• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • Lindlund

    Nej, inte riktigt MH2014 men inte helt olikt heller. Kan skicka med en bild så får du se! :)

    Åh va härligt det låter! Bara sitter här och ler när jag läser vad du skrivit :)
    Vi har ännu inte bestämt oss var vi vill åka men jag skulle gärna vilja till Kroatien, har flera vänner som varit där och varmt rekommenderar det.



     


    Nu är ju inte jag den smalaste blivande bruden i världen men jag gillade vad klänningen gjorde med min kropp! :)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

    Dessutom ska det ju vara underkjol under klänningen vilket kommer se något bättre ut också även framifrån


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • MH2014

    Ser ju bra ut, faktiskt bättre än den andra tror jag! Jag tycker att axelband är ursnyggt!! Kommer ju nog jag själv att ha ;) En sak, tror att du skulle vara riktigt söt i v-ring bak oxå!?? För symmetrin?!

  • MH2014

    Ja, det är jätte skoj att äntligen bokat! Vi velade eftersom vi åker i februari några dagar,,är ju kallt överallt i Europa! Och så ville vi inte ha lång flygtid!! Båda har alltid velat till Prag, så det ick det ilsket bli, efter ett halvårs velande om vart vi skulle åka :D

  • Lindlund

    Tack snälla! :) Ja, jag vill ju allra helst ha axelband eftersom jag inte är så storbystad, är lite orolig att klänningen inte ska sitta på plats annars! ;) Funderade på det där med v-ring bak också, mycket går ju att ändra på så om jag bestämmer mig för denna tänkte jag höra med salongen om det går att fixa till. :D
    Jag funderar även på att ha ett vinrött band i ryggen istället för vitt. Vi har ju vinrött och svart som färgtema.

    Jag hoppas ni får et underbart i Prag! Kommer ni åka på någon längre resa senare?


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • bettansss

    Hej! Jag hoppar in här också! I slutet av april gick min sambo ner på knä och nu planerar vi bröllop till den 22 februari 2014. Vi ska gifta oss borgerligt, hittills har vi bokat vigselplats, festlokal och skickat ut Save the date- kort. Roligt att läsa om hur ni andra ligger till och vad ni har för idéer :)

  • MH2014

    Lindlund - såg nu att mina tänkta ord omkorrigerats till "ilsket" hahaha...

    ja vi planerar "den stora resan" till 2016, innan barnen börjar förskoleklass. På mini moon åker bara jag och gubben :) så åker vi hela familjen senare när barnen får mer utbyte av en lång resa!

  • Lindlund

    Välkommen hit bettansss! :) Hoppas det går bra för er i planeringen?! Det är ju en del som ska ordnas innan men det är ett väldigt trevligt arbete tycker jag! :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • Lindlund

    Mh2014 - det kanske var ilsket som resan går dit! ;) nä, för allt i världen jag hoppas allt går bra för er med resan!

    Tror ni gör klokt i att vänta tills barnen är lite större. Hur många har ni? :)

    Här skrivs det ut inbjudningar för fullt nu och i kväll ska dem färdigställas så vi kan skicka iväg dem.
    Kanske är det tidigt men å andra sidaan känns det skönt att ha det ur världen! :)
    Dessutom har jag bestämt mig för klänningen som jag provade i butiken så den är nu bokad och jag ska åka dit för att prova den mer noga och se ifall några ändringar behöver göras etc. :)


    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014