• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    might2be skrev 2016-02-20 21:12:41 följande:

    Jag har hittat en klänning som jag verkligen vill ha nu. Tyvärr kostar den 11 000 och måste importeras från USA. Alltså utan att prova.... Inget bekymmer om den hade haft snörning, men det har den så klart inte :( Denna är det i alla fall VW351178, om någon ids googla :)

    Den ligger lite högt för budget dock och gör sig kanske inte så bra på ett i övrigt enkelt bröllop, samtidigt är ju modellen i sig inte så avancerad utan ganska simpel.

    Idag skickade vi ut våra inbjudningar. Pirrigt! Vi är ute tidigt då vi kör utan save the data och vill vara i tid för att folk ska kunna söka semester osv.


    En väldigt vacker klänning. Skulle nog också vara rädd att beställa en sån dyr klänning utan att veta om den passar. När ska ni gifta er? Du har ju säkert tid kvar att fundera och titta på annat håll. Lycka till!

    Jag satt hela kvällen igår och mailade fram och tillbaka med en bekant som designar våra inbjudningar. Det blir så bra! Blir nog klart idag och sen kan ja beställa :)
  • Anonym (Nyårstjej)

    Här kommer en uppdatering från en "check-list-tokig" planeringstjej.. 10 månader + 1 vecka kvar, och hittills har vi gjort nedan:


    Kyrka bokad
    Save the date-kortet är klart + att vi har tagit fram grafisk profil för övriga trycksaker, börjat skissa på inbjudan etc.
    Beslutat vilka blommor vi kör på till dekorationer, brudbukett, etc.. (vill ta upp samma som i inbjudningskorten)
    Reserverat & fått offert från festlokal nr 2 =1095 kr per kuvert. Vi har två alternativ på festlokal/arrangör. Nr 2 är smidigast.. Nr 1 känns mer unikt och kanske mer rätt för oss...
    Tärnor och bestman är informerade
    Vi har börjat skissa på brodsplaceringen som känns SÅ rätt so far
    Vi har tänkt ut värdpar (dock ej tillfrågade ännu)
    Budget är typ klar
    Planering för delegering dagarna inför och under bröllopsdagen (vem tänder eldar, filmar under vigsel, passar barn under fotografering, ansvarig för tårtleverans etc. etc.)
    Bröllopsnatten på hotell är reserverad (avbokas ev. beroende på barnvaktsupplägg dock)
    Bröllopsresa bokad - vi åker dagen efter bröllopet.. Helt underbart!

    Thats it! Men mycket känns förtidigt att göra nu.. Det blir en intensiv sommar med massor av to-do:s  6-5 mån innan bröllopet :)  
  • sharkski

    *pratade med floristen igår, dom är så sjukt trevliga att jag vill beställa mina blommor redan nu :) så allt sånt är klart tills två veckor innan då jag måste beställa exakt antal blommor osv (ska binda själv)

    *ÄNTLIGEN hittat ett halsband som passar till klänningen! letat jättelänge eftersom jag inte vill ha halsbandet jag har dygnet-runt annars... lite festligare alltså, även om jag älskar halsbandet jag har i vanliga fall

    *troligtvis fått ihop två brudnäbbar, samt en "info-person" som vi döpt uppgiften till. inte toastmaster, men lite liknande. dela ut program i kyrkan, hjälpa folk att hitta till festlokalen om dom är osäkra ("följ den bilen!" typ) och lite sånt

    *fått papper från fotografen, frågor om hur vi har tänkt oss, om det finns nåt tema, bilder vi "måste" ha, vilken stil vi har tänkt oss osv. ska träffa henne om ca 2 veckor :)

