• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    Strassbruden2016 skrev 2016-02-12 20:06:16 följande:

    Två veckor efter bröllopet så har man mer landat i allt.

    Jag var ju förberedd på att det skulle bli lite små missöde, och tycke ändå att jag hade planerat o bra koll på det mesta men ändå,,, här kommer lite små tips från mig till er som har er dag framför er.


    Bra tips! Tack så mycket Glad Började tänka på en gång var jag skulle kunna gå på toalett innan vigseln... där får jag klura ut något Flört
  • Anonym (Nyårstjej)

    Ok, nu vill jag ha er input Tyst Min blivande make har kommit med en idé kring borsplacering. Bakgrund: Vi kommer ha ett honörsbord med 6 pers + ett långbord med 6 pers och resten av gästerna kommer sitta i 4:or. Detta på grund av att vi kommer ha festen på en båt.. Mao. kan vi inte göra ett U eller "gaffel", båten är för smal.

    Hur som helst min sambos idé är att alla gäster ska byta placering efter middagen/innan efterrätten. Han tänker att alla kommer må gott av bensträckare och även få passa på att mingla med fler gäster innan alla samtalsämnen med första bordgrannarna är slut... Sjävklart skulle vi göra två genomtänkta bordsplaceringar, och skriva tydliga (och snygga) "instruktioner" för bordsplaceringarna och skiftet i det personliga festhäftet...  Vad tror ni om idén - hiss eller diss?

  • Ankan
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-02-17 19:55:01 följande:

    Ok, nu vill jag ha er input Tyst Min blivande make har kommit med en idé kring borsplacering. Bakgrund: Vi kommer ha ett honörsbord med 6 pers + ett långbord med 6 pers och resten av gästerna kommer sitta i 4:or. Detta på grund av att vi kommer ha festen på en båt.. Mao. kan vi inte göra ett U eller "gaffel", båten är för smal.

    Hur som helst min sambos idé är att alla gäster ska byta placering efter middagen/innan efterrätten. Han tänker att alla kommer må gott av bensträckare och även få passa på att mingla med fler gäster innan alla samtalsämnen med första bordgrannarna är slut... Sjävklart skulle vi göra två genomtänkta bordsplaceringar, och skriva tydliga (och snygga) "instruktioner" för bordsplaceringarna och skiftet i det personliga festhäftet...  Vad tror ni om idén - hiss eller diss?


    Så länge ni har tänkt genom båda bordsplaceringarna, varför inte? Efter min erfarenhet brukar folk ändå blanda sig lite mer runt efterrätten och sätter sig på andra platser för att prata med någon annan de känner. Vill ni göra så, kör på! Glad
  • might2be

    Jag tycker att bordsplaceringsiden låter toppen! Verkligen smart.

    Hur tänker ni andra kring brudklänningen? Jag har världens ågren, prinsessa, vintage eller boho-spets? Graahm. ..


    Bride to be July 2016
  • Ankan
    might2be skrev 2016-02-18 13:29:16 följande:

    Jag tycker att bordsplaceringsiden låter toppen! Verkligen smart.

    Hur tänker ni andra kring brudklänningen? Jag har världens ågren, prinsessa, vintage eller boho-spets? Graahm. ..


    Jag kollade ganska mycket på nätet efter klänningar (pinterest och Co) och drömde om en klänning med lätta, böljande tyger i kjolen och spets (helst inte blommor utan lövaktiva mönster) och en illusion urringing. Helst inte för stor kjol och inget släp. Föll mycket för BHLDN klänningar, som tyvärr inte finns i Sverige och jag vågade inte beställa från USA. Kände att jag inte ville köpa en kinaklänning av olika anledningar så jag började med att gå till några brudbutiker i Stockholm. Där fanns det mest svindyra klänningar med jättestora kjolar och långt släp och inte en enda klänning som stämde in i min drömbild. Hittade en fin klänning på Sofia Moore som jag nästan var säker på att jag skulle beställa, hade redan beställt tygprover som jag tyckte såg bra ut.
    Men innan jag tog beslutet om det gick jag "en sista gång" på jakt i en brudbutik här i Dalarna och min mamma uppmuntrade mig att testa olika klänningar, även såna som inte stod direkt på min lista. Och tadaaa, hittade två vackra klänningar som var helt annorlunda men som passade min stil jättebra så det var bara att bestämma sig mellan dem.
    Så min tipps är att prova olika typer av klänningar och inte bara såna man har googlat i all oändlighet. Hur fina de än ser ut på bild, ibland blir det ett helt annat intryck när de sitter på den egna kroppen. Bestäm dig inte i förväg för en stil utan var öppen för andra saker också. Och ta med en person som känner dig och din stil väl, det är en stor hjälp Glad
  • might2be
    Ankan skrev 2016-02-18 13:44:53 följande:

    Jag kollade ganska mycket....


