

    PoS - jag gillar den jätte mycket, mer bakifrån än framifrån, haha.. Den är jätte skön och lätt att få på, lite tyngd iochmed släpet. Det negativa är att den är väldigt genomskinlig på sidorna där krumelurerna inte finns :/ går ju att lösa med en underklänning. Men är en klar favvo just nu!!

    har du inga bilder på dina klänningar??

    jag har köpt en brun pälscape från blocket som jag tänkte ha vid fotograferingen och dyl. Har oxå köpt en enkel, lång slöja i ivory, får se om jag har den men det va gubben som tyckte att jag kanske skulle ha en bara för att det är enda gången man använder det! Isåfall tänkte jag nog bara ha den under själva vigseln och ta bort den till minglet.

  • MH2014

    PoS - det där med nerklätt beror nog på vilket material du väljer!?? Och modell! Vad har du tänkt?

  • bettansss

    Lindlund - tackar som frågar :) Vet inte om man ska kalla det planering det jag håller på med, känner konstigt nog (?) ingen stress eller oro än, sitter mest och bildgooglar inspiration än så länge. Men roligt är det!

    Har hunnit provgöra en "Tissue paper pom pom", såna jag vill ha som dekoration i fetlokalen och jag ser fram emot att i augusti åka till Stockholm med min syster (inoficiell bröllopskoordinator...) och tärna som ska få vara med när jag provar klänning :)

  • Jenniien

    Hej! Jag och min sambo ska gifta oss 22/2 2014 så jag skulle gärna hänga med här :)

  • bettansss

    Gör som du vill med datumlistan! 

    Välkommen Jenniien, nu är vi några stycken som gifter oss 22/2, populärt datum :) 

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014