• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    292967 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    292967

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 30 Jun 20:07

    Hejsan :)

    Har inte läst igenom hela tråden än men kul med andra som också är mitt uppe i planeringen inför sina bröllop. Vi gifter oss den 30/7-2016 med retro/vintage tema.

    Vi har planerat sedan mitten på förra sommaren och sparat sedan januari i år :) vi kommer att ha 84 gäster och bjuda på skumpa, snittar, 3 rätters middag fri bar och såklart bröllopstårta.

    Vad har ni andra för teman på era bröllop och hur följer ni det? :)

  • Äldre 30 Jun 21:14
    Tiiko skrev 2016-06-30 20:07:25 följande:

    Hejsan :)

    Har inte läst igenom hela tråden än men kul med andra som också är mitt uppe i planeringen inför sina bröllop. Vi gifter oss den 30/7-2016 med retro/vintage tema.

    Vi har planerat sedan mitten på förra sommaren och sparat sedan januari i år :) vi kommer att ha 84 gäster och bjuda på skumpa, snittar, 3 rätters middag fri bar och såklart bröllopstårta.

    Vad har ni andra för teman på era bröllop och hur följer ni det? :)


    Vi hade tema vinterbröllop /strass/bling som tema. Gifte oss i jan. Vi följde det genom allt och det mesta hade en touch av bling /glitter ha ha
  • Äldre 30 Jun 21:30

    Strassbruden2016: haha, låter coolt! Tycker det var ganska svårt att följa genom allt, men tror vi kommer lyckas skapligt i alla fall, det är bara min blivandes kostym kvar, blev så himla glad häromdagen när mina svärisar kläckte ur sig att dom har en gammal klocka

    - duvet en sån där i guld med kedja man hade förr - i ett värdefack på banken. Känns liksom som pricken över i:et :)

  • Ankan
    Äldre 1 Jul 07:10
    Tiiko skrev 2016-06-30 20:07:25 följande:

    Hejsan :)

    Har inte läst igenom hela tråden än men kul med andra som också är mitt uppe i planeringen inför sina bröllop. Vi gifter oss den 30/7-2016 med retro/vintage tema.

    Vi har planerat sedan mitten på förra sommaren och sparat sedan januari i år :) vi kommer att ha 84 gäster och bjuda på skumpa, snittar, 3 rätters middag fri bar och såklart bröllopstårta.

    Vad har ni andra för teman på era bröllop och hur följer ni det? :)


    Vi har väl inte direkt något tema (modernt lantligt i så fall?) utan bara några färger (blått, grönt och orange), men försökert ändå hålla en röd tråd med färgerna och att anpassa oss till omgivningarna (festlokalen ligger direkt vid sjön). Min mamma är rätt bra på design och inredning så hon har massa underbara idéer. Vi kommer till exempel har gamla avnötta brädor på borden där det står flera loppis-vaser i olika former och storlekar på, fyllda med ängsblommor, hon kommer att gjuta levande ljus själv och från taket kommer vi att hänga stora lövkransar (eller gräskronor som vi hittade på nätet nyss och gillade båda två, hihi). Som inramning till vigseln (som är utomhus) kommer vi nog inte ha en portal som jag tänkte först utan två stora vita heliumballonger med en lövgirlang som ringlar ner. Känns som att dekorationsbiten är den största biten som är kvar i planeringen nu (eller framför allt i genomföringen), där kan jag blir lite nervös att få allt att klaffa. Bara 5 veckor kvar nu!
  • Äldre 1 Jul 11:33

    Jag håller med om att dekorationerna är den största biten. Vi har så många bilder i huvudena om hur vi vill att de ska se ut, det kräver dessutom att man flyttar på lite grejer mella snittarna och bröllopstårtan (ca. 5 timmar mellan så de borde gå). Något jag hoppas att serveringspersonalen vill hjälpa till med :)

    Ni som har fri bar - men inte en "riktig" bar, hur lägger ni upp det på ett fint sätt? :)

  • Äldre 1 Jul 13:57
    Tiiko skrev 2016-06-30 21:30:27 följande:

    Strassbruden2016: haha, låter coolt! Tycker det var ganska svårt att följa genom allt, men tror vi kommer lyckas skapligt i alla fall, det är bara min blivandes kostym kvar, blev så himla glad häromdagen när mina svärisar kläckte ur sig att dom har en gammal klocka