  • Ankan

    Ser ut om det är dags för ett nytt statusmeddelande när jag ser era inlägg :)
    - Våra ibjudningar blev klara igår käll och blev superfina! Så de ska jag beställa ikväll eller imorgon så kan vi skicka ut dem efter helgen.
    - I början av nästa vecka vet vi nog, vilken caterer vi ska välja, vi hoppas på en gammal kollega till mig, men har en bra backup i fall han inte kan. Börjar få lite panik om den delen, det är ju bara 5,5 månader kvar, men det löser sig nog...
    - har varit till guldsmeden i veckan och pratat om ringarna, egentligen vet vi nu vad vi vill och behöver bara beställa ringarna. Min kille vill ha en enkel slät ring och jag en slät ring med ett inlägg som de kan fixa ganska enkelt. Blir superfint!
    - min outfit är komplett, nu måste jag hitta frisör och smink. Vet redan var jag kan boka det, så det är bara kommer över tanken att det är helt orimligt dyrt (men har jämfört med andra och det är samma sak överallt).
    - musikbiten har vi inte löst än. DJ? Band? Vad har ni valt?
    - Snart åker jag med min mamma till Ikea och köper massa tyg för att sy borddukar och servetter (nej, jag fick inte köpa pappersservetter i tygliknande kvalité för henne...)
    - vigselförrättaren har fått lite information om hur vi vill ha det och vi tar ett till möte längre fram för att spika detaljerna

    ungefär här är vi idag. mycket jobb gjort och mycket jobb kvar :)

  • Allrakäraste

    Sådär då är bröllopsdagen över och vi är gifta! Avundas er som har denna underbara dag framför er! Det var så mycket kärlek i luften under hela dagen att vi fått en dos som garanterat räcker året ut Hjärta

    Några tips inför den stora dagen:
    - Om ni har möjlighet kan jag verkligen rekommendera er att checka in på hotellet natten innan. Det var helt underbart att vakna upp i en fin svit och få äta en ordenlig hotellfrukost. Dessutom skönt att ha tillgång till rummet under dagen och kunna pusta ut mellan frisör, fotograf m.m.

    - Planera in tid för lunch och ät ordentligt. Vi hade även med oss varsin frukt och en flaska loka som vi mumsade på inne i brudkammaren. Och gå på toaletten! Blir kissnödig under vigseln så vet du i alla fall då att det bara är psykisk kissnödighet Flört

    - Var med och duka dagen innan. Jag ångrar att vi inte tog den möjligheten utan bara lämnade över allting till restaurangen med instruktioner. Gästboken låg ganska undangömd och de hade glömt att lägga ut kartorna över bordsplaceringen. Det är småsaker men vi hade kunnat offra 20 minuter av vår tid på att fixa det.

    - Be någon att fota eller filma under vigseln. Många av våra vänner fotade, någon filmade och som tur är har vi fått tillgång till materialet. Så roligt att ha dagarna efter och kunna visa upp för de som inte var närvarande (kollegor, släktingar eller vänner som inte kunde komma)

    - Spara inte sådant som att skriva ut vigselprogram och festhäfte till två dagar innan. Se till att fixa det som kan fixas veckan innan. Ni kommer ändå att ha andra småsaker att ordna med i sista minuten.

    - Sist men inte minst, ta ledigt en eller två dagar och gör någonting annat! Vi stack iväg på måndagen och åkte skoter, så skönt att slappna av, ladda batterierna och bara njuta av att vara nygifta Glad

    Stort lycka till, ni som har er bröllopsdag framför er, hoppas att den blir lika lyckad som vår Hjärta

  • Ankan
    Allrakäraste skrev 2016-02-24 09:58:27 följande:

    Sådär då är bröllopsdagen över och vi är gifta! Avundas er som har denna underbara dag framför er! Det var så mycket kärlek i luften under hela dagen att vi fått en dos som garanterat räcker året ut Hjärta


    Vad härligt! Stort grattis! Låter som om ni hade en underbar dag! Och tack för tippsen Glad
    Har du lust att berätta lite mer om ert upplägg och vad du tyckte var roligast? Kanske även visa lite bilder?
  • JonnaAndre

    Klänningen är funnen och jag ska beställa den i veckan.

    Var ute i lördags och tittade i två butiker, hittade den i den första. När jag fick den på mig så kunde jag inte sluta le.

    I´m in love :)

  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-03-01 08:03:13 följande:

    Klänningen är funnen och jag ska beställa den i veckan.

    Var ute i lördags och tittade i två butiker, hittade den i den första. När jag fick den på mig så kunde jag inte sluta le.

    I´m in love :)


    Grattis, vad kul! Vad blev det för något? Glad
  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-03-01 09:17:49 följande:
    Grattis, vad kul! Vad blev det för något? Glad
    En Avenio Diagonal Oran    + bolero (som även syns på bilden)



    Ska åka och beställa den nu  :)
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)