• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • LMLostrom

    från början ville vi ha ett vinterbröllop. men tyvärr renoveras kyrkan som vi vill gifta oss i och vi ville inte skjuta på det ett år så då valde vi på våren:) 

    Vi har hunnit boka kyrka, festlokal (en restaurang), musikunderhållning, bokat fotograf, beställt klänning, beställt smoking och mest bara kommit överens om hur vi vill att vårt bröllop ska vara. sen har vi även skickat ut save the date kort. 

    vi har kommit fram till att bröllopsfesten är de viktigaste för oss:) vi vill att alla våra gäster ska lämna vårt bröllop och tycka att de är det bästa bröllop dom varit på!:) 

  • sharkski

    produktiv dag idag!
    vi har fixat vaser till borden (ikea är BÄST!) och även engångs-serveringsfat till kakbuffén :)
    och sen sugrör och en gästbok (hjärtformad dessutom!)
    ALLT matchar färgtemat dessutom!
    ljus och ljusfat och dekorationsstenar är fixat sen tidigare :)
    så i princip är alla dekorationer klara nu :)

    utöver det, pratat med floristen här i stan, och det är inga problem att beställa blommor via dom och binda själv :D
    så allt faller på plats mer och mer :)

  • BiancaLove
    zoet skrev 2016-02-08 15:04:08 följande:

    Nu har jag precis på lunchen varit på Royal och lagt handpenning på min brudklänning :D Det blev heldagar av klänningsprovande både lördag och söndag tillsammans med min tärna i helgen som var och nu är jag helt säker på att jag vill ha exakt denna klänning så det känns fantastiskt :D

    Om vi vill ha tips om olika butiker runtom i Stockholm så har jag skrivit vad jag tyckte om de olika vi var på här.


    Läste dina recensioner och jag ger samma bedömning som du! Blev så himla besviken på "brud och fest"! De besvärade sig inte ens med att lägga ut släpet ordentlig! Frågade till och med om jag verkligen skulle prova en av de klänningar jag valt då den var ganska dyr!

    Nä jag hittade min drömklänning på Bridaloutlet <3
  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-02-02 13:28:14 följande:
    Jag köpte klänning, spetstopp och en lång slöja och betalade sammanlagt strax under 5000:-. Och då känns kvalitén riktigt bra, så inga billiga, skräpia tyger etc. Glad
    Låter underbart :)
  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-02-12 10:11:41 följande:
    Låter underbart :)
    Ja, hade redan gett upp hoppet på att hålla budgeten Tungan ute Nu håller jag på med skor, har beställt tre par som jag ska välja emellan. Är det klart kan jag få klänningen uppsydd, så är den delen klar Glad
  • Strassbruden2016

    Två veckor efter bröllopet så har man mer landat i allt.

    Jag var ju förberedd på att det skulle bli lite små missöde, och tycke ändå att jag hade planerat o bra koll på det mesta men ändå,,, här kommer lite små tips från mig till er som har er dag framför er.

    För det första, ge ut uppgifter till folk, så ni bara kan fokusera på dagen, ni ska inte stå o behöva få samtal om vart tårtan o dylikt ska lev, har ni catering med personal, skriv en klar o tydlig lapp till personalen om vad som gäller, vi skrev en lapp typ 1 glas vitt vin till förrätt , 2 röda glas till huvudrätt osv.
    Då slipper personalen springa till toastmaster el till er o fråga

    He en extra påse med er under hela dagen den kan bland annat innehålla

    extra strumpbyxor, stay ups + plåster, hårspray (glömde detta så tärnan fick åka in om sitt rum o hämta), annat för att piffa upp frisyren, litet smink kit, jag la ner fel färg på läppstiftet o glömde läppglansen , hon som sminka mig glömde dessutom mina läppar, så jag insåg att jag ej hade ngt på de ef halva fotograferingen, tärnan fick panikhandla läppglans på h&m

    GLÖM EJ Vatten och att dricka mkt vatten. + äta ngn lätt lunch

    En mindre parfymflaska, var guld värt att kunna stänka på sig lite mellan varven.

    Paraply, oavsett hur vädret ska bli så är det bra att ha

    Vi hade ett litet krypin i kyrkan som var tänkt att vi skulle ta det lugnt o äta i lugn o ro, men helt plötsligt invaderades detta rum av massor av gäster som också skulle äta lunch (makens bror o flickvän och pappa + toastmasterns flickvän + ngr kompisar) Trodde aldrig detta skulle hända, men de lyckades hitta detta rum, och invadera det när vi var där Slutade med att jag typ börja gråta över att "alla" såg mig innan vigselakten och maken fick försöka bringa ordning. Mitt råd säg ifrån till personal att ni ej vill bli störda i ert lilla krypin.

