• MH2014

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej!
    Tänkte om vi skulle samlas här i en vintertråd. Väldigt många väljer ju sommaren till bröllop och det känns som om det finns lite skillnader med att planera på sommaren än på vintern (förutom väder då).
    Hoppas vi kan följas åt och inspirera varandra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-23 09:20
    14/12-13 Fannypettersson

    21/12-13 DaltonMoore

    31/12-13 maddeK

    4/1-14 Des

    18/1-14 dinkaru

    25/1-14 PoS

    11/2-14 MH2014

    22/2-14 20140222

    ?/2-14 Eliin

    31/1-15 Nami

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-28 19:56
    1/2-2014 WinterWonderland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-16 09:51
    Nu tar v och uppdaterar med dem som vill vara med :)

    11/12-13 Nettan69- Stockholm, vigsel på jobbet en onsdag(förskola), fika efter vigseln med kollegor, familj och vänner och därefter bröllopsmiddag med familj och de närmsta vännerna. Färgtema är ljusgrönt och ivory.

    21/12-13 izredam - Lekbergs kyrka i Mariestad. Middag med närmsta familjen på Cafe Mumma.

    4/1-14 Lindlund - Björkviks kyrka (Katrineholm), fika efter vigseln med familj och vänner i Sockenstugan och efter det bröllopsmiddag med efterföljande fest med familj och de närmaste vännerna. Färgtema är vinrött och svart.

    25/1 -14 PoS - Värmdö Kyrka med efterföljande middag och fest i Hemmesta Bygdegård. Färgtema blått, vitt, silver

    1/2-14 Eliin - Hunnebostrands kyrka med bröllopsmiddag och fest i Folketshus i färgerna vitt och silver

    11/2-14 MH2014 -Västerås, mingelvigsel en tisdag med avslappnad old hollywood/glamour/bohemisk touch

    22/2-14 Jenniien - Åkers kyrka med bröllopsmiddag och fest i Gammelgården på Tallnäs stiftgård

    22/2-14 bettansss- Linköping borgerlig vigsel med efterföljande middag. "Klassiskt och elegant" i färgerna svart, vitt och champagne

    22/2-14 Maddox- Halmstad, middag och fest på Tönnersjö bygdegård färgtema vitt,lila,silver

    29/12-14 Johanne - Jämtland

  • Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014
  • maddek
    MH2014 skrev 2013-06-27 10:03:07 följande:

    Har provat denna skönhet!!  (lånade bilder från google)
    Vad tycker ni?
    Vill ha en bohemisk/vintage/glamour feeling,,men ändå enkelhet. alternativet är ju en paljettblåsa a´la Jessica Rabbit i silver eller champgne

    Svårt! 


     


    Vacker klänning!! Är det du på bilden längst ner? Tycker den ser ut att sitta jättebra på i så fall! 
  • MH2014
    maddek skrev 2013-06-27 14:15:10 följande:
    Vacker klänning!! Är det du på bilden längst ner? Tycker den ser ut att sitta jättebra på i så fall! 
    Nej inte jag ;)
    Tycker med den är enel men med det lilla extra!!
  • Lindlund
    MH2014 skrev 2013-06-27 09:57:34 följande:
    reommenderar verkligen att prova först!!! Jag beställde hem två kinaklänningar innan jag provat modeller. trodde absolut de skulle passa min figur, men ack så fel jag hade!!! Dessutom insåg jag att en oprovad kinaklänning inte va nå för mig!

    Ska det va buffe eller sittande middag?? om ni lagar själva blir ju varm mat svårt?
    Vart ska ni ha bröllopet?
    Ja som sagt, prova ska jag göra innan jag bestämmer mig! Men jag gillar verklgen den där klänningen. :)

    Vi har faktiskt inte bestämt oss vad vi ska ha för mat ännu men blir det än blir så har vi två vänner som har erbjudit sig för att laga maten och blir det sittande middag så har vi ytterligare två stycken som hjälper till att servera. :)

    Vi har vigsel i kyrkan i Björkvik, utanför Katrineholm och middagen ska har vi i ett vandrarhem som vi hyrt så att gästerna även kan sova kvar eftersom många släkningar är långväga.

    Jag tyckte att klänningen du visdae är en riktigt skönhet! :) Så himla fin!
  • MH2014

    Tack Lindlund!!
    jag är nästan säker på att det få bli den,,väntar till hösten att bestämma mig :)

  • MH2014

    Puffar lite... Är lite stiltje på BT nu tycker jag, men för oss här i tråden så närmar sig ju hösten ;) jag har köpt en pälscape och en slöja genom Blocket, så ska bli spännande att få se vad jag får hem! Även armband och ett par örhängen är inhandlade.. Tänkte som så om accessoarer, då jag är ganska ombytlig och gärna bär det jag gillar för dagen så tänkte jag köpa två/tre uppsättningar med smycken och hårdetaljer så jag kan känna efter på dagenB vad jag helst vill böra :)

  • Eliin
    Fixat så långt: Kyrka, vigselförrättare, kantor, festlokal

    Pågående
    : kontakt med cateringfirmor, tillverkning av inbjudningskort (gör egna), kontakt med fotograf, snart klar att skicka ivär en beställning på servetter o.dyl.

    På inspirationsstadiet
    : söker ringar, söker klänningar, söker bordsdukning/dekoration

    Sedan är det ju en del annat också som behöver fixas men detta är vad vi (ffa jag) sysslar med för tillfället iaf och så får vi beta av det efter hand. Glad
    Hur går det för er andra?
  • Lindlund

    Ja, om två dagar är det faktiskt bara sex månader kvar tills vi gifter oss. Tiden går så otroligt fort.

    Lånar Eliins lista! GladKlart så här långt: Ringar, kyrka, vigselförrättare, festlokal, värdpar, tärna (min blivande kommer nog inte ha någon marskalk), bordsdekoration + dukar, min mantel för utomhusvistelse, tiara, hållare, konstblommor och broscher för broschbukett, skor till honom, hotellet för bröllopsnatten bokad.

    Pågående: Tillverkning av inbjudningskort, vigsel- och festprogram, vänta på datumet så jag får åka och prova modeller på klänningar (tror dock jag bestämt mig för en A-linjeformad modell), val av fotograf.

    På insperationsstaiet: Söker kläder till honom, söker insperation till maten (vänner lagar och serverar middagen), söker skor till mig.

    Ja, det är säkert en massa mer som jag inte tänkt på. Men just nu känns det ganska så lugnt förutom maten förstås. Det är verligen ett gissel tycker jag. Hittar verkligen ingen insperation till den alls....

    Vadf ska ni andra äta?

  • MH2014

    Lindlund - har sett den klänningen du lagt upp här till salu på Blocket om det skulle vara nå för dig?! :)

  • Lindlund
    MH2014 skrev 2013-07-05 09:17:01 följande:
    Lindlund - har sett den klänningen du lagt upp här till salu på Blocket om det skulle vara nå för dig?! :)
    Tack för tipset! Ska genast kika efter den :) Var iofs och provade klänningar idag och gissa om jag fastnade för en i butiken?! Jo men självklart!
    Kanske blir den, men jag måste fundera lite. :)
  • MH2014

    Men va skoj Lindlund!! Va det en klänning som du trott??

    idag bokade vi vår mini moon :) så glada!!
    blir ett femstjärnigt art deco hotell i Prag!

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014