• jonsar02

    Bröllop 27 juli 2013

    Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.

  • Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013
  • jonsar02


    Då testar jag igen . Så här ser min klänning ut från de bilder som jag fick idag. Jag är nöjd men vill ju ha hem den!!! 
  • mimmi

    Två månader kvar bara! Helt galet!!!
    Blev hippad i lördags av mina två söta tärnor! Hjälp så överraskad jag blev!! visste ju att de skulle träffas och prova klänningar osv på heeeeeelt annan ort, å så står de där plötsligt på min altan!


    Fick en jätte rolig och mysig kväll bara vi tre! Liiiiite tungt med två års kalas för min dotter dagen efter bara :)


    det mesta angående bröllopet börjar vara klart, det är lite saker som jag ska göra, dekorationer, program, löpare etc.. Men det största stressmomentet just nu är frisör!!! Fick tag på en tjej privat via en kompis.. men hon har inte svarat på mitt senaste meddelande (15 april) så börjar förutsätta att hon inte är intresserad.. Hon skulle höra av sig när hon fått sommarschemat, men nu börjar det kännas läge att kolla upp nån annan..

  • jonsar02
    pamjofre skrev 2013-05-26 22:18:57 följande:
    Hämtade våra ringar i fredags!! :D. Blev så nöjd! Min har gjort om till två ringar från en ring (den han friade med). M2Bs ring är helt ny han har en "gamal" silverring nu som helt ska bytas ut.

    Orginalet:


    De nya ringarna:


     
    Jättefina ringar. 
  • jonsar02
    mimmi skrev 2013-05-29 08:40:49 följande:

    Två månader kvar bara! Helt galet!!!
    Blev hippad i lördags av mina två söta tärnor! Hjälp så överraskad jag blev!! visste ju att de skulle träffas och prova klänningar osv på heeeeeelt annan ort, å så står de där plötsligt på min altan!


    Fick en jätte rolig och mysig kväll bara vi tre! Liiiiite tungt med två års kalas för min dotter dagen efter bara :)


    det mesta angående bröllopet börjar vara klart, det är lite saker som jag ska göra, dekorationer, program, löpare etc.. Men det största stressmomentet just nu är frisör!!! Fick tag på en tjej privat via en kompis.. men hon har inte svarat på mitt senaste meddelande (15 april) så börjar förutsätta att hon inte är intresserad.. Hon skulle höra av sig när hon fått sommarschemat, men nu börjar det kännas läge att kolla upp nån annan..


    Va kul att du blev hippad. Angående frisören så kanske du ska höra av dig igen. Hon kankse bara har glömt svara. 
  • jonsar02


    Det här är de smycken som jag kommer att ha när vi gifter oss. Jag fick det av min blivande i julklapp och då frågade han oxå om jag skulle kunna tänka mig att ha på mig dessa på vår bröllopsdag. Tanken på att han gått runt i affärer och valt ut halsband och örhängen som han anser att jag skulle vara vacker i på vår bröllopsdag tycker jag är väldigt romantiskt så det är en självklarhet att jag ska använda dessa smycken då .
  • jonsar02

    Nu landade våra intyg om hindersprövning från skatteverket på hallmattan och vi får gifta oss

    Nu är alla formella saker klara och det är "bara" fluff kvar att fixa t.ex. allt som har med festen att göra. 

  • HubbaBubba

    Idag bokade vi bröllopsnätter(2st) på Berns här i sthlm Glad
    Blev inte Grand som vi tänkt först, vi har ju bott där några ggr och tänkte att vi ville ha ett speciellt "bröllopshotell" Tungan ute plus att det är några tusen billigare Glad

    Igår var vi på restaurang Jungfrusund och pratade catering. Det blir nog grekisk sallad med tzatsiki och bröd till förrätt samt oxfilé med smörslungad potatis, bearnaisesås och rödvinssås till varmrätt.
    Dricka köper vi antagligen själva.
    Tårta bakar jag nog själv, en liknade som på bilden nedan, vad tror ni om den(har bakat den på bilden) antingen i samma färg eller vit med röda rosor.



  • pamjofre

    Åhh vilken söt klänning. Hoppas den e lika fin i verkligheten som den är på bilden! Åhh vilken gulllig blivande man du har, fint av honom at leta efter passande smycken till dig. Pärlor är ju väldigt vackert och klassiskt!

    Tack för kommentaren om våra ringar :) 

  • pamjofre
    HubbaBubba- kul att ni har bokat bröllopsnatten! Maten låter jätte gott. Tårtornma ser helt ok ut :). Det blir väldigt vackert med äkta rosor!
  • CoG
    jonsar02 skrev 2013-05-29 10:29:11 följande:


    Det här är de smycken som jag kommer att ha när vi gifter oss. Jag fick det av min blivande i julklapp och då frågade han oxå om jag skulle kunna tänka mig att ha på mig dessa på vår bröllopsdag. Tanken på att han gått runt i affärer och valt ut halsband och örhängen som han anser att jag skulle vara vacker i på vår bröllopsdag tycker jag är väldigt romantiskt så det är en självklarhet att jag ska använda dessa smycken då .
    Vilken fin klänning
    och det blir ju toppen med dina julklappssmycken!
    Jag håller med om att hans tanke med julklappen gjorde dom än mer speciella!

    Vi har köpt champagneglas idag på RUSTA.
    Tänkte ha dom att skåla med då vi anlänt till bygdegården.
    Är det bra väder kanske man kan ta det utomhus.
    Det var bra pris.
    4 pack/ 12 kr
Svar på tråden Bröllop 27 juli 2013