• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Tenshi

    Införskaffade mina skor som jag skall ha till bröllopet idag! Glad
    Är dock lite orolig att klacken inte skall vara tillräckligt hög då den ligger på 7 cm, och klänningen är lång. om jag står på en pall som är 17 cm hög så når den precis till golvet, men det är då utan underkjol.

    Vad för typ utav underkjol skulle hjälpa att ge klänningen ett rejält lyft? Obestämd
    Hur har ni andra gjort? Vart rekommenderar ni att köpa underkjol?

    Önskar både Tingeling89 och Strassbruden2016 ett stort lycka till på lördag! ^_^

  • Ankan
    Tenshi skrev 2016-01-25 22:42:11 följande:

    Införskaffade mina skor som jag skall ha till bröllopet idag! Glad
    Är dock lite orolig att klacken inte skall vara tillräckligt hög då den ligger på 7 cm, och klänningen är lång. om jag står på en pall som är 17 cm hög så når den precis till golvet, men det är då utan underkjol.

    Vad för typ utav underkjol skulle hjälpa att ge klänningen ett rejält lyft? Obestämd
    Hur har ni andra gjort? Vart rekommenderar ni att köpa underkjol?

    Önskar både Tingeling89 och Strassbruden2016 ett stort lycka till på lördag! ^_^


    Min klänning är också för lång och det kan nog inte ens riktigt höga klackar fixa (som jag öndå inte skulle kunna gå i) så jag får den uppsydd så snart jag har hittat skor så att den blir precis i rätt längd för min figur och mina skor. Tror det blir enklaste lösningen för mig då jag varken vill ha skyhöga klackar eller en stor puffig underkjol.
  • Allrakäraste
    Tenshi skrev 2016-01-25 22:42:11 följande:

    Införskaffade mina skor som jag skall ha till bröllopet idag! Glad
    Är dock lite orolig att klacken inte skall vara tillräckligt hög då den ligger på 7 cm, och klänningen är lång. om jag står på en pall som är 17 cm hög så når den precis till golvet, men det är då utan underkjol.

    Vad för typ utav underkjol skulle hjälpa att ge klänningen ett rejält lyft? Obestämd
    Hur har ni andra gjort? Vart rekommenderar ni att köpa underkjol?

    Önskar både Tingeling89 och Strassbruden2016 ett stort lycka till på lördag! ^_^


    Jag skulle nog försöka lägga upp klänningen istället för att jaga skor med rätt höjd på klacken - ofta lättare så. Jag är ganska kort och får ofta lägga upp både klänningar och byxor, för en duktig skräddare är det inga problem Glad
  • Tingeling89
    Strassbruden2016 skrev 2016-01-25 11:41:59 följande:
    Jag har också bara 6 dagar kvar, helt otroligt, Vi gifter oss på lördag.

    fattar inte att tiden gått så fort.

    Har du läget under kontroll?
    Då är vi några stycken Glad Kul med flera!

    Har koll på det mesta. Det är bara placeringstavlan som vållar mig lite bekymmer. Men har semester från imorgon så det blir till att bli kreativ då.

    Fick hör att en tjej hade influensa i helgen så då ville jag skjuta på det så länge som möjligt om jag skulle behöva ändra något.
  • Tingeling89
    Tenshi skrev 2016-01-25 22:42:11 följande:

    Önskar både Tingeling89 och Strassbruden2016 ett stort lycka till på lördag! ^_^


    Tack!!! Skrattande
  • Ankan
    Tingeling89 skrev 2016-01-26 09:19:29 följande:
    Tack!!! Skrattande
    Stort lycka till er alla från mig också! Njut av dagen och släpp över ansvaret till någon annan. Saker kommer att gå snett, men så länge ni är gifta på kvällen har ni gjort allting rätt Skrattande
  • Tenshi
    Ankan skrev 2016-01-26 07:46:54 följande:
    Min klänning är också för lång och det kan nog inte ens riktigt höga klackar fixa (som jag öndå inte skulle kunna gå i) så jag får den uppsydd så snart jag har hittat skor så att den blir precis i rätt längd för min figur och mina skor. Tror det blir enklaste lösningen för mig då jag varken vill ha skyhöga klackar eller en stor puffig underkjol.
    Allrakäraste skrev 2016-01-26 08:24:34 följande:
    Jag skulle nog försöka lägga upp klänningen istället för att jaga skor med rätt höjd på klacken - ofta lättare så. Jag är ganska kort och får ofta lägga upp både klänningar och byxor, för en duktig skräddare är det inga problem Glad

    Okej det låter ju som en bra plan :) 
    Underkjol kommer jag nog ändå ha för att göra kjolen med fyllig (det är en maffig klänning), men jag hoppas att de i bröllopsbutiken kan sy upp den när jag åker och provar den igen ^^
    tack för tipsen! :)

  • JonnaAndre

    Var ute med en kompis på stan igår och vi bara råkad hamna i en butik som säljer brudklänningar.
    Hittade en fin, enkel och elegant klänning som jag provade, kunde ju inte motstå den för den var så enkel och fin men priset var ju underbart 2500kr.

    Den satt bra och allt kändes så på riktigt, lite nervöst fast det är lång tid kvar.
    Den är absolut ett alternativ till klänning men inte första handsval.

  • Ankan
    JonnaAndre skrev 2016-01-26 13:31:47 följande:

    Var ute med en kompis på stan igår och vi bara råkad hamna i en butik som säljer brudklänningar.
    Hittade en fin, enkel och elegant klänning som jag provade, kunde ju inte motstå den för den var så enkel och fin men priset var ju underbart 2500kr.

    Den satt bra och allt kändes så på riktigt, lite nervöst fast det är lång tid kvar.
    Den är absolut ett alternativ till klänning men inte första handsval.


    grattis till köpet! 2500 låter ju kanonbra! Vill du visa oss en bild på klänningen? Jag gillar enkla eleganta klänningar, men är också rätt enkel i skärningen, men så vacker i mina ögon.
    Är dt här klänningen du vill gifta dig i eller är det tänkt som en backup?
  • BiancaLove
    Anonym (Nyårstjej) skrev 2016-01-24 19:44:51 följande:

    Härligt! Hade de brett sortiment? Kan du rekommendera ngt ytterligare ställe i Sthm där de säljer brudklänningar? Vi ska dit snart och då vore det skönt att slippa åka runt som en galning..

    Jag kommer nog inte köpa klänningen fören i höst men man vill ju reka i god tid så man vet vad man vill ha etc.


    Lilly hade många fina klänningar och fin och inbjudande butik. Bröllopsbutiken hann vi aldrig till så den kan jag inte säga nått om. Brud och fest hade ingen trevlig personal (fick mig att känna mig som Julia Roberts i pretty woman). Man fick bara prova fyra klänningar dessutom.

    Bridaloutlet fick jag ett dåligt första intryck av då det såg ut som det låg i en stor lagerlokal. Även invändigt fick mig att undra om jag skulle vända i dörren. Men jag gav det en chans och personalen var supertrevlig och kände verkligen av mina önskemål och föreslog förändringar och lösningar! Hittade ju tillslut mina drömmars klänning där!

    Vid senare mailkontakt var det samma goda service och de svarade på frågor samma dag!
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)