• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Ankan
    blivandefruaugusti2016 skrev 2016-01-28 09:43:26 följande:

    Men se där! vilken bra dag ni valt! Skrattande
    Vi har hunnit med en bit på vägen åtminstone.
    Ja men precis, man vill få så mycket som möjligt avklarat så kanske det blir lite lugnare sen?

    Det bästa är väl och testa iden med hyllan nu så hinner ni ändra om det inte är som ni tänkt er. Dock tror jag det kommer bli riktigt mysigt med ljusslingor och så som du beskrev Glad

    Tack och lycka till ni med!


    Precis så tänker vi också, man vill iaf ha de stora sakerna klara snart så det inte blir stress och nervositet längre fram.
    tror också det kan blir riktigt mysigt med cupcakehyllan, ska testa lite olika upplägg, men det blir nog bra Glad
  • BiancaLove

    Lyckades fynda min dotters näbbklänning för endast 70:-! Min tärnas döttrar (mina gudbarn) ska oxå vara näbbar så köpte likadana till dem oxå! Totalt 210:-! Bara sonen kvar sen då

  • Tenshi
    Nightrod skrev 2016-01-27 08:31:25 följande:
    Damen min köpte två underkjolar för att se vilken som var bäst, hon valde jätten och var därför tvungen att förlänga klänningen istället

    Hon köpte dem på jjhouse.

    Ja det är ju en bra idé att skaffa 2 om man är osäker :) 
    har kollat på jenjenhouse, men känns inte riktigt som att de har just den storleken jag är ute efter. Vill ha en som verkligen får kjolen att lyftas, men jag får kolla vidare helt enkelt :)


    har tittat på Lightinthebox, och de har några stycken som är i min smak, men jag är så rädd för att beställa därifrån eftersom att jag har hört så många skräckhistorier från folk som beställt via den hemsidan.

  • sharkski

    vi ska inte ha tårta heller, utan det blir kak-buffé med VÅRA favoriter. några mjuka kakor, några småkakor... ganska enkelt, och alla kan nog hitta nåt dom gillar :)
    kör på cupcakes är min åsikt :D

  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-01-26 14:06:47 följande:
    grattis till köpet! 2500 låter ju kanonbra! Vill du visa oss en bild på klänningen? Jag gillar enkla eleganta klänningar, men är också rätt enkel i skärningen, men så vacker i mina ögon.
    Är dt här klänningen du vill gifta dig i eller är det tänkt som en backup?
    Du missförstod mig nog. Jag har endast provat den. Köpte den aldrig då denna klänningen inte var vad jag hade tänkt mig. Men den får bli min back-up om jag inte hittar någon.
  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-01-28 14:08:02 följande:
    Du missförstod mig nog. Jag har endast provat den. Köpte den aldrig då denna klänningen inte var vad jag hade tänkt mig. Men den får bli min back-up om jag inte hittar någon.
    Ah ok, jag förstod det som om du köpte den men att du inte riktigt var säker på att det var rätt klänning ändå. Men det är nog bra att ha en backup, då kan du fortsätta leta efter drömklänning lite mer avslappnad nu Glad
  • might2be

    Yeeeez. Vad ni har skrivit! Jag har varit i riktiga världen och bokat lokal, präst och fotograf de senaste två veckorna. Och haft halsfluss... Så nu är det mesta gjort. Vi måste bara få tummarna ur och posta inbjudningarna. Sen är det nog nerförsbacke till maj ungefär. Vi gifter oss i mitten av juli. Jag borde ägna tiden åt att äta grönsaker och gå på gym, haha. Men det är inte alls lika roligt som att äta tårta och surfa på pynt...


    Bride to be July 2016
  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-01-28 14:22:07 följande:
    Ah ok, jag förstod det som om du köpte den men att du inte riktigt var säker på att det var rätt klänning ändå. Men det är nog bra att ha en backup, då kan du fortsätta leta efter drömklänning lite mer avslappnad nu Glad
    Har bokat tid i en brudklänningsaffär den 27 feb med 2 kompisar och min mamma. Längtar så :) De öppnar en flaska champagne när man kommer, känns som på film :)
  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-01-29 08:17:36 följande:
    Har bokat tid i en brudklänningsaffär den 27 feb med 2 kompisar och min mamma. Längtar så :) De öppnar en flaska champagne när man kommer, känns som på film :)
    Det låter ju riktigt mysigt! Man vill ju ha lite extra stämning när man köper brudklänning, så det blir säkert perfekt Glad
    Vilken slags klänning ska du leta efter där? Jag gick med en rätt speciell bild i huvudet till brudaffärerna men till slut blev det en annorlunda klänning ändå. Men är supernöjd eftersom den passar min stil riktigt bra, medans bilden i huvudet var väldigt mycket styrt av dagens trenderna.
  • JonnaAndre
    Ankan skrev 2016-01-29 08:23:44 följande:
    Det låter ju riktigt mysigt! Man vill ju ha lite extra stämning när man köper brudklänning, så det blir säkert perfekt Glad
    Vilken slags klänning ska du leta efter där? Jag gick med en rätt speciell bild i huvudet till brudaffärerna men till slut blev det en annorlunda klänning ändå. Men är supernöjd eftersom den passar min stil riktigt bra, medans bilden i huvudet var väldigt mycket styrt av dagens trenderna.
    Det ska bli mysigt.
    Jag har också en bild, spets upptill och sen något fint fall eller lite vidare kjol, typ, svårt och förklara. Men vet inte om det passar min kroppsform så bra.
    Har du bild?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)