    - duvet en sån där i guld med kedja man hade förr - i ett värdefack på banken. Känns liksom som pricken över i:et :)


    Wow vad roligt att de nämnde de har en sån. Kan tänka mig att det blir pricken över i et.
  • Ankan
    Äldre 1 Jul 14:06
    Tiiko skrev 2016-07-01 11:33:52 följande:

    Jag håller med om att dekorationerna är den största biten. Vi har så många bilder i huvudena om hur vi vill att de ska se ut, det kräver dessutom att man flyttar på lite grejer mella snittarna och bröllopstårtan (ca. 5 timmar mellan så de borde gå). Något jag hoppas att serveringspersonalen vill hjälpa till med :)

    Ni som har fri bar - men inte en "riktig" bar, hur lägger ni upp det på ett fint sätt? :)


    Vi har en stor sal med ett skapligt stort rum direkt bredvid. Vi tänkte bygga upp matbufféet i grannrummet och på kortsidan av salen bygger vi upp en dryckesbuffé. Där ställer vi både alkoholiska och icke-alkoholiska drycker (i flaskor och i stora dryckesbehållare med tappkran) där folk kan fylla på sitt glas eller ta med en flaska till bordet. Dottern till en kompis kommer att ta hand om dryckesstationen för att se till att det alltid finns tillräckligt, för att hjälpa till osv. Vi hoppas det fungerar. I början kommer vi nog att ställa vatten och någon vinflaska på varje bord.
  • Äldre 1 Jul 23:53
    Tiiko skrev 2016-07-01 11:33:52 följande:

    Jag håller med om att dekorationerna är den största biten. Vi har så många bilder i huvudena om hur vi vill att de ska se ut, det kräver dessutom att man flyttar på lite grejer mella snittarna och bröllopstårtan (ca. 5 timmar mellan så de borde gå). Något jag hoppas att serveringspersonalen vill hjälpa till med :)

    Ni som har fri bar - men inte en "riktig" bar, hur lägger ni upp det på ett fint sätt? :)


    Vi hade att serveringspersonalen serverade vid borden under middagen, sen hade vi en bar i ena hörnet med vin/öl/cider och även överbliven whiskey o bailys.. Tyvärr så missade toastmaster o serveringspersonalen att informera/ta fram vårt bag in box vin och lite annat och säga att det bara var att förse sig, så det var inte så många som upptäckte det tyvärr
  • Äldre 2 Jul 00:04

    Vi kommer att ha personal som serverar det man vill dricka till middagen, vitt, rött, öl eller cider. Sen har vi ett mindre rum brevid festlokalen med skjutdörrar som kommer vara stängda fram till bröllopstårtan. Därinne tänker vi duka upp med tårta, bakelser och kak buffé efter middagen. I samma rum är de tänkt att vi ska ha den fria "baren" sen, vi kommer inte ha någon som har hand om det utan folk får ta de dom vill ha. Men känns så tråkigt att bara ställa upp flaskor och burkar på ett bord. måste klura på det :)

    Är ju serveringspersonalen som kommer att duka undan tårta och grejer under bröllopsvalsen och då ta fram all alkohol, vet inte hur mycket krav man kan ställa på dom liksom...

  • Äldre 2 Jul 00:20
    Tiiko skrev 2016-07-02 00:04:45 följande:

    Vi kommer att ha personal som serverar det man vill dricka till middagen, vitt, rött, öl eller cider. Sen har vi ett mindre rum brevid festlokalen med skjutdörrar som kommer vara stängda fram till bröllopstårtan. Därinne tänker vi duka upp med tårta, bakelser och kak buffé efter middagen. I samma rum är de tänkt att vi ska ha den fria "baren" sen, vi kommer inte ha någon som har hand om det utan folk får ta de dom vill ha. Men känns så tråkigt att bara ställa upp flaskor och burkar på ett bord. måste klura på det :)

    Är ju serveringspersonalen som kommer att duka undan tårta och grejer under bröllopsvalsen och då ta fram all alkohol, vet inte hur mycket krav man kan ställa på dom liksom...


    Man kan nog ha vilka krav man vill, men det blir ju antagligen att de kommer behöva stanna kvar om de ska vara i baren också, och inte säkert de kan blanda drinkar....Och ska de stanna kvar så blir det ju mer timmar de ska ha betalt för, och är det senare så brukar timlönen vara dyrare...


Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)