• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Anonym (Nyårstjej)
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-13 13:56:20 följande:

    Ja jag har pratat med dom och vi kunde boka direkt. Måste bara kolla med sambon vilket datum vi ska ha. Vilka datum har ni?


    31/12-16 så här är det ett tag kvar ;) men vi har bokat kyrka och är i kontakt med två ställen där vi funderar på att ha festen... Ska träffa restaurangchefen för ena stället om två veckor. I övrigt så har vi informerat bestman och brudtärnorna. Sambon är reklamare så vi kommer tillsammans i början av våren bestämma färgtema och göra en "grafiskprofil" för alla trycksaker... Detta för att sedan kunna skicka ut save the date... Ha ni några teman eller färgteman?

    Hur långt inandas tänker ni skicka ut save the date? (Om ni tänkt skicka ett sådant kort)
  • Tenshi

    Hej alla! :)


    Det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd, men jag tänkte göra några uppdateringar;


    * Klänningen är införskaffad (i oktober) och jag skall betala det sista och sy in den i slutet utav februari.
    * Festlokalen är bokad (sedan september) och vi har lagt en handpenning.
    * Satt ner med fästmannen och designade och beställde hem inbjudningskorten, så de skall postas så fort de kommer!
    Det som är kvar är;

    * Köpa skor, men de jag vill ha har inte kommit in i butik än, och jag vet ej när detta sker, så är lite otålig hehe.
    * köpa underkjol och slöja.
    * Beställa blommor.
    * Kolla upp lite angående tårta (vi tänkte oss vanliga vita prinsesstårtor utan fancy fyllning eftersom vi inte är stora tårtälskare + att det blir billigare!)

    Roligt att alla är så aktiva igen! :) 

  • sharkski

    vi gifter oss 3/9-16
    det som är klart är
    *kläder till mannen (inkl skor)
    *kläder till mig (inkl skor)
    *ringarna är köpta och betalda (och jag är så sjuuukt otålig)
    *lagt handpenning på lokalen
    *bokat präst och kyrka
    *bokat catering (pratade med dom i måndags, dom var jätteglada att vi var ute i så god tid)
    *gästlista är gjord, inbjudningarna är påbörjade (vi ska göra egna)
    *bokat fotograf, ska träffa henne lite senare i vår

    kvar att göra
    *skriva vad som faktiskt ska stå i inbjudan
    *skriva program till vigseln (vilket vi inte kan göra innan vi har pratat med prästen)
    *skicka inbjudan
    *betala catering och foto

  • borjesgard
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-13 10:34:04 följande:

    Okej får kolla upp det för vi tänkte gifta oss borgerligt i ett slott med dom närmasta med inne under vigseln, eller om vi gifter oss ute. Har ni alla bestämt allt sånt redan, känner att jag börjar bli stressad även om det är några månader kvar. Ska kolla på ringar i helgen eller nästa men den är jag nästan 100% säker på att jag vet vilken jag vill ha ??


    Vi gifter oss borgerligt den 4 juni. Vi gjorde så att vi försökte få tag på en vigselförrättare som kunde boka det datumet så tidigt (vi fick vända oss direkt till förrättarna, då kommunen ville att man skulle ha gjort hindersprövningen först) eftersom vi ville vara säkra på att vi skulle få tag på en vigselförrättare till "vårt datum" innan vi skickade ut inbjudningarna. 
    Lokalen bokade vi i somras och när vi tillfrågat våra toastmasters så skickade vi ut inbjudningarna i början på december. (Orkade inte hålla på med save-the-date-kort så vi skickade inbjudningarna direkt)
    Min klänning är klar och hänger här hemma. Hår och smink är bokat. En av mina bästa vänner är florist så hon kommer fixa blommorna och min fästmans bror är fotograf så han kommer få ta bröllopsbilderna. 

    De stora grejerna som kvarstår nu är att hitta fästmannens kläder, att beställa brudtärneklänningarna och fixa skor till dem och mig. Och så förstås att bestämma oss för vilken typ av mat och tårta vi ska bjuda på. :) 
    Sen kan man ju hålla på med småfix i evigheter, vi kommer göra de flesta dekorationerna själva, så sånt sitter vi och pysslar med framför TVn på kvällarna. :)

    Tror att det kan vara bra att komma igång med planeringen och framförallt att boka en lokal om ni vill gifta er nu till sommaren. Sen kan det vara bra att få ut save-the-dates eller inbjudningar asap, så att era gäster inte hinner boka in en semesterresa på ert datum. :)

    Lycka till!
  • BlivandeFru2016

    [quote=4425447][quote-nick]borjesgard skrev 2016-01-14 07:54:43 följande:[/quote-nick]

    Vi gifter oss borgerligt den 4 juni. Vi gjorde så att vi försökte få tag på en vigselförrättare som kunde boka det datumet så tidigt (vi fick vända oss direkt till förrättarna, då kommunen ville att man skulle ha gjort hindersprövningen först) eftersom vi ville vara säkra på att vi skulle få tag på en vigselförrättare till "vårt datum" innan vi skickade ut inbjudningarna. 

    Lokalen bokade vi i somras och när vi tillfrågat våra toastmasters så skickade vi ut inbjudningarna i början på december. (Orkade inte hålla på med save-the-date-kort så vi skickade inbjudningarna direkt)

    Min klänning är klar och hänger här hemma. Hår och smink är bokat. En av mina bästa vänner är florist så hon kommer fixa blommorna och min fästmans bror är fotograf så han kommer få ta bröllopsbilderna. 

    De stora grejerna som kvarstår nu är att hitta fästmannens kläder, att beställa brudtärneklänningarna och fixa skor till dem och mig. Och så förstås att bestämma oss för vilken typ av mat och tårta vi ska bjuda på. :) 

    Sen kan man ju hålla på med småfix i evigheter, vi kommer göra de flesta dekorationerna själva, så sånt sitter vi och pysslar med framför TVn på kvällarna. :)

    Tror att det kan vara bra att komma igång med planeringen och framförallt att boka en lokal om ni vill gifta er nu till sommaren. Sen kan det vara bra att få ut save-the-dates eller inbjudningar asap, så att era gäster inte hinner boka in en semesterresa på ert datum. :)

    Lycka till!

    [/

    Åh vi får svar idag om vårar datum är ledigt, alltså 4 juni 2016 ;) vi har inget fixat än, men det går nog fort så fort datumet är spikat. Åh jag sitter varje kväll och kolla på massa bröllopsgrejer, det är ju så himla mysigt. Kan inte förstå att jag snart heter samma efternamn som min blivande man och våra två barn, äntligen. Vi har varit förlovade i över 4 år så det är på tiden.

  • borjesgard
    BlivandeFru2016 skrev 2016-01-14 08:43:41 följande:

    Oj det blev ett konstigt inlägg, trodde att jag kunde göra som ni när ni citerar men icke haha förlåt


    Visst är det mysigt att planera bröllop? :)

    Håller tummarna att ni får ert datum så att ni kan fortsätta med planeringen!
  • Strassbruden2016
    Allrakäraste skrev 2016-01-13 13:40:09 följande:

    Åh var har du köpt stövlarna? Känner att det börjar bli lite tajt om tid om jag ska beställa något från nätet


    Köpte på ebay. Men det tog nästan 3 v o få de
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)