• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293978 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293978

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    Äldre 27 Jul 07:57

    Igår hämtade jag min klänning som var inlämnad för att sys upp lite. Så underbart att ha på den första gången nu när den sitter perfekt! Glad Och nu är det bara 10 dagar kvar tills jag får ha på den hela dagen!

  • Äldre 27 Jul 11:12
    +1
    Ankan skrev 2016-07-27 07:57:35 följande:

    Igår hämtade jag min klänning som var inlämnad för att sys upp lite. Så underbart att ha på den första gången nu när den sitter perfekt! Och nu är det bara 10 dagar kvar tills jag får ha på den hela dagen!


    Jättefin
  • Äldre 27 Jul 18:22

    vi har precis haft vigselsamtal med vår präst, och allt känns så himla bra just nu! vi litar på henne och hon har lovat att påminna oss om att andas när vi står där framme :D
    det känns så skönt att en sak kan bockas av, för nu är det inte långt kvar...

  • Äldre 27 Jul 19:33
    sharkski skrev 2016-07-27 18:22:57 följande:

    vi har precis haft vigselsamtal med vår präst, och allt känns så himla bra just nu! vi litar på henne och hon har lovat att påminna oss om att andas när vi står där framme :D

    det känns så skönt att en sak kan bockas av, för nu är det inte långt kvar...


    Och andas innan ni går in.. Och spring inte in utan gå lugnt o försiktigt.... Många stressar fram till när de går in ... Och njuuuut hela dagen
  • Ankan
    Äldre 28 Jul 07:40
    Strassbruden2016 skrev 2016-07-27 19:33:23 följande:
    Och andas innan ni går in.. Och spring inte in utan gå lugnt o försiktigt.... Många stressar fram till när de går in ... Och njuuuut hela dagen
    Bra tipps! När en vän gifte sig hade de en rätt lång ingångslåt, men kyrkan var inte så stor så de var framme vid prästen rätt fort och sen stod alla och väntade på att låten skulle ta slut. Hellre gå långsamt och njuta så flyter det på bättre.
  • Äldre 29 Jul 13:59

    Nu har jag inte mycket kvar att ordna, endast klippa och klistra i hopa vigselhäftet och göra bordsplaceringen klar :)

    Känns så skönt.

    21 dagar kvar

  • Äldre 30 Jul 05:12

    Idag är det våran stora dag!

    Jobbat i festlokalen i tre dagar och blev färdiga 20.00 igår kväll, somnade runt 23.30 och vaknade 1 1/2 timme innan klockan imorse.

    Nu är klockan 05.10 och om 20 minuter åker jag in till stan för förberedelserna, sminkning och håruppsättning. Min blivande har en lite skönare morgon, hans bestmans kommer inte förrän 09.00 och vigseln börjar 13.00.

    Sjuuukt mycket nerver just nu! Vet inte var jag ska ta vägen riktigt, guuud vilket underbar dag!!

  • Äldre 30 Jul 10:47
    Tiiko skrev 2016-07-30 05:12:22 följande:

    Idag är det våran stora dag!

    Jobbat i festlokalen i tre dagar och blev färdiga 20.00 igår kväll, somnade runt 23.30 och vaknade 1 1/2 timme innan klockan imorse.

    Nu är klockan 05.10 och om 20 minuter åker jag in till stan för förberedelserna, sminkning och håruppsättning. Min blivande har en lite skönare morgon, hans bestmans kommer inte förrän 09.00 och vigseln börjar 13.00.

    Sjuuukt mycket nerver just nu! Vet inte var jag ska ta vägen riktigt, guuud vilket underbar dag!!


    Lycka till och njut av dagen :)
  • Äldre 30 Jul 11:41
    Tiiko skrev 2016-07-30 05:12:22 följande:

    Idag är det våran stora dag!

    Jobbat i festlokalen i tre dagar och blev färdiga 20.00 igår kväll, somnade runt 23.30 och vaknade 1 1/2 timme innan klockan imorse.

    Nu är klockan 05.10 och om 20 minuter åker jag in till stan för förberedelserna, sminkning och håruppsättning. Min blivande har en lite skönare morgon, hans bestmans kommer inte förrän 09.00 och vigseln börjar 13.00.

    Sjuuukt mycket nerver just nu! Vet inte var jag ska ta vägen riktigt, guuud vilket underbar dag!!


    Lycka till o njut av varje min . och glöm inte andas o äta
  • Äldre 1 Aug 10:43

    Sitter och filar på mitt tal till min blivande man.

    Hur många av er ska hålla tal till er blivande eller har gjort det?

    Vad skriver ni?  Hur mycket ska man säga? (Tycker det är jobbigt att prata inför måna människor)

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)