• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • pamjofre

    Idag har jag provsminkas :). Jätte kul och makeup artisten var super trevlig :).




     
  • CoG
    pamjofre skrev 2013-05-31 19:08:35 följande:
    Idag har jag provsminkas :). Jätte kul och makeup artisten var super trevlig :).


     


    Så fin du är!
  • jonsar02

    HubbaBubba: Jag tycker att tårtan ser mycket fin ut. Tänk bara på att rosorna ska vara obesprutade om ni ska ha dem på tårtorna.

  • jonsar02

    Jag fick ett samtal igår min klänning var klar och att de skulle skicka den till mig så jag hoppas att den kommer nästa vecka.

    Jag och min blivande var idag och tittade på den bygdegård där vi ska ha festen. Vi har skissat upp hur vi ska ha borden, planerat baren och kollat glas, bestick, tallrikar, tillbringare m.m. Det känns riktigt bra nu.

  • mimmi

    Har bokat "riktig" frisör nu! Mammas söta kusin som bor på orten engagerade både sig själv och sina döttrar och skickade rekommendationer och telefonnr till mig! Så ny kan jag checka av det på listan! Bland det värsta jag vet är att tjata på folk! Speciellt om man försöker köpa tjänster av dem! Tänker inte lägga nån energi på att de ska tjäna pengar, har varit i kontakt med alldeles för många sådana när det gäller renoveringen av vårt hus och ny tröttnade jag! Hahaha! :) Jättefina smycken jonsar!! Är oxå sån, om nån valt något med omsorg åt mig så älskar jag det oavsett om jag hade valt det själv från början! Som förlovnongsringen som blivande valt åt mig, hade inte bytt den mot världens största diamant, för denna har HAN valt åt mig!! Snygg sminkning pamjofre!

  • pamjofre

    Igår fick jag min möhippa!! :D
    Mina tärnor kom inrusande i lägenheten (syrran har nyckel) med kastrullock smattrandes, klockan halv 8 på morgonen. Som tur var var både jag och sambon vakna och hade kläder på oss :P.

    De klädde ut mig till en rosa kanin (hatar rosa) å en massa massa smycken och annat "kul".  T.om nya rosa troser med "mrs Öhvall" (blivande efternamnet) fick jag på mig :P. Ögonbindel och hörlurar på och sedan blev jag ivägledd.

    Mötte upp de andra tjejerna på ett fik där vi åt jätte god frukostbuffé. Därefter på med bindel och hörselkåpor igen. När jag nästa gång fick se var vi på en grusplan någon stans i skogen. Där blev det sen trekamp med fyrhjuling på en bana på tid, hinderbana och avslut med pain(t)ball. Shottar och cider och en massa skratt blev det oxo, och förståss rosa cupcakes :P. Verkligen helt underbart!

    Därefter blev det lite svalka med ett härligt dopp i sjön. När regnet började komma åkte vi hem till mina föräldrar där de hade lagat god mat och gjort goda drinkr. Efter maten och lite avslappning, bar det iväg till min syster där jag återigen fick på mig ögonbindel och kläddes av och sedan på med andra kläder, en korsett, fjäderboa och kortkort kjol! När Jag nästa gång fick se, stod jag på en gräsplätt med en konstig tjej framför mig, visade sig vara en av tjejkompisarnas pojkvän i klänning peruk hatt och klackskor!! Jag hade kommit till vår fest, "pimps and hoes", alla tjejerna var där och snart mötte pojkarna upp med min sambo, som var en aning full! Men kul hade vi och alla var utklädda enligt temat. Verkligen en helt underbar dag!!


            


         


     
  • pamjofre

    Så här såg jag ut på kvällen:



    Med tillhörande rosa fjäderboa, men den åkte snabbt av, kliade som f*n!
     
  • CoG
    pamjofre skrev 2013-06-02 17:37:35 följande:
    Så här såg jag ut på kvällen:


    Med tillhörande rosa fjäderboa, men den åkte snabbt av, kliade som f*n!
    Men du är ju fin i allt :)

    Vad kul med möhippa, det såg ut som att du hade kul iaf :)
Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013