• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31226 visningar
    82 svar
    82
    31226

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • afture­lding
    Äldre 16 Mar 17:48
    #1

    Månaden innan ska jag börja smörja in händerna ofta, även nagelbanden. Jag har rätt bra naglar i vanliga fall, men får lätt skador på dem eftersom att jag syr och ofta får nålrispor och dylikt. 

    Jag ska leta efter ett fint ljuslila lack att måla tipparna med, något jag klarar av själv och om inte annat har jag hjälp av min ena tärna :)

  • Annamo­lly
    Äldre 16 Mar 17:50
    #2

    Intressant fraga! Jag har alltid korta, raka naglar i rott eller nagon annan farg. Har aldrig vart pa salong och vill absolut inte ha losnaglar eller tippar, men jag skulle garna ha nagot lack med hogre hallbarhetsfaktor an det man gor sjalv hemma...

    Jag vet att det finns 'gel' och 'shellack' men jag vet inte riktigt vad det ar eller hur lange det haller. Jag ska gifta mig pa en liten grekisk o, och vi kommer spendera veckan innan brollopet dar ocksa, sa antingen far jag gora naglarna en vecka innan och hoppas att dom haller sej intakta (det vagar jag nog inte), eller hitta en nagelsalong dar, och fa det precis som jag vill (vet inte om jag vagar det heller).

    Jag vet precis vad jag vill ha - korta, korallroda naglar som matchar lappstiftet jag ska ha. Det lutar nog at att jag gor det sjalv nu.

    Finns det nagot mer 'hallbart' lack att kopa som man kan gora sjalv? Jag brukar gora om min manikyr var tredje dag eftersom jag hatar nar det chippa. Skulle garna slippa gora det sa ofta.

    Sist av allt, en varning... Jag kanner en tjej som fixade akrylnaglar pa salong. Dom rakade skada hennes nagelband. Hennes tumme var inflammerad och gjorde ont i flera veckor efter. Sa det finns kanske nagra sma risker att tanka pa. 


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Äldre 16 Mar 20:38
    #3

    Jag kommer att göra en manikyr ett par dagar innan bröllopet och sedan kommer jag antingen ha ett genomskinligt lack (som jag brukar ha till  vardags) eller göra fransk manikyr. Har inte bestämt mig helt ännu. Jag är inte så mycket för färgade lack om de inte är väldigt neutala. Jag har rätt långa naturliga naglar så någon nagelförlängning kommer jag inte att göra.

    Shellack ska för övrigt hålla i två veckor har jag för mig. Har dock aldrig testat det själv.


  • Äldre 16 Mar 20:43
    #4

    Mina naglar är jättefula. Har alltid varit och kommer alltid vara.
    Dom kröker sig så fort dom börjar få minsta längd och blir då klo-liknande.
    Dom är också väldigt breda, sneda, randiga och bara allmänt blä helt enkelt.

    Jag gjorde en förlängning med gelé någon dag innan bröllopet så jag inte skulle hinna få någon utväxt (mellan nagel och nagelband), bara vanlig fransk manikyr och jag bad tjejen att göra dom så tunna som hon kunde eftersom jag ville att dom skulle se ut som vanliga välskötta naglar helt enkelt Glad 

    Mina naglar verkar ha någon utsöndring av oljor också, för nagellack håller aldrig. Jag börjar flagna redan första dagen jag målat. Även om jag gör rent och preppar med underlack och allt innan. Så jag är inte van att ha någon färg + att vi ju hade medeltidstema. Så därför kändes det bäst med naturliga naglar - bara lite "snyggare" än vanligt Solig 

  • confuz­ed86
    Äldre 16 Mar 20:45
    #5

    Jag har gjort gelé påbyggnad i några månader nu så det är min egen nagel det görs på. Kommer göra det en v innan bröllopet också. Kostar mig 400kr per besök. Ska nog ha silver glitter om jag ej hinner ändra mig igen ;)

  • Äldre 16 Mar 20:55
    #6

    Korta, välfilade, välpolerade.

  • Äldre 16 Mar 21:14
    #7

    I stan där jag bor finns en salong där de mot rabattkupong gör fransk manikyr o gelnaglar för 250kr så det känns ju himla smidigt o billigt till bröllopet. Själv tycker jag det är fint på andra med färgglatt men på mig själv är jag mer färgglad med sminkning o väldigt neutral på naglar :)

  • Äldre 16 Mar 21:16
    #8

    Ooh just ja, på tal om det här med hållbarhet på naglar. Mina har alltid delat sig o gått sönder men r jag började med en tablett om dagen med mitt val kvinna från apoteket så fick jag sjukt bra kvalité på min naglar

  • Äldre 16 Mar 21:23
    #9

    Jag har väldigt tur när det gäller mina naglar, har alltid haft starka naglar som blir långa och riktigt snygga när jag målar dem (folk frågar oftast var jag har gjort det, trotts att jag har gjort det själv) däremot är jag inte så djärv med färger, kör bara fransk manikyr, hela tiden och har gjort det de senaste 14 åren typ. haha.
    Till mitt bröllop ska jag måla naglarna själv, och lägga till några fina guld-dekorationer på ringfinner & tummen.
    Jag hoppas bara att ingen nagel går av innan, annars får jag gå och fixa den hos en nagelsalong.
     

  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 18:20
    #10

    puffar lite för den här tråden

    Ni brudar som redan gift er i sommar: hur blev era naglar?

    karamell: kan man få se nån bild på dina med gulddekoration? 

Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?