    Tack för svar! Befinner mig ungefär där du beskriver, jag har en bild och hittar inte det jag vill ha. Allt ser så billigt ut, ungefär som de där klänningarna man kan köpa till barn på marknader... Jaja, jag ska våga mig iväg och titta riktigt igen. Men det känns inte så lovande. Att jag dessutom är plussize gör ju inte det hela lättare. De flesta klänningar finns ju i min storlek, men definitivt inte att prova.. suck.
    Bride to be July 2016
  • Ankan
    might2be skrev 2016-02-18 15:25:31 följande:
    Tack för svar! Befinner mig ungefär där du beskriver, jag har en bild och hittar inte det jag vill ha. Allt ser så billigt ut, ungefär som de där klänningarna man kan köpa till barn på marknader... Jaja, jag ska våga mig iväg och titta riktigt igen. Men det känns inte så lovande. Att jag dessutom är plussize gör ju inte det hela lättare. De flesta klänningar finns ju i min storlek, men definitivt inte att prova.. suck.
    Hur ser din drömklänning ut?
    Finns det inga brudbutiker som har större storlekar på lager? Håller tummarna att du kan prova några fina klänningar snart!
  • Emelie88

    Jag googlade mycket för att hitta något jag gillade för att ha något att utgå ifrån. Att klänningen skulle va i spets var givet, har alltid gillat det. Jag ville inte ha en fluffig klänning och ingen a-linje, det skulle absolut inte va släp eftersom vi gifter oss utomhus. Tji fick jag när jag klev in i butiken och prövade den första klänningen, den var både a-linjeformad och med släp men jag föll pladask för den och den såg väldigt mycket ut som min inspirationsbild. Jag älskar den och längtar som en tok tills jag ska få pröva den igen :D

  • Ankan
    Emelie88 skrev 2016-02-18 15:44:16 följande:

    Jag googlade mycket för att hitta något jag gillade för att ha något att utgå ifrån. Att klänningen skulle va i spets var givet, har alltid gillat det. Jag ville inte ha en fluffig klänning och ingen a-linje, det skulle absolut inte va släp eftersom vi gifter oss utomhus. Tji fick jag när jag klev in i butiken och prövade den första klänningen, den var både a-linjeformad och med släp men jag föll pladask för den och den såg väldigt mycket ut som min inspirationsbild. Jag älskar den och längtar som en tok tills jag ska få pröva den igen :D


    Hur gör du med släpet utomhus? Vi ska också ha utomhusvigsel och fundera hur mycket jag ska lägga upp klänningen för att kunna gå i gräset och inte förstöra hela klänningen med gräsfläckar Flört
    Jag har köpt skor med kilklack just för att kunna gå på gräset och är supernöjd med dem, de är supersnygga och superbekväma. hoppas det funkar på gräset som jag tänkt mig...
  • might2be
    Ankan skrev 2016-02-18 15:36:22 följande:

    Hur ser din drömklänning ut?

    Finns det inga brudbutiker som har större storlekar på lager? Håller tummarna att du kan prova några fina klänningar snart!


    Jo, absolut. Men det brukar finnas 1-3 st.. Jag har googlat tills internet tog slut och hittat sååå mycket fint att jag nu är tillbaka på ruta 1 (från att förra veckan vara säker på vilken jag ville ha). Men nu är jag rådvill igen. Vårt bröllop är ganska "enkelt' med buffé och blommor och diy. Men jag är ganska tjejer och vet inte om jag vill vara enkel för den skull, så nu är frågan bohobrud och spets eller flärd och wakaboom? Keep it simple or go all in?
    Bride to be July 2016
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)