• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • CoG

    Igår passerade vårat O.S.A datum.
    2 pers har lämnat återbud pga annat inbokat.
    Några barn kommer inte, vissa kommer själva istället för med sällskap.
    Men i övrigt så kommer alla vi bjudit in :)

    Känns jättebra!

  • mimmi

    Men oh så söt!!


    Å du ser som sagt ut att ha haft jätteroligt!!!


    pamjofre skrev 2013-06-02 17:37:35 följande:
    Så här såg jag ut på kvällen:


    Med tillhörande rosa fjäderboa, men den åkte snabbt av, kliade som f*n!
  • mimmi

    Härligt!! Härligt!!


    Vi satte vårt sista osa till 26/6 så får hålla oss till tåls lite till!


    CoG skrev 2013-06-02 19:18:48 följande:
    Igår passerade vårat O.S.A datum.
    2 pers har lämnat återbud pga annat inbokat.
    Några barn kommer inte, vissa kommer själva istället för med sällskap.
    Men i övrigt så kommer alla vi bjudit in :)

    Känns jättebra!
  • jonsar02

    CoG: va kul att det är så många som har sagt att de ska komma. Vi har satt vårt osadatum till den 16/6 så vi får vänta några dagar till.

    Vi har haft problem med att hitta en toastmaster eller toastmadame. Tillslut frågade vi min faster som tackade ja. Det är inte optimalt därför att hon är ganska traditionell i fråga om bröllop m.m och vi ska ju gifta oss borgerligt på stranden men blir säkert bra i slutändan ändå.

  • pamjofre
    CoG- skönt att så många kommer! 

    jonsar02- skönt att det löst sig med toastmadame! Det blir säkert jätte bra!
  • HubbaBubba

    Idag har vi beställt ett partytält med väggar och fönster som vi ska ha i trädgården. Konstigt nog är det mycket billigare att köpa än att hyra. Vi köpte för 2082kr och det kostar ca 6500kr att hyra ett i samma storlek.

    Har även bokat en tjej som ska komma hem till mig på dagen för att sminka och sätta upp håret. Fick ett bra pris då hon var en bekants bekant Glad I priset ingår också en konsultation Glad
    Känns bra då hon har en rockig stil, vilket jag också är, så hon kommer nog förstå mig när jag berättar hur jag vill ha det Glad

    Fick mail ifrån restaurangen idag om menypris. 360kr/person för 2 rätter, vilket känns bra då vi är 21 personer.
    FIck även prisförslag om tårta, 55kr/person. Visst borde det bli billigare att göra tårta själv?

  • jonsar02

    HubbaBubba: kanske ingår det att de reser tältet om man hyr det och det är därför som det är dyrare? Kul att du har hittat någon som ska sminka dig och fixa håret.

    Vi kommer att göra våra egna tårtor därför att det är billigare. Vi hittade ett recept nu i helgen som verkade supersmarrigt. Fyllningen bestod av hemmagjord blåbärsmousse, hemmagjord vaniljkräm och hemmagjord lemoncurd. Vi ska ju ha grädde, blåbär och jordgubbar ovanpå så nu måste vi baka tårtan så vi kan smaka av.

Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013