• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • HubbaBubba
    jonsar02 skrev 2013-06-03 19:24:31 följande:
    HubbaBubba: kanske ingår det att de reser tältet om man hyr det och det är därför som det är dyrare? Kul att du har hittat någon som ska sminka dig och fixa håret.

    Vi kommer att göra våra egna tårtor därför att det är billigare. Vi hittade ett recept nu i helgen som verkade supersmarrigt. Fyllningen bestod av hemmagjord blåbärsmousse, hemmagjord vaniljkräm och hemmagjord lemoncurd. Vi ska ju ha grädde, blåbär och jordgubbar ovanpå så nu måste vi baka tårtan så vi kan smaka av.
    Jo men över 4000kr mer? Låter så mkt.

    Jo jag funderar ju också på det, älskar ju att baka Glad
    Så eran blir ganska "svensk" med grädde och ingen marsipan eller sugarpaste? Lät ju väldigt gott med det du skrev, blir nog lagom sött Glad
  • pamjofre
    HubbaBubba- jäklar vilken skillnad på pris! Tur att ni hittade att köpa! Kanske kan det även användas fler gånger :). Kul att du hittat en tjej för hår och smink, hoppas att konsultationen blir bra!
  • Juli2013

    Vi har bestämt oss för tält, trots att vi har världens finaste festlokal, en gammal sekelskiftesherrgård vid havet, men vi var och tittade på lokalerna med toastmastrarna och kom fram till att det nog blir lite trångt med 80 sittande i matsalen, så vi har bestämt oss för att hyra ett tält och sätta utanför, och dekorera fint med vimplar och pomponser och massa blommor osv, tror det kan bli fint trots att jag först var skeptisk..
    Sedan tänkte vi att vi går in och har bröllopstårta, vals, bar, fest osv inne, och så kan serveringspersonalen plocka och städa ute i tältet senare.
    Vi hat bokat ett tält som är 6x12 meter, inklusive golv, väggar och tak (förstås :) kostar det 4320 kr, det ingår också en "röd matta" och pelare med rep emellan som ska liksom rama in ingången. Sen kommer de dit med tältet och kör tillbaka det, vi får dock montera själva, annars kostar det någon tusenlapp mer. Jag tycker inte det var så farligt, men det är klart många bäckar små :)

  • Juli2013

    Jonsar02: det lät som en väldigt god tårta!! Vi ska också försöka oss på att göra egna tårtor, min mamma vill gärna göra något och föreslog tårta, dessutom om man har en snygg tårtställning så gör det mycket av intrycket, även om tårtan inte är från konditor :) tänkte ha vit sugarpaste och blommor och lite pärlor, innehåll har vi dock inte bestämt ännu. Fler som har smaskiga tårtförslag??

  • MTB
    HubbaBubba skrev 2013-06-03 18:30:56 följande:
    Fick mail ifrån restaurangen idag om menypris. 360kr/person för 2 rätter, vilket känns bra då vi är 21 personer.
    FIck även prisförslag om tårta, 55kr/person. Visst borde det bli billigare att göra tårta själv?
    Men om ni ska vara på en restaurang så kan det tillkomma serveringsavgift för tårtan.
    På restaurangen vi ska vara på får vi betala 20kr/tårtbiten för personal och porslin +priset för tårtan som en bekant ska göra.
  • HubbaBubba
    MTB skrev 2013-06-04 06:46:29 följande:
    Men om ni ska vara på en restaurang så kan det tillkomma serveringsavgift för tårtan.
    På restaurangen vi ska vara på får vi betala 20kr/tårtbiten för personal och porslin +priset för tårtan som en bekant ska göra.
    Vi ska vara hemma i trädgården, inte på restaurangen Glad
  • mimmi

    Nån som har några fjärilar i magen än?
    Jag får lite då och då nu när saker börjar dra ihop sig.


    Provade brudklänningen igår med det halsband min farmor hade när hon gifte sig och de nyinköpta örhängena jag hittade på etsy i samma stil i torsdags när mamma hälsade på.


    Hon började snörvla å snyfta raringen, så då kom det allt lite fjärilar hos mig! :)

  • HubbaBubba
    mimmi skrev 2013-06-04 15:32:14 följande:

    Nån som har några fjärilar i magen än?
    Jag får lite då och då nu när saker börjar dra ihop sig.


    Provade brudklänningen igår med det halsband min farmor hade när hon gifte sig och de nyinköpta örhängena jag hittade på etsy i samma stil i torsdags när mamma hälsade på.


    Hon började snörvla å snyfta raringen, så då kom det allt lite fjärilar hos mig! :)


    Joo jag har. Idag fick vi vigsel och hindersprövning intygen, så nu är det på riktigt Skrattande
  • jonsar02

    Jo, jag har börjat få lite fjärilar i magen och känner att nu är det inte lång tid kvar innan vi gifter oss . Jag fick hämta min brudklänning idag och den var jättefin. Jag måste bara korta bandet runt nacken men sen kommer den att sitta bra..

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013