    Gå på toaletten i god tid innan vigseln, så ni inte behöver springa runt och visa er för gästerna, vissa gäster kom typ jättetidigt

    Vi valde att ha en fotograf och en som filmade oss från mina förberedelser+ första mötet plus hela vigselakten, sen var fotografen med oss till vi dansa första dansen, Det är verkligen ngt jag rekommenderar. Värt varje krona.

    Kommer säkert på mer snart....

  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-02-12 10:31:07 följande:
    Ja, hade redan gett upp hoppet på att hålla budgeten Tungan ute Nu håller jag på med skor, har beställt tre par som jag ska välja emellan. Är det klart kan jag få klänningen uppsydd, så är den delen klar Glad
    Gud så skönt att ha nästan allt sånt klart.
    Vart hittade du skorna? På nätet?
  • BiancaLove
    Strassbruden2016 skrev 2016-02-12 20:06:16 följande:

    Två veckor efter bröllopet så har man mer landat i allt.

    Jag var ju förberedd på att det skulle bli lite små missöde, och tycke ändå att jag hade planerat o bra koll på det mesta men ändå,,, här kommer lite små tips från mig till er som har er dag framför er.

    För det första, ge ut uppgifter till folk, så ni bara kan fokusera på dagen, ni ska inte stå o behöva få samtal om vart tårtan o dylikt ska lev, har ni catering med personal, skriv en klar o tydlig lapp till personalen om vad som gäller, vi skrev en lapp typ 1 glas vitt vin till förrätt , 2 röda glas till huvudrätt osv.

    Då slipper personalen springa till toastmaster el till er o fråga

    He en extra påse med er under hela dagen den kan bland annat innehålla

    extra strumpbyxor, stay ups + plåster, hårspray (glömde detta så tärnan fick åka in om sitt rum o hämta), annat för att piffa upp frisyren, litet smink kit, jag la ner fel färg på läppstiftet o glömde läppglansen , hon som sminka mig glömde dessutom mina läppar, så jag insåg att jag ej hade ngt på de ef halva fotograferingen, tärnan fick panikhandla läppglans på h&m

    GLÖM EJ Vatten och att dricka mkt vatten. + äta ngn lätt lunch

    En mindre parfymflaska, var guld värt att kunna stänka på sig lite mellan varven.

    Paraply, oavsett hur vädret ska bli så är det bra att ha

    Vi hade ett litet krypin i kyrkan som var tänkt att vi skulle ta det lugnt o äta i lugn o ro, men helt plötsligt invaderades detta rum av massor av gäster som också skulle äta lunch (makens bror o flickvän och pappa + toastmasterns flickvän + ngr kompisar) Trodde aldrig detta skulle hända, men de lyckades hitta detta rum, och invadera det när vi var där Slutade med att jag typ börja gråta över att "alla" såg mig innan vigselakten och maken fick försöka bringa ordning. Mitt råd säg ifrån till personal att ni ej vill bli störda i ert lilla krypin.

    Gå på toaletten i god tid innan vigseln, så ni inte behöver springa runt och visa er för gästerna, vissa gäster kom typ jättetidigt

    Vi valde att ha en fotograf och en som filmade oss från mina förberedelser+ första mötet plus hela vigselakten, sen var fotografen med oss till vi dansa första dansen, Det är verkligen ngt jag rekommenderar. Värt varje krona.

    Kommer säkert på mer snart....


    Åh kanonbra tips! Speciellt det där med lunchen! Min familj är expert på att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle!
  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-02-13 08:11:08 följande:
    Gud så skönt att ha nästan allt sånt klart.
    Vart hittade du skorna? På nätet?
    Jag köpte dem på nätet, de mesta faktiskt på amazon.de, de levererar mycket till Sverige också och det går enkelt att skicka tillbaka. Bara ett par beställde jag (tyvärr) från en webshop i USA och där visade sig sen att det var svindyrt att skicka tillbaka (den informationen gick inte att hitta i förväg), så de försöker jag sälja nu.
    Var hos min mamma igår och provade klänningen som hänger där tillsammans med skorna, så nu är det bestämt och klart :)
    Hur går det för dig på klänningsjakten?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)